Archief - Leadtek Geforce 5900XT @5950U!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bakkie

Legacy Member
Deze kaart is doormiddel van een bios mod geupgrade naar de snelste versie van de gf5 reeks.
De kaart beschikt over 128 mb geheugen en er geheugen koeling geplaatst. De kaart is werkend bekijkbaar en
haald. . De tvout is door de bios mod niet bruikbaar.
Verder is er en dvi en vga aansluiting en dvi->vga koppelstuk bij.

Standaart liep de kaart op 333/750
Nu loopt ze op standaart 475/950 (8xagp!)
Ik heb met een bepaalde pc zelfs 3dmark kunnen runnen met de mem boven de 1000:bow: .
Een overclock van meer dan 25/20%!!

Het kan zijn dat je in windows de kaart iets moet underclocken (in 2d en 3d). Dit hangt af van de pc.
Als je bij divxen soms spikkeltjes krijgt moet je de cpu in 2d iets lager zetten. (geeft geen prestatieverlies bij games)
Als je spelletjes artifacts krijgt moet je meer airflow voorzien of ze ook iets minder zetten (2a3%).

3dmark scores (kwaliteit: alles op snelheid)
3dmark 01: 13000
3dmark 03: 6000
3dmark 05: 1200
(andere specs xp-m2600+@3500+ 1,5Gb ram)

Foto's van dezelfde kaart:
http://plusd.itmedia.co.jp/pcupdate/articles/0401/14/news066.html


Aankoopdatum 5/2/04. Factuur en drivercd aanwezig, al zal je daar nog weinig aan hebben. (toen 225€)

Liefst komen ophalen, door verzending kan de geheugenkoeling losraken.
Als je

Beginprijs: 65€
meeneemprijs: 90€
Bieden excl verzenden (moest je dat willen)
Einddatum: 9/2/05 0:00
Ik behoud me het recht op ...

Als je weet wat te doen met de kaart heb je een prachtig werkende stille kaart met schitterende prestaties voor een lage prijs.

retspan

Legacy Member
Graag een pic van de kaart in kwestie.

€ 65 incl goed verpakte verzending indien:

- Fan (relatief) stil is.
- heatsinks schadeloos te verwijderen zijn.
- TV-out terug 100% werkt dmv flash met bij voorkeur Leadtek 5900(NU) bios,
zo niet (originele) Leadtek 5900XT bios (beiden HIER verkrijgbaar).

Wat de prijs betreft wil ik je er toch ook even op wijzen dat je voor 90-100 nu toch ook al een nieuwe 6600 (256MB) hebt die deze kaart in sommige opzichten achter zich laat (ik weet, in sommige opzichten enigzins vice versa).

bakkie

Legacy Member
retspan zei:
Graag een pic van de kaart in kwestie.

€ 65 incl goed verpakte verzending indien:

- Fan (relatief) stil is.
- heatsinks schadeloos te verwijderen zijn.
- TV-out terug 100% werkt dmv flash met bij voorkeur Leadtek 5900(NU) bios,
zo niet (originele) Leadtek 5900XT bios (beiden ---
versa).

- De fan is relatief stil, hij draait enkel sneller bij games. Ik heb een tamelijk stille pc en heb er nog nooit last van gehad.

- De heatsinks zijn schadeloos te verwijderen, als je op fx5950u snelheden wilt blijven werken zou ik dit afraden, ze worden toch warm en ze doen dus hun werk.

- Bios terug flashen om terug trager te werken of om tvout werkende te is een risico en het zal niet sneller gaan. Dit kan ik zelf nog wel doen moest de koper dit echt wensen.

Fotos te zien op :
DSC04745.JPG
DSC04746.JPG
DSC04747.JPG

P.s. ik ben van omgeving Herentals.

Polle

Legacy Member
maar 1200 puntjes in 3dmark05 ???
een 9700 haalt al een pak meer en die is een pak goedkoper...

bakkie

Legacy Member
Polle zei:
maar 1200 puntjes in 3dmark05 ???
een 9700 haalt al een pak meer en die is een pak goedkoper...

Als jij een 9700 kan kopen voor een pak minder dan 65€, dan zou ik daar ook voor gaan. Als deze verkoop afloopt moet de meeneemprijs ook niet gehaald zijn hoor.

In 3dmark 03 lopen ze gelijk (Radeon een beetje achter zelfs), in 05 is de radeon 9700 sneller. Ik kan je vertellen dat ik most wanted, Bf2, crashday, Half life 2,Far cry toch op redelijke settings kan spelen. (vb: most wanted 1024*768 2xaa high details, zonder schaduwen).

Het is gewoon ook een feit dat deze kaart het ook pas aflegt tegen een 6600gt als je bij een nieuw spel op 1280*1024 of hoger draait, of 8xAA wilt of de laatste nieuwe dx9 effecten voluit wil. Check maar is wat benchmarks. Wil je dit wel moet je voor een 6600gt of radeon 9800 gaan die meestal +90€ zijn.

celeron clocker

Legacy Member
Polle zei:
maar 1200 puntjes in 3dmark05 ???
een 9700 haalt al een pak meer en die is een pak goedkoper...


Een 9600se haalt nog meer punten in 05 , maar dit komt niet omdat het een slechte kaart is , nee , dit komt door een programeer fout. :)

Ik heb ook een 5900xt (nog een weekje :p ) en het zijn echt goeie kaartjes , ik zie hier nog ti4400 buiten gaan aan 50€ .. dus 65 is niet teveel voor deze kaart.

-R@TLeR-

Legacy Member
ik heb dezelfde kaart gehad in mn vorig AGP systeem ( ook leadtek ) en was echt super kaart !
Ook gemod naar Ultra ( bios flash, wel homebrew ) en ging harder dan de originele ultra van een m8.:applause:

Mja Leadtek is niks voor niks de OC kaart bij uitstek hé ;)

ProjectW

Legacy Member
mss intresse in , :

mijn huidige gfx kaart ,Geforce FX 5600 256 MB + opleg ?-?

bakkie

Legacy Member
ProjectW zei:
mss intresse in , :

mijn huidige gfx kaart ,Geforce FX 5600 256 MB + opleg ?-?
Heb zelf al een andere agp-kaart op de kop kunnen tikken, dus met een andere kaart ben ik niks.

ProjectW

Legacy Member
bakkie zei:
Heb zelf al een andere agp-kaart op de kop kunnen tikken, dus met een andere kaart ben ik niks.

k , kon maar proberen eh ;) , mja soit , nog veel suces met de verkoop

bakkie

Legacy Member
Nog eens een upje.

(Veronderstel dat een bod zonder iets bij zonder verzending, ram heatsinks verwijderen en zonder bios terugflashen, dit heeft voor mij de voorkeur en de voorang op gelijke boden waar er nog wel geflashed moet worden.)

nico

Legacy Member
Kheb nu een Radeon 9550se.
is deze kaart een groot verschil? en kan je ze overclocken voor mij(wat al gebeurt is neem ik aan) van waar ben je? heb voorkeur af te halen.
nog geen bod tot deze vragen beantwoord zijn :)

celeron clocker

Legacy Member
nico zei:
Kheb nu een Radeon 9550se.
is deze kaart een groot verschil? en kan je ze overclocken voor mij(wat al gebeurt is neem ik aan) van waar ben je? heb voorkeur af te halen.
nog geen bod tot deze vragen beantwoord zijn :)

Van 4 naar 8 pipes
Van 64 bit naar 128bit
Van lage naar hoge snelheden.

M.a.w. zal serieus verschil zijn. ;)

bakkie

Legacy Member
nico zei:
Kheb nu een Radeon 9550se.
is deze kaart een groot verschil? en kan je ze overclocken voor mij(wat al gebeurt is neem ik aan) van waar ben je? heb voorkeur af te halen.
nog geen bod tot deze vragen beantwoord zijn :)
Zie hier voor een uitgebreide benchmark: link

Ik ben van Noorderwijk, een deelgemeente van Herentals. Er is een afrit op 1km van mijn huis dus via de snelweg ben ik snel bereikbaar.

nico

Legacy Member
Ik ben van zaventem en auto-loos :) dus liefst verzenden. tenzij ge met den bus uit herentals in mechelen geraakt?:)
en van die site begrijp ik de ballen :doh: omadt ikniet weet waar naar te kijken en wat belangrijk is.
Hoe weet ik of ik AGP 8X heb? kunde da ergens terugvinden?

bakkie

Legacy Member
nico zei:
Ik ben van zaventem en auto-loos :) dus liefst verzenden. tenzij ge met den bus uit herentals in mechelen geraakt?:)
en van die site begrijp ik de ballen :doh: omadt ikniet weet waar naar te kijken en wat belangrijk is.
Hoe weet ik of ik AGP 8X heb? kunde da ergens terugvinden?
Vinde in het boeksje van je moederbord. Ik heb zelf een tijdje op 4x agp de kaart gehad op een andere moederbord en ze is echt niet veel sneller op 8x agp, toch niet dat je het merkt.

nico

Legacy Member
heb die pc gekocht in de Carrefour alsk me ni vergis en boekske moederbord lag er peisk ni bij.
soit. Mogelijkheid tot in Mechelen ofzo te komen.
Moet pas in antwerpen zijn op zondag 5 maart.
(anders post)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan