Archief - TK: Nieuwe apple high-end notebook

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lievn

Legacy Member
Eventueel geïnteresseerd in een ruil (mits opleg) met een 12" Powerbook met 2 jaar garantie?
Zo ja, met hoeveel opleg?

Powerbookg4

Legacy Member
Je mag me altijd een voorstel doen...

Ik gebruik de kracht van deze powerbook niet meer dus is het zonde!

lievn

Legacy Member
Powerbookg4 zei:
De moeders van de laptops blijven een powerbook en IBM thinkpads.
Powerbookg4 zei:
En een goede laptop moet nu eenmaal solide, licht en praktisch zijn!

De Apple Powerbook 12" Combo voldoet perfect aan deze eisen en komt met 2 jaar garantie en 400 euro opleg. ;)

Lijkt me een eerlijk voorstel.

Om je een voorbeeld te geven.
Vandaag is op Ebay nog een 1.67Ghz Powerbook met (weliswaar minder) garantie verkocht voor 1440 euro.

klik

Powerbookg4

Legacy Member
Hangt er vanaf hoe snel je powerbook is, hoeveel ram, hd,...
Ik heb voor de mijne al een bod gekregen voor 1600 euro via 2dehands.be, maar dan moet ik weer op zoek naar een andere laptop.

Powerbookg4

Legacy Member
BTW de verkoop die je gelinkt hebt is niet bepaald te vertrouwen!
Die verkoper heeft de foto's van MIJN powerbook zomaar even gepikt (heb daarvoor ebay even gecontacteerd) + zijn gegevens zijn fout want het is van de de vorige powerbook met een lagere resolutie,...

lievn

Legacy Member
Het gaat om een standaard 12" Powerbook, dus met de volgende gegevens:

# Processor: 1,5-GHz PowerPC G4
# Geheugen: 512 MB PC2700 DDR SDRAM met een snelheid van 333 MHz
# Scherm: 12,1-inch (diagonaal) TFT
# Grafische processor: NVIDIA GeForce FX Go 5200 met 64 MB DDR SDRAM
# Opslag: 60-GB Ultra ATA/100; 5400 rpm
# Optische-schijfeenheden: Slot-loading Combo drive (dvd-rom/cd-rw)
# Ethernet: ingebouwde 10/100BASE-T-voorziening
# Draadloos: ingebouwde 54-Mbps AirPort Extreme-voorziening; geïntegreerde Bluetooth 2.0+EDR-voorziening
# Modem: ingebouwde 56K V.92-modem
# Video-I/O: mini-DVI, VGA (met meegeleverde adapter), S-video en composite-video (adapter afzonderlijk verkrijgbaar)
# Audio-I/O: geluidsinvoerpoort, koptelefoonaansluiting, microfoon
# Uitbreiding: één FireWire 400-poort, twee USB 2.0-poorten
# Toetsenbord van volledig formaat

En die Ebay veiling klopt achteraf bekeken inderdaad niet 100% waarvoor mijn excuses.

Powerbookg4

Legacy Member
http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6761

Voor een rechtvaardig en correct prijsverschil wil ik me baseren op deze duitse site waar de richtprijzen van tweedehands macs op te vinden zijn.

De prijzen zijn nu wat outdated maar als ze vernieuwd worden zulle alle toestellen wel evenredig in waarde dalen.

mvg

lievn

Legacy Member
Ik blijf bij mijn bod.

De 12" is nieuw en heeft 2 jaar garantie, dus dat moet zeker voor een meerwaarde tellen.

Powerbookg4

Legacy Member
Mja ik hou je bod in mijn achterhoofd. Maar vind het iets te weinig, de powerbook is tenslotte al 1 jaar oud.

mvg

An!ma

Legacy Member
FEW zei:
offtopic:
ik vind toch dat die apple's verkocht worden aan woekerprijzen hoor. (n/o aan verkoper hoor, ik heb het hier over nieuwprijzen )

een windows/linux/... notebook met dezelfde specs als die notebook die hier verkocht wordt krijgt ge aan de helft van de prijs
maar ge zijt hier wel over iets compleet anders bezig ook é

een Mac werkt met een RISC-processor
dit is beknopter qua instructies (dit is helemaal niet zo beknopt meer de dag van nu), maar kan dus ook wel al die dingen veel sneller uitvoeren, wat Mac ideaal maakt voor mensen die redelijk zware videobewerkingsprogramma's,etc. willen draaien

een pc werkt met CISC - Processor
deze hebben een uitgebreidere set aan instructies ( maar zoals ik al zei is dit de dag van vandaag ook al niet zoveel meer t.o. de Mac's)
ze zijn geschikt voor meer dingen, maar als je effectief wilt werken er mee in een branche voor videobewerking, geluidsbewerking, ... dan zijn de Mac's in principe sterker
CISC-processoren waren origineel wel duurder dan de RISC-processoren, maar door de grote markt voor de pc is deze enorm gedaald qua prijs

conclusie van dit verhaaltje:
het is afhankelijk van wat je er mee wilt doen
zware programma's => Mac
meer dan enkel werken => PC
wat je daar aan wilt geven moet je zelf maar bepalen natuurlijk (en in hoeverre het allemaal nodig is)

plat_muisken

Legacy Member
Powerbookg4 zei:
http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6761

Voor een rechtvaardig en correct prijsverschil wil ik me baseren op deze duitse site waar de richtprijzen van tweedehands macs op te vinden zijn.

De prijzen zijn nu wat outdated maar als ze vernieuwd worden zulle alle toestellen wel evenredig in waarde dalen.

mvg

dit is idd een zeer goede referentie voor de 2dehandswaarde van je mac :)

tja en over het prijsverschil.. Ik betaal liever om de 4 jaar 1500€ voor een degelijke laptop die er goed uitziet en die goed presteert, zonder dat ik dure herstellingen moet doen of om het jaar van batterij moet veranderen..
Een mac is heel degelijk gebouwd en die schermen zijn na 5-6 jaar nog even helder/scherp (ik spreek uit ervaring!) Vergeet niet dat je bij een mac DEGELIJKE software krijgt. Dat kun je van windows niet zeggen vind ik. Om de 18 maanden doe ik een format C omdat het anders niet meer vlot draait :angry:

Desolation Angel

Legacy Member
da windows ni meer goe bolt ligt meer aan third party software, en die merde hedde bij ne MAC ni

alles werkt daar heel goe samen, en tis deftig gecode :)

Powerbookg4

Legacy Member
Ah toch een paar mensen die verstand hebben van een mac :)

Dit is gewoon een kwalitatief hoogstaande notebook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan