Archief - >>> FAQ <<< PlayStation 5 | PS5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yones

Legacy Member
astragtuner zei:
Ps4 slim kunnen verkopen voor mooie prijs. En nu zal het een pro worden. Met release ps5 en black Friday in aantocht verwacht ik wel een serieuze Price drop.. Niet te spreken van 2dehands momenteel. Vlucht naar Egypte í ½í¸í ½í±

Een price drop met black friday? Dan toch niet voor de ps5 hoor
emoji6.png
zou nogal snel zijn.

Jersy

Legacy Member
gumball4000 zei:
Ze hebben een mooie actie bij Gamemania waarbij je tot 200€ terugkrijgt op de ps4

yep, maar ze zijn wel kieskeuring vind ik .. mijn ps4pro moesten ze niet hebben wegens niet originele controller en niet originele hd (mijne was een 2tb ipv een 1tb, en mijne was uiteraard slechter...)
uiteindelijk hier op forum verkocht, geen gezever en geen gedoe over schijf en controllers :)

Kenneke10

Legacy Member
Jersy zei:
yep, maar ze zijn wel kieskeuring vind ik .. mijn ps4pro moesten ze niet hebben wegens niet originele controller en niet originele hd (mijne was een 2tb ipv een 1tb, en mijne was uiteraard slechter...)
uiteindelijk hier op forum verkocht, geen gezever en geen gedoe over schijf en controllers :)

Zij moeten hem natuurlijk nog met winst verkopen ik denk dat GM toch ooit overkop gaat gaan, winkels sluiten mensen ontslaan.

Jersy

Legacy Member
Kenneke10 zei:
Zij moeten hem natuurlijk nog met winst verkopen ik denk dat GM toch ooit overkop gaat gaan, winkels sluiten mensen ontslaan.

aan de ene kant snap ik ze wel, zij geven nog garantie erop (denk ik?) en als ze bij sony moeten langsgaan met een niet originele schijf dan gaat dat ook gezever zijn
aan de andere kant, een 4 jaar oude console met betere schijf en met een controller die een half jaar geleden is aangekocht ... zoveel gaan ze hun broek daar niet aan scheuren ... maja :)

MrKend54l

Legacy Member
Kenneke10 zei:
Zij moeten hem natuurlijk nog met winst verkopen ik denk dat GM toch ooit overkop gaat gaan, winkels sluiten mensen ontslaan.
Het is in feite nog straf dat ze nog bestaan. Enkel voor hun aanbod tweedehands games zou je nog iets kunnen zeggen. Maar voor de rest moet je daar imo niet zijn.

Vroeger kon je uw games daar nog testen voor je ze kocht. Nu mag je al blij zijn dat de kerel achter de toog iet of wat kan lachen.

Jonas89

Legacy Member
Kenneke10 zei:
Zij moeten hem natuurlijk nog met winst verkopen ik denk dat GM toch ooit overkop gaat gaan, winkels sluiten mensen ontslaan.

In Gentse mss wel, maar in sommige regio’s de enigste gamewinkel in km’s (zoals hier). Niet dat zoiets het rechttrekt, maar ik verschiet hoeveel volk in onze GM rondloopt.

Nuja, ik heb volgende week Mafia met korting alweer.

StanTem

Legacy Member
Jersy zei:
yep, maar ze zijn wel kieskeuring vind ik .. mijn ps4pro moesten ze niet hebben wegens niet originele controller en niet originele hd (mijne was een 2tb ipv een 1tb, en mijne was uiteraard slechter...)
uiteindelijk hier op forum verkocht, geen gezever en geen gedoe over schijf en controllers :)

Is toch normaal?

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Gaat gewoon ook om het feit dat een PS4 met 2TB niet bestaat dus dat zit niet in het systeem etc. Controllers moeten altijd origineel zijn of je krijgt dat niet verkocht.

GETHEZ

Legacy Member
Carrion zei:
https://tweakers.net/nieuws/172158/...on-5s-te-kunnen-maken-door-chipproblemen.html

4 miljoen minder consoles dan eerst voorzien, is toch ook een aanzienlijk aantal.

Ik doe men 500 million ps4 toch niet weg, dus ik ben niet gehaast... Is misschien zelf niet onverstandig om te wachten op een 2de en misschien zelf derde batch om te zien of de kinderziektes er wat uit zijn...

Ik koop er GEEN witte.. Daarin hebben ze imo wel een domme zet gedaan... Nu die launch modellen zullen wel verkopen (zeker als ge dit leest en er schaarste heerst) maar niet aan mij in alle geval...

Kenneke10

Legacy Member
GETHEZ zei:
Ik doe men 500 million ps4 toch niet weg, dus ik ben niet gehaast... Is misschien zelf niet onverstandig om te wachten op een 2de en misschien zelf derde batch om te zien of de kinderziektes er wat uit zijn...

Ik koop er GEEN witte.. Daarin hebben ze imo wel een domme zet gedaan... Nu die launch modellen zullen wel verkopen (zeker als ge dit leest en er schaarste heerst) maar niet aan mij in alle geval...

Ik wil absoluut een witte, hou wel van verandering.

Gentei

Legacy Member
Zeg vraagje, ik merk dit nu pas, mijn post was verwijderd omdat ik zei dat AC Valhalla gelocked zou zijn op 30 fps @4k.
Nu heb ik wat gezocht, het enige wat ik vind is dat AC Valhalla op Xbox series X op 60 fps @4k gaat draaien, er wordt nergens iets gezegd over PS5....?
Ook wat is de reden dat de post wordt gedelet? wat is er mis met mijn post quoten en zeggen klopt niet, hier is de bron...?
Ik weet ook niet wie de post heeft verwijderd want er staat forumbot...?

“With the Xbox Series X | S, Assassin’s Creed Valhalla will take full advantage of the enhanced graphics, giving players the opportunity to experience the open world of Norway and England down to the very last detail. On Xbox Series X, Assassin’s Creed Valhalla will run at 60 FPS in full 4K resolution,” according to Ubisoft.

Ubisoft has confirmed that Assassin's Creed Valhalla will run in full 4K resolution at 60 frames-per-second on Xbox Series X, but it's yet to talk about the PS5 version of the open world adventure. This is probably because the publisher has a marketing deal in place with Microsoft, but it's got people wondering all the same.

It's worth reiterating that Valhalla is a cross-gen game. On PS4, it'll be capped at 30 frames-per-second, so here's hoping that the PS5 version benefits as equally as the Xbox Series X version. We're sure Ubisoft will let us know soon enough, probably once the PS5 finally has a release date.

gamer5

Legacy Member
Dr. Sheldon Cooper zei:
PS5 mikt meestal toch op 30fps had ik vernomen? First party zal een slider hebben voor 60fps zoals Ratchet & Clank.

https://www.playstationlifestyle.ne...games-30-fps-frame-rate-acceptable-preferred/

Waarom zou PS5 op 30fps mikken... Alles hangt af van wat de developer wil. Wil je meer geavanceerde technieken gebruiken, dan zal het waarschijnlijk 30fps zijn als je 4K wil. Wil je performance targetten dan zal het 60fps zijn en misschien minder geavanceerde rendering of dynamische resolutie.

En spoiler, dit is niet verschillend bij de Series X ;) *shocked*


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
gamer5 zei:
Waarom zou PS5 op 30fps mikken... Alles hangt af van wat de developer wil. Wil je meer geavanceerde technieken gebruiken, dan zal het waarschijnlijk 30fps zijn als je 4K wil. Wil je performance targetten dan zal het 60fps zijn en misschien minder geavanceerde rendering of dynamische resolutie.

En spoiler, dit is niet verschillend bij de Series X ;) *shocked*

Waarom draait Valhalla bvb aan 30 fps op PS5 en 60 fps op Series X? ;) *shocked*
Zijn toch al meerdere berichten naar buiten gekomen dat veel games op PS5 mikken op 30 fps, onder andere van Digital Foundry.
RE8 Village had bvb ook al performance problemen op PS5 aan 60fps.

https://www.androidcentral.com/many-games-ps5-reveal-may-be-targeting-30-fps-says-digital-foundry
https://www.ccn.com/resident-evil-8-playstation-5-xbox-series-x/
https://screenrant.com/ps5-games-30-fps-why/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan