Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
russian zei:En er reeds uit! Het is voor ongeveer de 20ste keer gelukt. Gratis geld maar mensen durven het niet oprapen.
Gekocht: 12 calls 487,5 0,75 om 14.29.
Verkocht 12 calls 487,5 1,75 om 14.31.
Winst: 1200 euro voor kosten. Niet slecht!!! Op twee minuutjes!
Boris zal spijt hebben dat hij wegmoest!


Boris Barowski zei:ik heb juist 1300km gereden op 2 dagen naar duitsland, kom thuis en zie dat mijn turbo's op de aex met 20% zijn gestegen![]()
Boris Barowski zei:even winst nemen maandag, herstel was wat snel naar 490 naar mijn gedacht.
olie staat ook terug lager, dat ga ik eens bestuderen, maar anders worden olieturbo's ook weer iets aantrekkelijker.
kheb een hoop economisch nieuws door te nemen![]()
Darconix zei:Voor wie wil beginnen beleggen en graag wat achtergrondinfo wil. Zie dat je aan de bon voor 'de beleggersbijbel' van Geert Bakelandt (hoofredacteur van 'de belegger') geraakt bij de Tijd van gisteren. Voor 5 euro echt een pracht van een boek met alle info die je maar wilt weten om met aandelen te beginnen. Veel uitgebreider dan de boekjes van D'hoore, maar even gemakkelijk te verstaan. En bovendien een pak goedkoper.
.Boris Barowski zei:er zitten precies professionele traders op de turbomarkt, die zowel een laat als een biedkoers aangeven (elk 10.000 stuks) met een op en neer bewegende spread van constant 4 cent. zo kunnen ze koopjes doen voor mensen die dumpen (voorkeursrecht omdat ze het hoogste bod hebben) en ook duur verkopen als iemand veel bied (want zij hebben voorverkoopsrecht omdat ze de laatste laatkoers hebben)
Boris Barowski zei:AEX turbopositie verkocht, na een stijging van 3ptn van de AEX vroeg op de dag.
. Proficiat!russian zei:Is m.i. heel verstandig. Proficiat!
Darconix zei:Ge kunt ook die optie verkopen, en dan krijg je direct de winst zonder de aandelen (denk k)
russian zei:Indien je een optie koopt bij een fonds dat 55 euro noteert (bijvoorbeeld call 55), betaal je misschien 0,75 euro (call loopt in die week b.v. af). Als het fonds snel stijgt tot 65 euro (kijk eens naar Akzo vandaag ;-), wordt je call 10 euro in the money en dus meer dan 10 euro waard (*100).
Je kan dan sowieso je call doorverkopen aan +10 euro (1000 euro winst ongeveer).
Ja, dus.
clubje zei:dus maw...gewoon handelen in opties ipv in aandelen? Gewoon hopen op een prijsstijging van de optie, net zoals je hoopt op een prijststijging van een aandeel?
Waarom handelt niet iedereen dan in opties? Het enige nadeel dat ik weet is dat een optie afloopt en het dan waardeloos wordt, terwijl je een aandeel eindeloos kunt aanhouden
of zijn er nog?
clubje zei:niks voor een beginnende belegger dus, want ik kan op dit moment van niets zeker zijn![]()
mmmz
. Laat je niet afschrikken! Je kan beginnen met kleine bedragen (bijvoorbeeld 4 calls RDS juni 24 op een mooi moment). Je inleg is dan bijvoorbeeld een paar honderd euro (dus als dat verdampt, is er geen drama gebeurd), en mocht het fonds tegen juni 26 of 27 noteren, heb je vier keer een paar honderd euro winst.