Archief - High-End Stuff (Dual Xeon cpu's, mobo, PSU) + 6800LE@GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M_N_M

Legacy Member
Allen,

ik verkoop wat high-end workstation stuff.
Een tijdje gelezen zelf okkasie gekocht maar bij cpu's & moederbord is er nog garantie via de factuur.

Dit is het:
(1) Iwill DH800 (socket 604): kheb de doos nog + kabels + boekskes + cdkes + ... :) Gewoon DDR ram werkt hier ook op, geen ECC nodig!
Linkje : http://www.iwill.net/inews.asp?n_id=13

(2) 2x Intel Xeon 3.0Ghz / 800mhz (2MB cache!!) : Zijn 1.3V cpu'tjes. Je krijgt hierbij 2 actieve heatsinks (snelheid van die cpu's wordt automatisch geregeld door het moederbord naargelang de warmte) + 2 passieve heatsinks

(3) PSU 550W (Fortron Source FSP550-80GLC) : deze voeding is nodig omdat je op het moederbord ergens een 6 pin stekkertje nodig hebt wat op een normale PSU niet zit.
=> description op site mpl.be: Fortron Source FSP550-80GLC 550W EPS +12V Rev. 2.8 Full range w/ 24+4+8 pin + Active PFC [FSP550-80GLC] Erg still > 80% efficientie!!!

(4) Asus V9999LE 128MB DDR 6800 LE AGP met zalman VF700-cu: unlockt via biosflash naar 16pipes/6shaders + licht oc'ed via bios (350/800) => bijna 6800GT!
3D marks 2003 : 10500 default (met huidige bios dan wel :))
Niets van artifacts, 100% werkende mod!

Huidige nieuwprijzen (@www.mpl.be => komt van daar) ter info:
(1) € 439
(2) € 293/stuk
(3) € 125
(4) ?? (niet elke kaart kan geflasht worden naar 6800GT dus onnutige vergelijking.. Deze is meer waard dan een nieuwe ;))
Opmerking: (1)-(2)-(3) mag apart verkocht worden maar ook al wordt meeneemprijs geboden, dan nog moet ik eerst zeker zijn dat ik van de andere onderdelen vanaf raak!

De workstation is perfect voor zware taken op uit te voeren (4 cpu's zie je in taakbeheer: 2 fysieke + elke fysieke nogmaals in 2 gesplitst door HT) en te gamen.
Het is echter wat té veel power voor wat ik nodig heb en de grootste reden waarom ik deze terug verkoop is omdat ik hem niet geruisloos kan krijgen.
Ik dacht dat dat met de passieve koeling die erbij zat ging lukken maar je moet er altijd een 120mm fan opzetten of hij wordt te warm. Het is voor de meesten waarschijnlijk een "stille" pc maar
voor mij is het simpelweg te luid aangezien ik vroeger een PC had die vrijwel onhoorbaar was.

Ikzelf zoek:
* A64 S939 CPU (3000+ of hoger, liefst X2 maar moet niet)
* goeie PCI-E 3D kaart (X850 of hoger - 6800GT of hoger)
* harde valuta :D

Pics @ http://users.pandora.be/overclocking/VerkoopXeon/

Komt op Tones, Telenet, Loveno & Lotverkopen te staan. Ik behou mijzelf alle rechten, indien ik er niet genoeg van krijg dan gaat hij ebay op!
(om het wat makkelijker te maken heb ik een kleine webpagina gemaakt om de boden wat overzichtelijk te houden : http://users.pandora.be/overclocking/VerkoopXeon.html)

Grtz

[MgC]Hammer

Legacy Member
interesse in ruil + opleg van mijn kant voor mijn systeem, zie sig

M_N_M

Legacy Member
[MgC]Hammer zei:
interesse in ruil + opleg van mijn kant voor mijn systeem, zie sig
Interesse ja (enkel mobo - cpu - graka wel).
Aan hoeveel opleg had je gedacht?
Hoeveel 3D marks (2003) haalt die 6800GS? (256MB DDR?)

Die X2 zie ik wel zitten ;) Welke koeling steekt daar op?


Grtz

[MgC]Hammer

Legacy Member
dat heb ik nog niet getest, ben niet zo een bencher, maar ik zal het straks eens doen, graka nog niet overklokt, maar mits wat moeite loopt ie net geen 600/1200. Momenteel gewoon boxed cooler, maar heb er wel waterkoeling voor liggen, maar nog niet toe gekomen om die eigenlijk in te bouwen.

Wat denk je van opleg want ik heb geen idee wat jouw setup momemteel waard is?

Add me anders op msn [email protected], dan kunnen we direct ies doorklappen.

Greetz

M_N_M

Legacy Member
DFI heb ik niet echt nodig (heb al mobo) maar kdoe dan één vd 2 wel weg
Effe nieuwprijzen vergelijken om een faire opleg te verzinnen: (adhv http://www.tweakers.net/pricewatch)
UW stuff:
* AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed) € 297,50
* DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D, nForce4 Ultra-D (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394) € 126
* MSI GeForce 6800 GS 256MB DDR3 256bit (PCI-e, DVI) NX6800GS-TD256E € 217,82

Mijn stuff:
* Iwill DH800, 82875P (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 386,94
* Intel Xeon 3,0GHz (S604, 2MB, 800MHz FSB, Active, Boxed) € 263,06
* PSU : vind ik niet op pricewatch maar laat ons zeggen 100€ minimum ipv 125€
* Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD € 149,-

Uw (laagste) nieuwprijs: 641.32
Mijn (laagste) nieuwprijs: 1162.06
=> 520€ prijsverschil

Bij mij ook volgende voordelen:
* V9999 heeft ngo eens aangepaste (stille) cooling twv € 20
* V9999 is fully unlocked, hier moet je heel veel geluk bij hebben bij nieuwe kaart
* Passieve koelblokken krijg je normaal ook niet bij de cpu's

Een opleg van 525€ lijkt mij dus geen oneerlijk voorstel.

Uw PSU heb ik niet nodig, die zul je dus zelf maar moeten zien kwijt te raken :)
Mijn PSU heb jij wel nodig want zonder deze speciale 6 pin connectie krijg je dat mobo niet werkende..

Heb je toegevoegd op MSN, dan kunnen we dit eens bespreken.

Robain

Legacy Member
Heb jee een richt-en meeneem prijs voor het geheel??


greetz

M_N_M

Legacy Member
Robain zei:
Heb jee een richt-en meeneem prijs voor het geheel??
bij goeie prijs mag die wat mij betreft vandaag nog afgehaald worden (zit er nu wel nog mee te werken dus moet alles nog demonteren maar erg lang duurt dat nu niet).

Aan hoeveel pleuros had je gedacht?


Grtz

PS: reeds bod van 700€ op mobo + cpu's + cooling + PSU op kapaza

Robain

Legacy Member
ik dacht aan 800 voor het geheel, maar dat zal wss te weinig zijn tov van kapaaza bod...

M_N_M

Legacy Member
Robain zei:
ik dacht aan 800 voor het geheel...
heb op kapaza al bod van 700€ voor MOBO + CPU's (incl cooling) + PSU.

Idem als hier maar zonder graka dus.. Denk wel dat graka meer dan 100€ waard is.

Ik hou je bod iig int oog voor moest die kerel op kapaza afzeggen.

M_N_M

Legacy Member
XTRATEC zei:
€25 voor VF700cu (als je 'm appart wegdoet)
ok kom er maar om.

Uw BH5 ligt hier ook nog dus dan is dat ook ineens weg.

V9999LE IS DUS MET STOCK COOLING TE KOOP

M_N_M

Legacy Member
twine zei:
Een venice 3000+ die 2.7 doet, wat is je dat waard?
boxed? Kheb de mijne een week terug verkocht voor 110€ (was wel tray), dus indien boxed 115€ ofzo..

Meeneem voor bovenstaande handel = 900€!


Grtz

crazy777

Legacy Member
ik heb een paar vraagjes dat moederbord ondersteund dit 64 bit intel Xeon cpus ? en zijn die cpus 64 bit ? en is dit enkel te koop of ook te ruil ?

M_N_M

Legacy Member
crazy777 zei:
ik heb een paar vraagjes dat moederbord ondersteund dit 64 bit intel Xeon cpus ? en zijn die cpus 64 bit ? en is dit enkel te koop of ook te ruil ?
moederbord ondersteund 64bits en daarbovenop zijn de cpu's zelf al 64bit :)

Te koop én te ruil. (zie hoofdpost naar wat ik zoek, normaal heb ik wel al een 3D kaart, moet nog ff afwachten voor afhandeling maar normaal is da in orde.. CPUke zoek ik dus wel nog (X2) maar als je iets andres hebt dat me mss kan interesse, give it a shot :))


Grtz

crazy777

Legacy Member
M_N_M zei:
moederbord ondersteund 64bits en daarbovenop zijn de cpu's zelf al 64bit :)

Te koop én te ruil. (zie hoofdpost naar wat ik zoek)


Grtz
ik zou meschien deze onderdelen wilen ruilen

moedernord : ASUS A8N-SLI Premium s939 - Firewire/GLan/Sound

cpu : AMD Athlon64 - 3500+ 512Kb L2 s939 - Boxed

vga : Point Of View Nvidia 6800 GS Pci-E 256 mb Ddr3 + Dvi + SLI

dvd schrijvere : nec 1300 a

alle onderdelen zijn nieuw buiten de dvd schrijvere daar heb ik geen garantie meer op

van al de rest heb ik facktuur

dusjaa laat maar weten moest je interesse heben

M_N_M

Legacy Member
interesse in deze onderdelen:
crazy777 zei:
moedernord : ASUS A8N-SLI Premium s939 - Firewire/GLan/Sound
cpu : AMD Athlon64 - 3500+ 512Kb L2 s939 - Boxed
vga : Point Of View Nvidia 6800 GS Pci-E 256 mb Ddr3 + Dvi + SLI
liefst moederbord ook niet maar als het nie anders kan dan verkoop ik het zelf wel. Met dvd writer ben ik nix, kheb er al één en een 1300A is niets meer waard.

Aan hoeveel opleg had je gedacht?


Grtz

crazy777

Legacy Member
M_N_M zei:
interesse in deze onderdelen:

liefst moederbord ook niet maar als het nie anders kan dan verkoop ik het zelf wel. Met dvd writer ben ik nix, kheb er al één en een 1300A is niets meer waard.

Aan hoeveel opleg had je gedacht?


Grtz
geen idee van opleg zeg anders maar eens kzal wel horen . maar is er nog garantie op die onderdelen van jij zijn daar fackturen van ?

M_N_M

Legacy Member
Terug vergelijking gemaakt aan de hand van pricewatch:
* Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 152,76
* AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 192,-
* Point of View GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) € 243,-
=> 587.76
1162.06 (zie reply hierboven ergens)

Verschil : 574€

Indien je moederbord zelf verkoopt (wat ik liever zou hebben):
* AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 192,-
* Point of View GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) € 243,-
=> Verschil 727€

Zeg mij zelf maar hoeveel opleg je wil geven rekening houdende met het verschil in nieuwprijs (wat natuurlijk het verschil in opleg niet moet zijn)

Ik heb facturen nog van dual xeon's en moederbord, van graka niet meer denk ik maar kmoet het nakijken.
Aankoopdatum = oktober 2005 dus nog ruim wat garantie op.

Grtz

crazy777

Legacy Member
M_N_M zei:
Terug vergelijking gemaakt aan de hand van pricewatch:
* Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 152,76
* AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 192,-
* Point of View GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) € 243,-
=> 587.76
1162.06 (zie reply hierboven ergens)

Verschil : 574€

Indien je moederbord zelf verkoopt (wat ik liever zou hebben):
* AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 192,-
* Point of View GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) € 243,-
=> Verschil 727€

Zeg mij zelf maar hoeveel opleg je wil geven rekening houdende met het verschil in nieuwprijs (wat natuurlijk het verschil in opleg niet moet zijn)

Ik heb facturen nog van dual xeon's en moederbord, van graka niet meer denk ik maar kmoet het nakijken.
Aankoopdatum = oktober 2005 dus nog ruim wat garantie op.

Grtz
hmm 727€ oplegen zie ik nie ziten is beke teveel voor ik toch veel succes met je verkoop
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan