Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jense777 zei:Weet er iemand welke banken de beursgang van Tigenix op Brussel begeleiden? De inschrijvingen op het aandeel beginnen maandaag maar weet nog steeds niet welke banken het begeleiden...!

Jense777 zei:@russian: inderdaad, daarom dat ik er zo naar zoek. Heb de meeste artikels over de beursgang nu toch gelezen maar nog steeds niets gezien wie begeleidt. Morgen eens rondbellen om wat informatie. Na de positieve ervaringen met Devgen toe aan een nieuwe bio-tech'er in de (kleine) portefeuille![]()
russian zei:Ik heb even ThromboGenics gehad. Ik denk dat daar ook wel een paar mensen aan verdiend hebben lol.
"even" was lang genoeg in dit geval. Maar goed, met zo'n dingen moet je ook geluk hebben natuurlijk. De laatste beursintroducties (ThromboGenics, Metris, Aedifica, Ascencio) zijn wel allemaal voltreffers geworden, maar "hoe langer de winning mood aansleept, hoe dichter het verlies komt". Mede rekenend dat bio-tech geen "goede huisvader sector" is, ben ik toch voorzichtig...!Jense777 zei:"even" was lang genoeg in dit geval. Maar goed, met zo'n dingen moet je ook geluk hebben natuurlijk. De laatste beursintroducties (ThromboGenics, Metris, Aedifica, Ascencio) zijn wel allemaal voltreffers geworden, maar "hoe langer de winning mood aansleept, hoe dichter het verlies komt". Mede rekenend dat bio-tech geen "goede huisvader sector" is, ben ik toch voorzichtig...!
.Jense777 zei:Met een beperkt kapitaal leer ik zachtjes aan de kneepjes van het vak. Voorlopig hou ik het bij de BEL, inderdaad. En dan nog enkel de aandelen (continumarkt). Lijkt me ook logisch, met een klein kapitaal kan je je moeilijk toespitsen op allerlei markten. Allez, dat is mijn visie erop.
De correctie was te verwachten en is de eerste van een reeks(je?). Daarin zullen er volgens mij kleinere maar ook grote zitten. Het kon niet blijven duren.
Al is dit voor de lange termijnbelegger allemaal bulls*t natuurlijk. Op lange termijn is er nog steeds niets gebeurd.
Jense777 zei:Weet er iemand welke banken de beursgang van Tigenix op Brussel begeleiden? De inschrijvingen op het aandeel beginnen maandaag maar weet nog steeds niet welke banken het begeleiden...!
PJDK zei:Ik heb daarnet op een ideetje gekomen om veilig te kunnen handelen in derivaten. alleen zou ik eens van een specialist willen horen als mijn idee geen weggesmeten geld is.
VB je denkt dat aex op lange termijn zal stijgen -> je koopt turbos. In dit cijfervoorbeeld vb 5000 turbos AEX long met financieringsniveau 428,11 en met een stop loss op 440. momenteel kost deze turbo 6,15€ dus investeer je 30750€. het ergste wat je dus zou overkomen momenteel is dat de aex na het korte (technische?) herstel terug in de downtrend komt en door SL niveau van 440€ zakt. in dat geval ben je je 3075€+kosten kwijt. nu als je die turbo zou afdekken met een putt opties op de aex index. vb AEX/p/460 à 2,95€. stel je koopt van deze optie 15 stuks. dit brengt dan de kostprijs voor de opties op 4425€. Stel nu dat de AEX verderzakt tot vb 439. Dan wordt je dus uitgestopt en ben je je 30750€ kwijt. Aan de andere kant heb je dan wel je putt opties die minstens 21€+TVW waard zijn. dus in totaal 31500€+1500TVW. je maakt nu nog steeds verlies, maar al veel minder als de 30750€. hoe verder de aex dan nog doorzakt, hoe beter dan voor u.
In het andere geval: aex stijgt tegen het einde van dit jaar naar 520 punten. in dat geval zal u turbo 520-428,11-verhoging financieringsniveau kosten, dus vb 90€. waarde turbos: 90*5000 = 450 000€. aan de andere kant heb je dan weer dat je opties 0€ waard zullen zijn, dus een verlies van 4425€ in totaal brengt dit dan 450 000€ - 4425€ - 30750€ = 414 825€ op.
Nu komt volgens mij de fout in mijn redenering: ik heb gerekend met opties die binnen een grote maand vervallen.dus om afgedekt te blijven moet je telkens nieuwe opties kopen en de oude verkopen. dit brengt al een hoop kosten met zich mee. dan is er ook nog de prijs van de opties. ik zie de aex zeker niet in elkaar zakken. een eventuele daling zal volgens mij gestaag verlopen, dus de put opties worden steeds duurder. dit wordt wel gecompenseerd door de verhoogde verkoopprijs van de eerste optie. nu komt echter het probleem: zolang de putt out of the money is, zit er veel tvw op. als hij in the money is, is de tvw nihil, zeker als hij ver in the money zit. je zou kunnen zeggen, koop dan geen opties in the money, maar dan is natuurlijk de zekerheid weg dat je putts in the money zullen zijn op het moment dat de turbos uitgestopt worden.
Ik raak er maar zelf moeilijk meer uit, uit wat hier allemaal getypt staat, maar als je mijn prob zou snappen, is wat info zeker welkom!
PJ
russian zei:Even opletten bij de heel belangrijke cijfers (banenrapport) om 14.30h! Ik hoop op een initiële stijging, ook al zijn de cijfers zwak en zakt het nadien. Om 14.29h long en om 14.3x eruit. Een beredeneerd gokje dat nog altijd foutief kan aflopen. Vingers aan de knoppen nu!
Voorheen steeds goedgelopen maar heb een beetje schrik voor de gewijzigde marktomstandigheden.
! Het is voor ongeveer de 20ste keer gelukt. Gratis geld maar mensen durven het niet oprapen.russian zei:En er reeds uit! Het is voor ongeveer de 20ste keer gelukt. Gratis geld maar mensen durven het niet oprapen.
Gekocht: 12 calls 487,5 0,75 om 14.29.
Verkocht 12 calls 487,5 1,75 om 14.31.
Winst: 1200 euro voor kosten. Niet slecht!!! Op twee minuutjes!
Boris zal spijt hebben dat hij wegmoest!
. Controleer die spike...russian zei:Oh my... Ik kon er 1000 euro meer uitgehaald hebben nu. Controleer die spike...
ad:. Te snel verkocht uit angst. Het blijft winst maar een wrang gevoel toch.YellinD zei:russian... hoeveel keer verkoopt ge echt op de max winst... bijna nooit
na zo een transactie zou ik bijna niet durven droef zijn hoor
op 2 minuten waar sommigen een maand voor werken... jongen toch![]()
