Archief - AMD X2 s939! , MSI s939 Neo4-FI, fans, modding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kenshi

Legacy Member
Ik verkoop een deel van mn s939 materiaal.

1.
Ik heb 2 AMD dual core CPU's in de aanbieding. Diegene die het meeste waard is gaat de deur uit.
Je hebt de keuze tussen:

AMD Opteron 165 (Stepping LCB9E 0636 APMW)
- In originele verpakking, ongebruikte boxed koeler (AMD heatpipe koeler) en factuur. (aangekocht november 2006)
- 24/7 gebruikt op 2.7GHz @ 1.44V op luchkoeling. Blijft zeer koel !
- SuperPI screen van 2.85GHz, was even een test wat mogelijk was.
- Cpu is nooit boven de 50° geweest en heeft nooit meer dan 1.5V gekregen
Foto: http://users.telenet.be/f_weyers/superPI_opteron.jpg

OF

AMD X2 3800+ (stepping LDBHE 0601 TPEW)
- Tray versie
- Overclocked tot 2.7GHz op default voltage 1.35V !!
- Is een uitstekende overclocker, maar kan niet hoger uittesten, want wordt te warm op luchtkoeling als ik voltage moet verhogen.
Foto: http://users.telenet.be/f_weyers/cpu-z_X2.jpg

2. MSI Neo4-FI s939 mobo.
Volledig met alle toebehoren in originele verpakking en met factuur. Chipset cooler vervangen door zalman NB47J blokje, maar originele cooler zit er ook nog bij.
Aangekocht: 18 maart 2006, dus nog half jaar in garantie !
Website: http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=176&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=

3. Arctic Freezer 64 Pro.

4. Fans + modding:
3 x Antec tricool 120mm Fan
1 x Cooler master 80mm fan met blauwe leds
1 x dual black light ccfl met inverter (2 x 30cm)
1x Antec Trilight 120mm + modding
(http://users.telenet.be/f_weyers/verkoop/antec1.JPG)
(http://users.telenet.be/f_weyers/verkoop/antec2.JPG)
(http://users.telenet.be/f_weyers/verkoop/antec3.JPG)

Minimum prijzen:
CPU: 50€
mobo: 35€
CPU koeler: 10€

Pakketverkoop krijgt voorrang ! (dus combo mobo + cpu bv)
Staat ook op Tones

KinGleR

Legacy Member
ok sry voor de n00b question, maar welke van de 2 processoren is de beste, en wat is het voordeel van die server CPU's tov de 3800?

Ik heb nu zo'n 3800 X2 zitten, zou die 165 voor een performantiewinst zorgen?

Kenshi

Legacy Member
De Opteron 165 draait standaard aan 1.8GHz en heeft 2x 1MB L2 cache.

De X2 3800+ draait standaard aan 2GHz en heeft 2x 512kb cache.

Dus een Opteron is eigenlijk identiek aan een X2. Maar heeft zwaardere kwaliteitseisen van amd moeten doorstaan op vlak van warmte en stabiliteit.
Jij zal dus geen winst halen indien je NIET overclocked, omdat op de standaard snelheid de Opteron 165 iets trager is dan een X2 3800+

KinGleR

Legacy Member
mja ik ken niets van OC'en, dus vrees ik da ik u niet ga kunnen helpen. Toch bedankt voor de info! Veel succes met je verkoop

Kenshi

Legacy Member
Op OC staat een gedetailleerde uitleg en daar kunde alt terecht voor vragen ;)

Zeker als je een nforce 4 mobo is dat zeer eenvoudig.
Vanaf ge weet waar je mee bezig bent, is daar ook niets schadelijk aan, wat velen ook moge beweren.

@ successor.
Dno of ik hem daar al voor weg doe, denk niet dat die minimum prijzen te hoog zijn.

PsYmon

Legacy Member
€85 voor de opteron en het mobo, als we kunnen afspreken aan st pieters :)

Kenshi

Legacy Member
divider zet ge toch enkel op uw ram geheugen normaal gezien als dat niet mee kan ;)

Dus dat zijn werkelijke cpu snelheden dat ik gepost heb. cpu-z screenies volgen nog. Vanavond veel meer info in begin post :)

@PsYmon, ik kom eigenlijk niet meer in Gent vanaf ik werk ...

ZITORA

Legacy Member
Op de site van MSI staan er blijkbaar 2 types : PCB1.0 en 3.0.

Kent u het verschill?

Kenshi

Legacy Member
Van de Neo4-FI is maar 1 versie denk ik.
Op de website zie ik de Neo4-F v3 staan, maar dat is een ander mobo hé.

Ik controleer dit alleszins vanavond.

Kenshi

Legacy Member
Beginpost bijgewerkt.

Steppings van CPU's toegevoegd + screenies van clocksnelheden.
+ Website van msi van moederbord ( + aankoopdatum en factuur )
+ nog wat extra materiaal.

<edit>
Ik heb een bod gekregen op het moederbord van 45&#8364; op kapaza (wat ik daar als vraagprijs had gesteld). Ik hou de thread up to date, mocht deze verkoop door doorgaan.

Dr.Gay

Legacy Member
AMD X2 3800+ (stepping LDBHE 0601 TPEW)

dit is zo wat de beste X2 3800+ gemaakt voor S939.

Kenshi

Legacy Member
Niet te veel off topic plz ;)
Het is een zeer goede stepping, vandaar dat ik hier wat meer boden had verwacht hehe.

Kenshi

Legacy Member
k noted

<edit> Ik krijg ook vrij veel mails binnen van 2dehands.be, waar ik de vraagprijs van de cpu (De X2 3800+) op 65&#8364; heb gezet. Dat is dan ook meeneemprijs.
Het moederbord is hoogstwaarschijnlijk verkocht. Betalingsgegevens zijn doorgestuurd, dus ik wacht op de betaling

mavrick

Legacy Member
65 euro is wel wa veel he vind je niet, als je hem aan 55 euro nieuw kunt kopen en ten slotte tis geen nieuwe meer he.
Dus 50 euro afgehaald.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan