Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
clubje zei:
dat was ik (virtueel) en nog iemand anders. Dus je denkt dat delhaize weer zal dalen? Geen probleem als de mensen die de voorbije grote winsten hebben geboekt hun aandelen nu weer van de hand doen toch...


Ja, geen probleem als je tijdig uitstapt. Ik volg de BEL te weinig om goed te antwoorden maar met zo'n dollarkoersen zou ik niet instappen. Het fonds is idd. mooi gestegen net maar ook door verkoop activiteiten: niet te voorspellen.

spray-bunny

Legacy Member
clubje zei:
normaal staan de namen van de aandelen er toch bij? Er moet zo'n functie zijn om dat snel op te zoeken denk ik
Oei, ik had niet goed gekeken. Bedankt.:$
clubje zei:
hoe wist je op voorhand van de stijging bij delhaize en bekaert trouwens?
In de tijd kan je meestal de agenda checken, waar je kan zien wie welk bedrijf zijn jaar/kwartaal-cijfers bekend maakt.
Over Bekaert had ik geruchten gelezen in dezelfde krant dat de omzet een stuk hoger zou liggen.
Delhaize had een ontmoeting met de vakbonden voor de publicatie van de jaarresultaten. Er werd gevreesd dat er banen zouden geschrapt worden. (wat meestal toch koers doet stijgen, dacht ik.:unsure: ). Ook door de geruchten over een fusie met ahold dacht ik dat er maar weinig zou nodig zijn voor een koersstijging...

Behoorlijk amateuristisch dus, maar het werkt (voorlopig:x ).

edit: ik heb die delhaize en bekaerts ondertss al gedumpt (ongeveer op hun hoogtepunt).

russian

Legacy Member
clubje zei:
Ik las gisteren in een nieuwsbericht dat delhaize goeie winstcijfers heeft neergelegd.

DAARNA heb ik calls gekocht ter waarde van 600 euro
Vandaag zijn ze 1300 euro waard

't zal wel met geluk te maken hebben, toch merkwaardig dat vrij laat - dus na die cijfers - de koers toch nog omhoog schoot

Kinepolis doet het nu ook al een tijdje goed, en in Ieper, waar ik woon, is net bekendgemaakt dat ze een nieuw multimediaparadijs zullen neerpoten. Niet enkel een bioscoop, maar ook in samenwerking met stad Ieper een fuifzaal enz...al is het allicht naief om hierop te speculeren.

Kinepolis doet het ook in zwakkere markten goed omdat het een veilige belegging is. Immers, hun vastgoed is een enorme backup. Vastgoedbeheer beter regelen kan stimulans aandeel geven.

In verband met je virtuele calls; congratz. Het is in het echt net iets moeilijker, vind ik, door het volgende:

Let the profits run and cut the loses. Je hebt de neiging van na een paar honderd euro winst te nemen, en verlies te laten oplopen omdat je denkt dat het nog goedkomt.

russian

Legacy Member
Kijk Nu Naar De Manipulatie Van De Aex! Hij wordt hoog gehouden. Je ziet dat er ook al voor de expiratie enkele mandjes zijn ingeworpen lol. Mogelijk na expiratie onmiddellijk een beetje lager dan.

YellinD

Legacy Member
is er geen graadmeter om te weten in welke richting zegaan manipuleren richting expiratie? moesten we dat nu weten, konden we altijd makkelijke, snelle winsten maken, niet?

russian, ontwikkel eens een sluitend onderzoek in uw vrije tijd! :)

russian

Legacy Member
Soms vecht de ene grote partij met de andere ook hoor. Expiratiebelangen kunnen onderling nog verschillend liggen. Een paar weken terug smeet "een grootbank" pensioengelden op de beurs terwijl de optimale expiratie voor andere grote partijen laag lag. Dat werd hun dus wellicht niet in dank afgenomen ;). Wat dus wel een beetje inside info is :p.

russian

Legacy Member
YellinD zei:

Ja hoor. En op vele fora wordt de schade duidelijk (een quote):

ongelofelijk....hoe krijgen ze het voor elkaar.....zo hoog weer.....

hahaha :lol:

spray-bunny

Legacy Member
Mijn volgende zet: 30% van m'n virtueel kapitaal inzetten op exmar, euronav en CMB. Die sector zal het maken, hoop ik!

clubje

Legacy Member
Maandag staat op de agenda: NAHB-index huizenmarkt maart van de USA. Is dat iets belangrijks? Kheb nog niet kunnen achterhalen wat die index juist inhoudt en wat zijn belang is?

En virtueel blijf ik winnen, 989 % winst gemaakt op een hoop belgacom-calls, man man had ik dat in het echt gedaan, ik trakteerde heel het dorp op een pint

russian

Legacy Member
Darconix zei:
Check this

Als ik effe een gokje wil wagen, maandagochtend calls kopen?

Het probleem is dat het grootste deel van de waarschijnlijke stijging bij de reeds in de openingskoers is verwerkt en dat je er maandag dus te laat bij bent. Ook zal de verwachtingswaarde van de calls vrij groot zijn door het nieuws. Het is m.i. dan ook geen enorme kans. Ook moet je bij overnames, samenwerkingen e.d. ook rekening houden met het eventueel afketsen van de intentie terwijl het positieve nieuws reeds in de koers is verwerkt. Je hebt op dat moment dan meer downside dan upside.

Ik zou het niet doen, tenzij je misschien heel, heel kort op de bal speelt.

russian

Legacy Member
clubje zei:
Maandag staat op de agenda: NAHB-index huizenmarkt maart van de USA. Is dat iets belangrijks? Kheb nog niet kunnen achterhalen wat die index juist inhoudt en wat zijn belang is?

En virtueel blijf ik winnen, 989 % winst gemaakt op een hoop belgacom-calls, man man had ik dat in het echt gedaan, ik trakteerde heel het dorp op een pint

Je moet idd. kijken naar de koersreacties onmiddellijk volgend op de cijfers. Echter, maandag zijn er geen enorm belangrijke cijfertjes hoor. De NAHB-index is minder belangrijk.

Wat is er wel belangrijk? Onder andere het rentebesluit op woensdag, de verkoop van de nieuwe woningen op vrijdag, producentenvertrouwen en consumentenvertrouwen, ook producentenprijzen etc.

Darconix

Legacy Member
russian zei:
Het probleem is dat het grootste deel van de waarschijnlijke stijging bij de reeds in de openingskoers is verwerkt en dat je er maandag dus te laat bij bent. Ook zal de verwachtingswaarde van de calls vrij groot zijn door het nieuws. Het is m.i. dan ook geen enorme kans. Ook moet je bij overnames, samenwerkingen e.d. ook rekening houden met het eventueel afketsen van de intentie terwijl het positieve nieuws reeds in de koers is verwerkt. Je hebt op dat moment dan meer downside dan upside.

Ik zou het niet doen, tenzij je misschien heel, heel kort op de bal speelt.

Jaja, + 7% intussen voor ABN, jammer da'k niet wist hoe opties te kopen anders was het prijs :p. Voor zoiest, welke zouden de beste opties geweest zijn, die met hoge aankoopprijs of de goedkope?

russian

Legacy Member
Darconix zei:
Jaja, + 7% intussen voor ABN, jammer da'k niet wist hoe opties te kopen anders was het prijs :p. Voor zoiest, welke zouden de beste opties geweest zijn, die met hoge aankoopprijs of de goedkope?

Het fonds is meer dan 7% hoger geopend en dan is de stijging een klein beetje beginnen afkalven. Je kon vandaag m.a.w. best geen calls kopen (zijn sinds opening een beetje gedaald).

Je moest er vrijdag bijzijn. Je kan OTM, ITM en ATM opties kopen. In dit geval kon je een berg goedkope OTM calls kopen (zijn absoluut bijna evenveel gestegen dan b.v. ATM calls door de grote stijging, maar je kon minder verliezen). OTM = goedkoop.

Overigens zegt ABN dankjewel tegen Barcleys, denk ik (niet kunnen volgen) en is er dus meer downside.

Het zou, zoals gezegd, een slechte zet zijn geweest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan