Archief - [TK] Zyxel 16poorts 1000mbit Switch

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frank112

Legacy Member
Hij is helemaal gigabit en nieuw is ie 525..

Goedkoopste winkel van benelux:
http://webstore.netline.nl/netline/itemdesc.asp?CartId={6126DB0F-2EAC-4D00-B5DC-BD38DE0A9829}&ic=281.0116

nu graag ergens anders je "kennis" delen.. bedankt :D

piotke

Legacy Member
Wat maakt jouw switch zo speciaal dat de prijs zo hoog is -nog steeds-... Terwijl topmerken zoals zelfs 3Com goedkopere switches hebben.

Netgear GS116 GE - Gigabit switch - unmanaged - 16 ports 236.00
3Com OfficeConnect Gigabit Switch 16 ports - 3C1670800-ME 242.00

enz...

www.mpl.be

Frank112

Legacy Member
Appels met peren aan het vergelijken?

Een Lada en een Ferrari rijden ook allebij.. de ene alleen wat harder..

Desolation Angel

Legacy Member
Frank112 zei:
Appels met peren aan het vergelijken?

Een Lada en een Ferrari rijden ook allebij.. de ene alleen wat harder..

Uwe switch is ook gewoon een unmanaged, non-smart switchke van dan nog is een derderangsmerk

Laat ons dan maar stellen da piotke me de BMW's af kwam en gij hier zit te beweren da uwe Lada meer waard is.

Eer het ne ferrari is gaan er toch alle Layer-2 functies & webmanagement op moeten zitten

Frank112

Legacy Member
what the fuck is dit voor kutgezeik?

Het gaat niet over de features maar over de prijs!
Ga nu lekker je ferrari voor de prijs van een lada verkopen! blijf iig uit mijn thread!

piotke

Legacy Member
Ik heb/had interesse, tot je begon te blaffen.

Ik vroeg op normale wijze wat jouw switch zoveel beter maakt dan de voorgenoemde door mij, dat het zijn meerprijs uitlegd. Is dat zo moeilijk om dat even uit te leggen ?

Frank112

Legacy Member
jij loopt te flamen in mn thread dat de prijs te hoog is.. terwijl ik al van 400 naar 250 ben gegaan! minder als de helft van de nieuwprijs.

Violator

Legacy Member
Zyxel is nu éénmaal niet zo bekend als 3Com, ...

Ik had er tot over een klein jaar ook nog nooit van gehoord.

Maar blijkbaar hebben die mannen toch wat kwalitatief stuff.

Mijn enige persoonlijke ervaring is de ZyWall 2.

Desolation Angel

Legacy Member
Frank112 zei:
what the fuck is dit voor kutgezeik?

Het gaat niet over de features maar over de prijs!
Ga nu lekker je ferrari voor de prijs van een lada verkopen! blijf iig uit mijn thread!

Ahum,

waar dit over gaat is het feit dat voor deze prijs je al makkelijk van een merk als Linksys bv een 16ports full Layer-2 switch koopt, met webmanagement ingebouwd. Jouw switch is gewoon een run of the mill desktop switchje in een 19" behuizing gestoken, dat maakt hem niet van goud.
Spijtig genoeg heb jij blijkbaar ongeveer 3 keer betaald dan wat zo'n unmanaged switch waard is, maar eerlijk gezegd is da niet het probleem van de kopers. Er is geen enkele reden om jouw switch te kopen voor 250EUR, als je (zoals door piotke aangehaald) een switch van een beter merk kan aanschaffen voor evenveel geld.
Als je ECHT die prijs wilt, hou je hem beter gewoon bij, want je zal hem er nooit van ze leven voor krijgen

En Violator, de bekendheid van het merk doet eigenlijk weinig ter zake. Duitse cheapo merken als Allnet maken ook 'degelijk' gerief, je hebt er zelfs een 24 port gbitter full layer-2 voor 250EUR. Dat wilt nog niet zeggen dat die switchen van dezelfde kwaliteit zijn als pakweg een 3com/Linksys/HP Procurver. Kijk maar naar OCC, daar sterven die cheapo switches met bosjes als ze zwaar belast worden

the_fox

Legacy Member
Frank112 zei:
jij loopt te flamen in mn thread dat de prijs te hoog is.. terwijl ik al van 400 naar 250 ben gegaan! minder als de helft van de nieuwprijs.

als u prijs hoger ligt dan de nieuwprijs van een vergelijkbaar product van een beter merk (de merken die piotke aangehaald heeft zijn geen flutùerken zoals het merk van uwe switch)

wij kunnen er niet aan doen da gij denkt da prijs=kwaliteit is

en ik noem wat piotke gepost heeft gen flame se, was vrij informatief voor potentiele kopers


ahja, en als gij begint te vergelijken me auto's op een verkeerde wijze, moet ge deso ni afblaffen omdat hij een accuratere vergelijking maakt :p

Wover

Legacy Member
mag ik vragen wat het verschil tussen managed en unmanaged switches is?

piotke

Legacy Member
Managed = beheren.

Je kan de verschillende poorten configureren, Vlans installen, .. kortom zeer geavenceerde instellingen, per poort zelfs, instellen. Door in te loggen op de switch. Vergelijk het beetje met ee nrouter.

Frank112

Legacy Member
denk niet dat meer zal lukken na dat deze ******** mn topic verkloot hebben...

Kwertie

Legacy Member
@ Frank, het kan best zijn dat jij (een stuk) meer betaald hebt dan hetgeen ze hier willen bieden, maar als je op internet verkoopt moet je er nu eenmaal mee leren leven dat mensen de goedkoopste belgische shop gaan zoeken om te vergelijken met iets dat 2de hands verkocht wordt.
(wat je in jouw plaats waarschijnlijk ook zou doen)
Ook al is de vergelijk niet 100% gelijk, dan nog is het niet nodig te gaan beledigen he, geïnteresseerden hebben hier verstand van en zullen zelf wel bepalen of dit een koopje is en zullen zich weinig aantrekken van wat anders gezegd wordt door anderen :)

dit alles neemt niet weg da ge daarom zo'n taalgebruik moet "toepassen" e, wees hierbij dus gewaarschuwd... (voor de toekomst)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan