Archief - >>> FAQ <<< PlayStation 5 | PS5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lapino

Legacy Member
Vrij zeker dat dit het geval is, ik vermoed dat ze de PS5 aan 599 euro gingen lanceren, maar nu met de poepers zitten want console is én minder snel én duurder. Dus is gokken of de PS-fanbase dit gaat slikken en de exclusives voldoende doorwegen, maar met de gamepass + snellere console + goedkoper, is Microsoft verdomd goed bezig. Denk er zelfs sterk aan om mijn preorder voor de PS5 te switchen naar Xbox Series X hierdoor, maar twijfel nog. Eerst prijs even afwachten.

luigi_1981

Legacy Member
lapino zei:
Vrij zeker dat dit het geval is, ik vermoed dat ze de PS5 aan 599 euro gingen lanceren, maar nu met de poepers zitten want console is én minder snel én duurder. Dus is gokken of de PS-fanbase dit gaat slikken en de exclusives voldoende doorwegen, maar met de gamepass + snellere console + goedkoper, is Microsoft verdomd goed bezig. Denk er zelfs sterk aan om mijn preorder voor de PS5 te switchen naar Xbox Series X hierdoor, maar twijfel nog. Eerst prijs even afwachten.

Ik hoor MS graag bezig maar ze hebben bijna niets van sterke exclusieve spellen. Dus mogen ze doen wat ze willen, zolang ze dat niet opgelost krijgen zullen ze niet snel velen verleiden om over te lopen.

MaximumOfBass

Legacy Member
Ik denk dat het voor Sony geen slechte zaak is om snel te reageren, maar 't is eigenlijk al te laat. Ze hadden gisteren na de bekendmaking van MS al een tease moeten lossen dat er iets kwam van hun.
Deze week gaat er niks meer van komen aangezien het weekend voor de deur staat, dus zou het mid volgende week moeten zijn want de week daarop gaat de pre-order voor de xbox van start.

SpeedyP

Legacy Member
16u zouden ze aankondigen wanneer de prijs en datum ga revealed worden. Gerucht wel

Fetseroony

Legacy Member
SpeedyP zei:
16u zouden ze aankondigen wanneer de prijs en datum ga revealed worden. Gerucht wel

Bron?

Als je alle geruchten moet geloven hadden ze gisteren een heel prijs/datum-reveal festival met vuurwerk die met elke knal 25 deed verschenen.

lapino

Legacy Member
Ben toch vrij zeker dat het paniek is bij Sony, durven al eens arrogant uit de hoek komen en zou me écht niet verbazen dat ze een pak duurder zitten en dat de suits nu moeten beslissen wat te doen.

GETHEZ

Legacy Member
lapino zei:
Ben toch vrij zeker dat het paniek is bij Sony, durven al eens arrogant uit de hoek komen en zou me écht niet verbazen dat ze een pak duurder zitten en dat de suits nu moeten beslissen wat te doen.

Zoals ik al x keer gezegd heb, ik zou graag een vlieg op het plafond zijn en meevolgen hoe het daar aan toe gaat, ik heb nog maar 5 keer gezegd dat het volgens mij 555 eur, afgerond 550 zal zijn, en dat is toch direct de prijs van een game meer...

Wat ik in hun plaats zou doen als ze echt op 550 zitten is een voucher toevoegen om in een selectie van een 3tal van hun beste launch games gratis te kunnen kiezen om 1 game te downloaden... Misschien moeten ze dat nu bespreken met de Publishers van games :unsure:

Ik ben hier maar wat aan het vissen en gissen, maar ik zou in hun plaats het zo oplossen, winwin imo

Fetseroony

Legacy Member
Kenneke10 zei:
Was het gisteren niet hun 25ste verjaardag ?

Van de USA-release, ze hebben vorig jaar in december (Japan-release) hun 25 jaar al gevierd met promo's enzo

KBE

Legacy Member
luigi_1981 zei:
Ik hoor MS graag bezig maar ze hebben bijna niets van sterke exclusieve spellen. Dus mogen ze doen wat ze willen, zolang ze dat niet opgelost krijgen zullen ze niet snel velen verleiden om over te lopen.

En eigenlijk weten dat de grote deel van de ps4 users geen exclusives spelen e, het grote gros zit gewoon Fortnite, Fifa, Cod etc te spelen.
Allemaal MP games, omdat de meeste dat ook gewoon spelen.
80 % heeft gewoon een ps4 omdat een vriend dat heeft voor samen te spelen.
Er is maar klein aantal die ps4 gekocht heeft voor de exclusives.

Koonut

Legacy Member
lapino zei:
Ben toch vrij zeker dat het paniek is bij Sony
Paniek betwijfel ik. Sony's gaming divisie weet heel goed wat hen sterk maakt. Enkel is er momenteel veel concurrentie op komst en zijn zowel Microsoft als Epic duidelijk de Netflix strategie aan het najagen.

Tegelijk doet Nintendo het beter dan ooit. Staat Facebook met Oculus klaar voor een grote push om commercieel efficiënte VR breder te brengen. Nvidia en AMD hun nieuwe generatie grafische kaarten komen er ook aan met erg aantrekkelijke prijzen. Wat dit dus Sony's meest bestreden launch maakt sinds de originele PSX?

Ondertussen zijn er al wel al 3 generaties opgegroeid met ne PLEESTEESJON en hebben ze zowel Europa als Azie nog steeds diep in de pocket.
Na het gigantische succes van de PS4 zie ik niet direct een reden voor hen om te panikeren, maar ze gaan wel erg alert moeten zijn voor de algemene concurrentie.

luigi_1981

Legacy Member
KBE zei:
En eigenlijk weten dat de grote deel van de ps4 users geen exclusives spelen e, het grote gros zit gewoon Fortnite, Fifa, Cod etc te spelen.
Allemaal MP games, omdat de meeste dat ook gewoon spelen.
80 % heeft gewoon een ps4 omdat een vriend dat heeft voor samen te spelen.
Er is maar klein aantal die ps4 gekocht heeft voor de exclusives.

In mijn vriendengroep toch allemaal voor de exclusives de PS4 gekocht. Maar op grote schaal kan ik mij er niet over uitspreken.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Sony is just skating by, benieuwd of ze eens met iets nieuws uit hun pijp gaan komen want het is echt wel nodig.
Mijn vriendengroep meest PC en PS4 maar nu veel games crossplay worden schakelen er veel over van PS4 naar Series X met Gamepass.

Zal zelf ooit wel eens een PS5 kopen maar nu niet, de launchgames zijn nogal zwak. Holiday 2021 mss met Horizon 2.

Kenneke10

Legacy Member
Zoals gewoonlijk zijn de lauch games altijd vrij zwak zowel ps als xbox. Ben een grote spiderman fan daarvoor zou ik wel een ps5 kopen, ratchet en clank is leuk maar geen system seller voor mij.

MaximumOfBass

Legacy Member
Der zijn er genoeg die een launch PS5 zullen kopen met de nieuwste FIFA of COD, persoonlijk sluit ik me aan bij het feit dat er te weinig launch titels zijn die wauw zijn.

MC.Stonaar

Legacy Member
Ik koop hem op launch day omdat ik altijd graag mee ben met de laatste consoles maar ook voor Miles Morales Spider-Man, Assassin's Creed Valhalla en Cyberpunk op PS5 te kunnen spelen.
Ratchet & Clank heeft een coole gimmick maar zie mij precies niet heel het spel uitspelen.

Kenneke10

Legacy Member
MC.Stonaar zei:
Ik koop hem op launch day omdat ik altijd graag mee ben met de laatste consoles maar ook voor Miles Morales Spider-Man, Assassin's Creed Valhalla en Cyberpunk op PS5 te kunnen spelen.
Ratchet & Clank heeft een coole gimmick maar zie mij precies niet heel het spel uitspelen.

Dit dus

Jonas89

Legacy Member
Bwa, tzijn geen echte launchgames maar je hebt toch AC, COD, Cyberpunk, Watch Dogs, Dirt 5, Yakuza 7 allemaal voor de PS5 hier.
Alleen moet ik nog beslissen welke 2 ik koop op release dag (de rest is voor later)

En dan heb je nog Spiderman, Ratchet, enz...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan