GhO$T
Legacy Member
Dat 'enige' nadeel lijkt me er wel eentje dat je niet mag onderschatten hoor. Bij aandelen ga je toch ook dikwijls eens misgokken (je stapt er in met de hoop op een stijging, maar een week later sta je 5% lager), nog altijd niet zo erg dan, ofwel wacht je gewoon langer tot het aandeel toch omhoog wil, ofwel aanvaard je u verlies en ben je dus 5% kapitaal kwijt.clubje zei:dus maw...gewoon handelen in opties ipv in aandelen? Gewoon hopen op een prijsstijging van de optie, net zoals je hoopt op een prijststijging van een aandeel?
Waarom handelt niet iedereen dan in opties? Het enige nadeel dat ik weet is dat een optie afloopt en het dan waardeloos wordt, terwijl je een aandeel eindeloos kunt aanhouden
of zijn er nog?
Had je op datzelfde moment voor €500 opties gekocht, dan ben je op het einde van de week geen 5% kwijt maar wel de volle 100% en dus is u klein kapitaaltje direct in rook opgegaan en mag je u beursplannen weer een jaar in de koelkast stoppen tot je weer wat spaargeld hebt...
Als absolute beginner (ik ook) denk ik toch dat je het veel beter bij gewone aandelen houdt en aanvaardt dat je in het begin amper/misschien geen winst zal maken... Als je al van in het begin naar de beurs stapt met het idee van snel rijk te worden, loopt het vroeg of laat toch fout af volgens mij.
Of post ze hier als je dat wil, er zijn nog wel mensen geïnteresseerd waarschijnlijkBoris Barowski zei:RDS is Royal Dutch Shell ?
PM anders een welke trades jij doet of van plan bent, als het lukt en ik zie het zitten volg ik even om te zien of het me ligt (of ik dus ook de reden van de stijging inzie)
.
.
. Overigens zijn er de laatste tijd wel meer lezers maar helaas nog niet meer posters. Deel gerust jullie ervaringen


