Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
clubje zei:
Nu ben ik helemaal mee, toppie!

Ik heb net (virtueel) 500 call opties op RDS gekocht met uitoefenprijs 24, voor de maan juni.
De koers is gestegen van 105 naar 120

Dus 75 euro winst gemaakt op 2 minuten, voor jullie peanuts maar ik sta er nog altijd van te kijken :rofl:

ongelooflijk toch die beurs enzo :D

We storten nu wel in :p.

clubje

Legacy Member
russian zei:
We storten nu wel in :p.

Waar staat er: "edited by russian" ? :)

nuja dus die opties zijn geldig tot juni? Dan is er nog tijd genoeg om te herstellen zeker?

russian

Legacy Member
clubje zei:
Waar staat er: "edited by russian" ? :)

nuja dus die opties zijn geldig tot juni? Dan is er nog tijd genoeg om te herstellen zeker?

Ja hoor. Geen paniek. Op het einde (de laatste dagen/weken) loopt de tijdswaarde er wel snel uit.

russian

Legacy Member
Indien er genoeg interesse blijkt, zal ik eens een samenkomst plannen onder een aantal mensen die hier posten. 's Avonds een pintje drinken ofzo :p.

PJDK

Legacy Member
Lijkt mij wel plezant :p

Vandaag veel spijt dat ik niet op mezelf vertrouwd heb om gisteren puts te kopen op de AEX. Vandaag noteren ze +70% hoger :doh: Nu liever spijt om gemiste winst dan spijt om opgelopen verlies.Ik ben er van overtuigd dat we de komende dagen nog lager gaan. Alleen weet ik niet goed hoe ik er best op inspeel. zoizo zou ik gaan voor puts die OTM noteren. alleen weet ik niet goed welke afloopmaand te kiezen. Maart: er blijven nog 13 handelsdagen over dus ik vrees dat de TVW er zeer snel vanafgaat de komende dagen. Je zou dan natuurlijk kunnen opteren voor de april series, maar daar vind ik de premies voor puts enorm hoog. Iemand met een duidelijke visie hierop?

(PS waar vind je de weekopties op de AEX? ik vind ze maar niet (ze noteren toch als AX1, AX2,..?))

russian

Legacy Member
PJDK zei:
Lijkt mij wel plezant :p

Vandaag veel spijt dat ik niet op mezelf vertrouwd heb om gisteren puts te kopen op de AEX. Vandaag noteren ze +70% hoger :doh: Nu liever spijt om gemiste winst dan spijt om opgelopen verlies.Ik ben er van overtuigd dat we de komende dagen nog lager gaan. Alleen weet ik niet goed hoe ik er best op inspeel. zoizo zou ik gaan voor puts die OTM noteren. alleen weet ik niet goed welke afloopmaand te kiezen. Maart: er blijven nog 13 handelsdagen over dus ik vrees dat de TVW er zeer snel vanafgaat de komende dagen. Je zou dan natuurlijk kunnen opteren voor de april series, maar daar vind ik de premies voor puts enorm hoog. Iemand met een duidelijke visie hierop?

(PS waar vind je de weekopties op de AEX? ik vind ze maar niet (ze noteren toch als AX1, AX2,..?))

Ow even opletten toch PJDK!

Je vindt de weekopties onder AX1, AX2 en AX4. Er bestaat geen AX3 omdat de maart serie gelijk is aan de AX3! De derde vrijdag van de maand is het expiratie! Maart expireert nu vrijdag m.a.w.

Ja, zoals het nu oogt openen we morgen lager. Je puts zouden idd enorm gestegen zijn. Zo'n dalingskansen maak je niet alle maanden mee.

Boris Barowski

Legacy Member
ik ben altijd in de stemming voor een drink :D
toevallig geen leuvenaars hier ?

acquisitor

Legacy Member
DNE heeft zijn grote support bereikt die in geen geval mag vallen :) indien het standhoudt krijgen zij een mooie dubbele bodem (januari-maart).... imho zitten wij nu aan de bodem van een cup/handle formatie

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
DNE heeft zijn grote support bereikt die in geen geval mag vallen :) indien het standhoudt krijgen zij een mooie dubbele bodem (januari-maart).... imho zitten wij nu aan de bodem van een cup/handle formatie

Hehe... Ik ben technisch niet zo thuis in formaties (SKS, schouder kop schouder, ...).

Heb jij eventueel zin om iets te gaan drinken? We moeten toch streven naar een zestal mensen imo =). En gezien jij de grootste mond hebt :lol::p.

clubje

Legacy Member
Ik studeer in Leuven, ma 'k ga niets kunnen bijbrengen aan de beursgesprekken :lol:

PJDK

Legacy Member
Ow, bedankt voor de herinnering, zoveel keren moeten leren voor school en zat nu echt met het idee in mijn hoofd dat het telkens de laatste vrijdag van de maand expiratie was :help:. Dan gaan we dus voor de April opties.
Nu moet ik morgen wel weer een hele dag op stage en kom ik pas thuis rond 17.30. Maar ik zie niet onmoddellijk een mogelijkheid om nu het oder al door te geven. is dit mogelijk of moet ik een het broertje vragen om smorgensvroeg mijn order door te voeren? :help:

Jense777

Legacy Member
Ik heb besloten om niet meteen in te stappen op Tigenix. De sfeer waarin het aandeel wordt uigebracht vind ik nogal onhandig en "loech"... De uiteindelijke prijs van het aandeel is mij nog steeds onbekend, ik heb er nog niet veel nieuwsberichten gelezen, ...

We zitten trouwens in een nieuw dal(letje). Niet zo groot als de vorige keer, maar wat niet is kan nog komen: alle financiële aandelen op de Bel 20 gingen fors lager (wie minder dan 1,5 % - 2,0 % verloor mocht opgelucht adem halen!).

acquisitor

Legacy Member
en als ie wel valt ?

technisch gezien zou het slecht zijn maar de kans dat het onder 1.80 belandt zonder VERY bad nieuws is zeer klein imho. Dit is een lage volume downtrend, losers verkopen en banks/institutions accumuleren..


Heb jij eventueel zin om iets te gaan drinken?

Sure ;) where/when ?

acquisitor

Legacy Member
Hier is de chart van DNE van de voorbije 8 maanden, tussen julie en november was er een typische cup/handle formatie, die gebroken werd toen de 200 dma gepenetreerd werd rond 13 november. Gebroken cup/handle dus.

IMHO zitten wij nu aan de bodem van een nieuwe cup/handle die ons met terug boven $3 neemt en vanaf daar kan er een breakout worden verwacht.

DNE is lows van januari aan het testen nu, die ook rond 1.80-1.85 liggen. Indien wij een dubbele bodem hier kunnen krijgen zal het een zeer goede signaal zijn imho. Ik heb die twee mogelijke bodems met groene kruizen aangeduid just in case..

http://img.photobucket.com/albums/v312/Kanes/dne.png

Boris Barowski

Legacy Member
leuven ! :p

waar zitten jullie eigelijk ? west vl ? gent ? limburg ? brussel ?

PJDK

Legacy Member
Ik ga naar school in gent, doe momenteel stage in de ing bank in brugge en woon in beernem :) Als het in gent of brugge zou doorgaan zie ik dat wel zitten om eens af te spreken.

Sagax

Legacy Member
Als ik het goed begrijp is het nu een ideaal moment om aandelen van DNE te kopen?

PJDK

Legacy Member
Hangt er allemaal vanaf :)
Als ze idd steun vinden rond de huidige koers en uit de downtrend breken wel. Als ze de komende dagen verder zakken, zou ik nog wachten met instappen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan