Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GhO$T

Legacy Member
clubje zei:
dus maw...gewoon handelen in opties ipv in aandelen? Gewoon hopen op een prijsstijging van de optie, net zoals je hoopt op een prijststijging van een aandeel?

Waarom handelt niet iedereen dan in opties? Het enige nadeel dat ik weet is dat een optie afloopt en het dan waardeloos wordt, terwijl je een aandeel eindeloos kunt aanhouden

of zijn er nog?
Dat 'enige' nadeel lijkt me er wel eentje dat je niet mag onderschatten hoor. Bij aandelen ga je toch ook dikwijls eens misgokken (je stapt er in met de hoop op een stijging, maar een week later sta je 5% lager), nog altijd niet zo erg dan, ofwel wacht je gewoon langer tot het aandeel toch omhoog wil, ofwel aanvaard je u verlies en ben je dus 5% kapitaal kwijt.
Had je op datzelfde moment voor €500 opties gekocht, dan ben je op het einde van de week geen 5% kwijt maar wel de volle 100% en dus is u klein kapitaaltje direct in rook opgegaan en mag je u beursplannen weer een jaar in de koelkast stoppen tot je weer wat spaargeld hebt...

Als absolute beginner (ik ook) denk ik toch dat je het veel beter bij gewone aandelen houdt en aanvaardt dat je in het begin amper/misschien geen winst zal maken... Als je al van in het begin naar de beurs stapt met het idee van snel rijk te worden, loopt het vroeg of laat toch fout af volgens mij.

Boris Barowski zei:
RDS is Royal Dutch Shell ?

PM anders een welke trades jij doet of van plan bent, als het lukt en ik zie het zitten volg ik even om te zien of het me ligt (of ik dus ook de reden van de stijging inzie)
Of post ze hier als je dat wil, er zijn nog wel mensen geïnteresseerd waarschijnlijk :) .

russian

Legacy Member
russian zei:
Ik denk dat de temperaturen abnormaal hoog zijn in de States voor de tijd van het jaar (zeker deze nacht). De stookkosten daar zijn maar een factie van het olieverbruik, maar psychologisch maakt het wel veel uit voor de olieprijs. Even in de gaten houden ook het weer. Naar de zomer toe (de autovakanties) kan de olie best wel weer oplopen.

De prijs voor een vat olie is onder de 60 dollar gedaald, Broris.

russian

Legacy Member
GhO$T zei:
Of post ze hier als je dat wil, er zijn nog wel mensen geïnteresseerd waarschijnlijk :) .

Ik neem buiten mijn geschreven calls 497,5 voorlopig geen positie in. Geschreven aan 1,85 euro overigens (vandaag even onder de 1 euro gestaan maar niet teruggekocht (laat ze hopelijk waardeloos expireren). We kunnen technisch wederom wel een stukje lager...

Toch even wachten tot de rust is weergekeerd.

Je kan met een paar calls RDS 24/25 juni wel weinig verkeerd doen. Het fonds is gruwelijk ondergewaardeerd maar helaas niet geliefd bij de beleggers. De premies zijn m.i. wel laag... Even wachten op gunstigere marktomstandigheden.

Ook de huizenmarkt in de States baart mij ernstige kopzorgen.

Boris Barowski

Legacy Member
russian zei:
De prijs voor een vat olie is onder de 60 dollar gedaald, Broris.

kweet het, ik denk dat ze nog lager kunnen (heb ze even aan 58,xx gezien)

turbo's verkopen was goed plan, verkocht op 493 ong. en nu staat AEX terug aan 489.

Als ik in RDS wil stappen en denk dat ze stijgen koop ik toch best calls ? en dan zijn lage premies toch goed ?

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
kweet het, ik denk dat ze nog lager kunnen (heb ze even aan 58,xx gezien)

turbo's verkopen was goed plan, verkocht op 493 ong. en nu staat AEX terug aan 489.

Als ik in RDS wil stappen en denk dat ze stijgen koop ik toch best calls ? en dan zijn lage premies toch goed ?

Ja, heel mooie zet met je turbodinges. Ideaal moment (y).

Je koopt calls als je denkt dat het fonds zal stijgen, en uiteraard is een lage premie beter dan een hogere.

Ik zou zelf even de kat uit de boom kijken want de AEX staat er technisch niet al te best voor en ook de hypothekenmarkt in de States zorgt voor brokken.

Ik heb wel zelf de 24 reeks juni aan 0,95 gekocht een paar dagen terug, maar twijfel om ze weg te doen en beperkt winst te nemen, of hoger te gaan schrijven, of toch aan te houden. Is niet geheel duidelijk nu.

Alle tips zijn welkom ;). Overigens zijn er de laatste tijd wel meer lezers maar helaas nog niet meer posters. Deel gerust jullie ervaringen :).

PJDK

Legacy Member
Ik ben al sinds dit weekend aan het denken om turboshorts te kopen op de AEX (of zijn opties mss een betere keuze?). Nu had ik in schaduwportefeuilles reeds turboshorts gekocht maar waar ik dan niet zo goed bijkan is dat hoewel de AEX lichtjes gezakt is, de TS ook gezakt zijn in waarde. Iemand een verklaring hiervoor? Of iemand die een andere mening heeft over de AEX?

Boris Barowski

Legacy Member
misschien gekocht op een moment dat ze eigelijk boven hun intrinsieke waarde stonden ?

SchrimpDevil

Legacy Member
Laatste tijd weinig nieuws over DNE.

Wanneer gingen ze hun results nu weeral bekendmaken?

PJDK

Legacy Member
Boris Barowski zei:
misschien gekocht op een moment dat ze eigelijk boven hun intrinsieke waarde stonden ?

Das nu net iets wat ik raar vind aan turbos: er is geen enkele de echt op zijn iw staat. vb TL AEX 440 kost u 6,23 terwijl de AEX op 489.54 staat. Dus met de ratio van 10 kom je aan 440+10x6,23 = 502,3

Boris Barowski

Legacy Member
al even geleden dat we nog iets van acqui gehoord hebben :p

DNE mag wel eens omhoog, staat nog int rood en kzie da ni graag tussen mijn posities :p

acquisitor

Legacy Member
Laatste tijd weinig nieuws over DNE.

Wanneer gingen ze hun results nu weeral bekendmaken?

het komt in orde wees gerust. Eind maart zullen ze Q4 cijfers presenteren, en dan midden mei Q1 2007 cijfers die ZEER goed gaan zijn.
geduld zal zeker worden beloond. $5 short term, hoe ongeloofwaardig het ook klinkt.

de reden dat het eventjes onder $2 zit is dat men onzeker is over de Voyager deal... men vergeet echter dat wat er met die deal gebeurd is een zeer slimme zet is door management en dat het bedrijf de deal niet eens nodig heeft voor de komende jaren.

be patient! midden mei als de cijfers van de eerste drie maanden bekend worden gemaakt zal het aandeel een home run maken richting $5 and be still be a buy.

PJDK

Legacy Member
Persoonlijk vind ik wel dat het technische plaatje van DNE er niet echt subliem uitziet (fundamentals ken ik nog niet genoeg) momenteel zit het aandeel toch in een neerwaardse trend. Ook is er een vrij zware weerstand van het de ma 200 lijn. ook zie ik nog niet direct tekenen van hetstel (geen doorbraken door weerstanden, geen divergentie bij macd en RSI, De "sterkte" van de downtrend neemt volgens de ADX nog sterk toe,...

Ik ga zeker niet ontkennen dat dit een slecht aandeel is, ik volg het op zodat ik bij een uitbraak zeker op tijd in de boot zit. maar nu wacht ik liever nog wat af.


PS: ben nog niet zolang bezig met TA, dus schiet mij niet af als ik er naast zit :baard:

acquisitor

Legacy Member
PDJK,

je hebt gelijk maar vergeet niet : er is geen short interest (geen bears om downtrend te verdedigen), het aandeel wordt rustig geaccumuleerd en er is MAJOR support onder de prijs van nu..1.80-1.90 = major support.

Boris Barowski

Legacy Member
ik ben benieuwd, als het goed zit en het lukt om goed boven de 5$ te gaan kom ik met mijn auto die ik dan kan kopen tot bij u om u te trakteren :p

Boris Barowski

Legacy Member
ni spectaculair ze, ik ben maar een arm studentje :p
maar een 2ehands auto moet, gecombineerd met wat ik al anders op de beurs won, toch mgelijk zijn

achteraan in de duizend, net geen 2000 ofzo, kzou eens moeten kijken voor het preciese nummer
jij ? ;) (jij bent ermee begonnen ;)
alst teveel is, pm ofzo, ik ben eigelijk wel eens benieuwd :s :)

Time

Legacy Member
Van hetgeen ik hier al gelezen heb van hem schat ik een bedrag rond de 25k USD (80% van 30k of zoiets?:p).:p

Dat was wel vóór die down spike naar 1.8 USD. :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan