Archief - Verschillende laptoponderdelen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Michiel

Legacy Member
Geheugen:

-Hynix 256Mb DDR PC2100 CL2.5 10€
-Samsung 256Mb DDR PC2100 CL2.5 10E
-Samsung 256Mb DDR PC2100 CL2.5 10E
-Nanya 256Mb DDR PC2100 CL2 12€
-Nanya 256Mb DDR PC2100 CL2 12€

Harde schijven:

-Western Digital Scorpio 80Gb 40€
-IBM Travelstar 30Gb 15€

Optische schijven:

-Toshiba CD-RW/DVD-ROM SD-R2412 18€
-Toshiba CD-RW/DVD-ROM SD-R2212 15€

CPU

-P4-M 1.8Ghz 15€
-P4-M 2.0Ghz 20€

kiss1

Legacy Member
-Toshiba CD-RW/DVD-ROM SD-R2412
-Toshiba CD-RW/DVD-ROM SD-R2212

bod van 30€ voor deze
(ik heb hier ergens ook nog een bod van 20€ lopen op een moederbord socket 478 van u dacht ik)

Michiel

Legacy Member
@kiss1: genoteerd, klopt van dat bod
@successor: ik kom uit Wilrijk

Michiel

Legacy Member
Alles tezamen 177€, mag weg voor de prijs van 150€ en je krijgt nog een mini-pci wirelles adapter (802.11b) erbij.

seakertje

Legacy Member
hallo,

toevallig geen latjes sodimm ddr1 van 512mb liggen?

groeten,

HitenMitsurugi

Legacy Member
een latje nanya ram voor 12€ zie ik wel zitten
en een optische drive moest er nog 1 beschikbaar zijn..

Michiel

Legacy Member
Bod genoteerd op dat latje ram, je kan ook de beide kopen voor 22€ = 2€ profijt :)

successor

Legacy Member
socket 478 met 400MHz FSB, als je nu een pentium4-m hebt zitten dan past het.

Michiel

Legacy Member
Socket 478 en 400Mhz, normaal gezien is zo'n upgrade makkelijk gebeurd.

Gamer

Legacy Member
Als die upgrade voor een laptop is, gaat dit wel werken, maar voor desktop werkt dit niet zo goed.
Hij gaat dan aan de laagste multiplier draaien.

Krulle

Legacy Member
@ Gamer: Het is voor een laptop

Waarom zou die aan de laagste multiplier draaien?

seakertje

Legacy Member
P4-M 1.8Ghz 15€

Is om een huidige cpu te vervangen in laptop, zit nu een celeron m330 1.4 banias in.
Volgens site kan moederbord met deze cpus werken :

Mobile Intel® Pentium® M (Dothan)
1,5 GHz (of sneller),
of een Mobile Intel® Pentium® M (Prescott)
1,3 GHz (of sneller)

Dus als het één van deze is moet het wel werken, als het goed is voor je, kunnen we die ter plaatse testen op de laptop?

Wel graag rappe afhandeling,

groeten,

Michiel

Legacy Member
Als ik me niet vergis, was er een verschil tussen een Pentium M en een Pentium 4 M. Dus ik vrees dat dit niet zal gaan...

Krulle

Legacy Member
De cpu die hij nu heeft is een Intel Celeron M
de 330 is een 130nm, 1.4ghz met 512 KB L2 en 400 Mhz FSB
socket mPGA479M


De P4-M 1.8Ghz die jij verkoopt is een Intel Pentium M, de 745
das 90nm, 1.8 Ghz met 2 MB L2 en 400 Mhz FSB
socket mPGA479M

(ik ga voort op de informatie die jullie posten)

Dus behalve 4x zoveel cache, iets hogere frequentie en het 90nm process is er geen verschil met de vorige.
Ik zie dan ook geen reden waarom het niet zou werken...

Als ik me niet vergis, was er een verschil tussen een Pentium M en een Pentium 4 M. Dus ik vrees dat dit niet zal gaan...

P4 M is geen correcte benaming, voor notebooks heb je:

- De Intel Cores met 5 onderverdelingen
- Er is de Intel Pentium bestaande uit Pentium M en de Dual Cores
- En de Intel Celeron met de gewone Celeron en de Celeron M
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan