Archief - Verschillende laptoponderdelen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

seakertje

Legacy Member
Krulle zei:
De cpu die hij nu heeft is een Intel Celeron M
de 330 is een 130nm, 1.4ghz met 512 KB L2 en 400 Mhz FSB
socket mPGA479M


De P4-M 1.8Ghz die jij verkoopt is een Intel Pentium M, de 745
das 90nm, 1.8 Ghz met 2 MB L2 en 400 Mhz FSB
socket mPGA479M

(ik ga voort op de informatie die jullie posten)

Dus behalve 4x zoveel cache, iets hogere frequentie en het 90nm process is er geen verschil met de vorige.
Ik zie dan ook geen reden waarom het niet zou werken...



P4 M is geen correcte benaming, voor notebooks heb je:

- De Intel Cores met 5 onderverdelingen
- Er is de Intel Pentium bestaande uit Pentium M en de Dual Cores
- En de Intel Celeron met de gewone Celeron en de Celeron M

Bedankt voor die toelichting, op vlak van laptops en hun cpus ben ik idd nog beetje leek, dus zou het toch de moeite kunnen zijn het eens te proberen.

@Michiel0912 :
als je akkoord bent, kan het mss eens geprobeerd worden, lukt het, dan des te beter voor beiden.
Lukt het niet, niks verloren voor jou, en voor mij juist de verplaatsing.
Ik stuur je een pm om wat concreter af te spreken,

HitenMitsurugi

Legacy Member
Bod met morgenvoormiddag afhalen handje contantje:
1 latje 256mb sodimm ram (mag ook die van 10€ zijn)
1 toshiba CD-RW/DVD-ROM SD-R2212

€30

is dat ok voor je?

Michiel

Legacy Member
Beide drives zijn al weg. Ben trouwens heel de dag gaan werken. :lol:

Cranox

Legacy Member
En hoe zit dat met die HD , is deze ook al weg ? ( dan kijk ik uit naar een andere )

adri36500

Legacy Member
Is het mogelijk om de nummer die op de processor is gedrukt (in een zwarte rechthoek) door te geven? Dan kunnen we zelf de nodige informatie opzoeken, alvast bedankt.

Ben zelf geinterreseerd in die 2Ghz.

SuSEQ

Legacy Member
Krulle zei:
P4 M is geen correcte benaming, voor notebooks heb je:

- De Intel Cores met 5 onderverdelingen
- Er is de Intel Pentium bestaande uit Pentium M en de Dual Cores
- En de Intel Celeron met de gewone Celeron en de Celeron M
De benaming P4-m klopt wel degelijk voor de mobile pentium 4 die hier verkocht wordt. (zie ook de s-specs zoals opgegeven door TS) Het gaat hier namelijk om een oudere P4 met speedstep support en een lagere spanning voor de core. Op de tweedehandsmarkt kun je wel degelijk ouder materiaal aantreffen...

Die P4-m kan op de meeste S478 borden werken, maar die zal inderdaad op de laagste multiplier draaien; te weten 12x. Waarom hij dat doet, weet ik niet, maar het gebeurt gewoon.

Nog even voor de duidelijkheid: die P4-M past NIET in een laptop waar nu een Pentium M in zit.

Groeten, SuSEQ

Nille-

Legacy Member
Pentium 4 Mobile bestaat wel, net zoals Pentium III Mobile ook bestond. Is een P4 met lager voltage en ondersteuning voor dan de desktop variant. Waardoor ze, net als hun desktop broertjes, ook op socket 478 zitten. Maar dan zonder de heatspreader.

http://www.cpu-world.com/CPUs/Pentium_4/TYPE-Mobile Pentium 4-M.html

Pentium-M is voorloper van Core. Betere architectuur (nuja, niet meer hoge frequentie based, maar IPC based) en zuiniger dan Pentium 4 Mobiles. Ze zitten op socket 479.

Edit : niet gezien dat de discussie al op het 2de blad verderging. Discard please. :)

Michiel

Legacy Member
Dit:

Geheugen:
-Samsung 256Mb DDR PC2100 CL2.5 10E
-Samsung 256Mb DDR PC2100 CL2.5 10E
-Nanya 256Mb DDR PC2100 CL2 12€
-Nanya 256Mb DDR PC2100 CL2 12€

Harde schijven:
-Western Digital Scorpio 80Gb 40€

CPU
-P4-M 1.8Ghz 15€

Krulle

Legacy Member
ahzo ik leer bij...
als ik het goe begrijp zal de cpu dus prolly toch nie passen :(
nuja, is al betaald, stuur maar op
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan