Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

acquisitor

Legacy Member
over DNE en de komende dagen : het mag intraday tot 1.66 zaken maar mag in geen geval onder 1.80-1.84 sluiten........

gas futures staan groen vandaag op $7.00 (die mogen niet onder $6 vallen, maar dat is zeer onwaarschijnlijk voor 2007)

acquisitor

Legacy Member
Jammer genoeg heb ik da nummer al lang geleden weggesmeten

ma enfin, dat wordt een blij weerzien, na zovele jaren!

ik zal u een paar pikante details over SSK Nightmare vertellen bij een eventuele ontmoeting ;)

PS YD, lets drop de BAD vs SSK ding hier .. het komt mijn reputatie niet ten goede precies + kunnen ze onze haat hier toch niet ten volle kunnen begrijpen :)

Boris Barowski

Legacy Member
het komt u reputatie niet ten goede, maar ik snap het wel, helaas heb ik ook een licht clanverleden :p

acquisitor

Legacy Member
BAD vs SSK was een zeer speciaal geval Boris :) .... zeer speciaal :o...
beste flames die ik ooit meemaakte :) elkaar's forums hacken, leden stelen, irl berdeigen en meer..... en ik was voor een deel verantwoordelijk voor deze onfrisse toestanden :/

YellinD

Legacy Member
acquisitor zei:
ik zal u een paar pikante details over SSK Nightmare vertellen bij een eventuele ontmoeting ;)

PS YD, lets drop de BAD vs SSK ding hier .. het komt mijn reputatie niet ten goede precies + kunnen ze onze haat hier toch niet ten volle kunnen begrijpen :)


N... triest geval... maar ja, ne ancien dus had ik niks over te zeggen he
en irl bedreigen? wie dan?

lijkt allemaal zo lang geleden he... :)

acquisitor

Legacy Member
irl bedreigen was tussen mij en fizmong + een beetje van nightmare :) fizmo is geen ssk sorry :)

russian

Legacy Member
Ik denk dat er vrijdag vrij belangrijke inflatiecijfers komen uit de States (wel nog agenda nakijken). De economie in de States vertraagt en dat heeft gunstige invloeden op de inflatiecijfers voor de beurs (immers, renteverhogingen onnodig). Wellicht kunnen die inflatiecijfers de markten toch wat gaan ondersteunen.

acquisitor

Legacy Member

PJDK

Legacy Member
russian zei:
Aha! Jij leert daar iets over op school? Welke studierichting en welk vak? Klinkt interessant. Is de cursus leerzaam geweest?

zit nu in mijn derde jaar financie en verzekeringswezen. ivm met beurs/opties en andere derivaten waren vooral de vakken beurs en beleggingen en het vak portefeuillebeheer zeer leerzaam. Heb die cursussen nog altijd niet op zolder gestoken en als ik eens iets niet meer weet komt die stapel papier nog aardig van pas :)

Jense777

Legacy Member
Alweer een donkerzwarte beursdag, de financiële waarden gaan lager en lager! Tijd om aandelen als Fortis, Dexia, KBC, ING in te kopen?

PJDK

Legacy Member
ik zou wachten om deze aandelen te kopen totdat de financiele markt tekenen van uitbodeming laat zien. voorlopig handjes af imo

russian

Legacy Member
Jense777 zei:
Alweer een donkerzwarte beursdag, de financiële waarden gaan lager en lager! Tijd om aandelen als Fortis, Dexia, KBC, ING in te kopen?

Het is m.i. heel onverstandig om nu financiële waarden aan te kopen. Er is immers een fundamenteel probleem met de hypotheekleningen... Er zullen veel wanbetalers komen en dat zal de winsten van de banken drukken (en het is net door die gigawinsten dat de huidige fantasiekoersen verantwoord kunnen worden).

Ook de dollarkoers doet een Ing nog steeds enorm pijn. Al bij al zou het een enorme gok zijn (het kan goedlopen, maar dan nog blijft het onverantwoord om net nu in te stappen).

russian

Legacy Member
PJDK zei:
zit nu in mijn derde jaar financie en verzekeringswezen. ivm met beurs/opties en andere derivaten waren vooral de vakken beurs en beleggingen en het vak portefeuillebeheer zeer leerzaam. Heb die cursussen nog altijd niet op zolder gestoken en als ik eens iets niet meer weet komt die stapel papier nog aardig van pas :)

Is of staat daar iets van online? Ik zou zo'n vak wel eens willen doorbladeren uit nieuwsgierigheid.

russian

Legacy Member

russian

Legacy Member
Hoewel via de geschreven weekcalls de daling mij mooi uitkwam, mag het nu niet veel verder dalen voor mijn LT-portefeuille. Anders moet ik beginnen repareren... Ook m'n calls RDS staan lichtjes onder water (terwijl ze een paar dagen terug mooi positief stonden :().

Even aankijken. Er kan nog veel reactie komen op de weekexpiratie en de inflatiecijfers. Echter, beide richtingen zijn mogelijk lol.

Darconix

Legacy Member
russian zei:
Het is m.i. heel onverstandig om nu financiële waarden aan te kopen. Er is immers een fundamenteel probleem met de hypotheekleningen... Er zullen veel wanbetalers komen en dat zal de winsten van de banken drukken (en het is net door die gigawinsten dat de huidige fantasiekoersen verantwoord kunnen worden).

Ook de dollarkoers doet een Ing nog steeds enorm pijn. Al bij al zou het een enorme gok zijn (het kan goedlopen, maar dan nog blijft het onverantwoord om net nu in te stappen).

Ik snap niet wat KBC (-4%) met de Amerikaanse situatie te maken heeft? Zouden ze grote belangen hebben in Amerikaanse bedrijven, hun actieterrein is toch Europa?

Ik denk dat het voor de noob-belegger best is om de handjes af te houden van alles wat Amerika-related is. Volgens mij is de bom daar aan het ontploffen. Als de huisprijzen beginnen te dalen zal dat drastisch de consumptie in Amerika doen dalen. (de laatste jaren werd de consumptie in Amerika gevoed door een stijgend vermogen net door die stijgende huisprijzen) Allé dat hebben ze ons aan de univ. toch wijsgemaakt :p

russian

Legacy Member
Darconix zei:
Ik snap niet wat KBC (-4%) met de Amerikaanse situatie te maken heeft? Zouden ze grote belangen hebben in Amerikaanse bedrijven, hun actieterrein is toch Europa?

Ik denk dat het voor de noob-belegger best is om de handjes af te houden van alles wat Amerika-related is. Volgens mij is de bom daar aan het ontploffen. Als de huisprijzen beginnen te dalen zal dat drastisch de consumptie in Amerika doen dalen. (de laatste jaren werd de consumptie in Amerika gevoed door een stijgend vermogen net door die stijgende huisprijzen) Allé dat hebben ze ons aan de univ. toch wijsgemaakt :p

De Amerikaanse economie is gebaseerd op consumptie consumptie consumptie. De toespraak van Bush met Kerstmis: koop veel cadeautjes :lol:.

Het gebeurt vaak dat de hele sector (banksector, ...) klappen krijgt (ook al hebben sommigen minder last van het fundamentele probleem dan anderen).


Edit: KBC lijkt ook te moeten reageren op het probleem van de hypotheken.

Brussel (TIJD-NIEUWSLIJN) - KBC Bank verhoogt de basistarieven voor de kaskredieten en discontokredieten met 25 basispunten tot 8,55 procent. Dat meldt KBC in een persbericht.

Het basistarief stijgt van 8,30 tot 8,55 procent, 'als gevolg van de situatie op de financiele markten'. De verhoging geldt vanaf vandaag woensdag 14 maart.


Op de universiteit is het goed uitgelegd.

UltimateWeapon

Legacy Member
de beurs is gewoon ff aant corrigeren, wat ni abnormaal is na zo'n grote stijging
maar iedereen panikeert kei hard natuurlijk
da waait wel over op termijn

er zijn veel koopjes te doen !!!

UltimateWeapon

Legacy Member
ik zie het, da kan er goe uitzien voor morgen
zijn er hier mensen met IBA'tjes ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan