Archief - ARMA II DAYZ mod - samen spelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Piekatsjoe

Legacy Member
Door mensen die iedereen afknallen on sight hebben we het volgende meegemaakt:

Was met 2 mates in de bossen rond Krasnostav aan't rondtoeren, en doordat het nacht was, zagen we een flare oplichten nabij de market daar. Hadden besloten om maar eens te gaan kijken, wie weet had er iemand hulp nodig, u never know...

Nu, toen we aan het naderen waren, sprong er plots iemand recht. Hebben gezegd dat we friendly waren en dat we gear voor hem hadden (had een map, matches, watch en hunting knife op overschot...) en dat we hem wel zouden helpen met wat het ook was waarmee hij evt. hulp nodig had.

Resultaat was: weglopen + alt F4. Dat vind ik dan wel jammer aan dit spel, dat er zoveel wantrouwen bestaat tussen de spelers.

BelgianTerror

Legacy Member
Server restart terwijl we op boot zitten =/ Als ik in de zee spawn en backpack (met as50 in) verlies ga ik vies ragen :p

Butramas

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
:rofl:

99% van de mensen ligt in een plooi op bed door een stevige maagonsteking/hoogtepunt van een maagzweer. En gij denkt dat ge ff doodleuk iemand gaat afschieten terwijl twee gloeiende stukken metaal uw ingewanden en waarschijnlijk één of meerdere organen aan flarden hebben gereten. De pijn en het bloedverlies zorgen ervoor dat ge in schok gaat en dat ge op de grond ligt te sterven waarschijnlijk.

Ik kan het me natuurlijk moeilijk inbeelden maar adrenaline/in shock zijn, speelt een rol... Ik denk als je leven ervan af hangt dat je wel zou kunnen terug schieten. Natuurlijk helemaal niet meer accuraat... mja dat is ingame al geimplementeerd door het heen en weer shaken.

Ik heb zelfs al eens op een documentaire gezien van iemand die een berg was aan het beklimmen en was gevallen. Die had een openbeenbreuk maar voelde voor een bepaalde tijd geen enkele pijn. Dit omdat het lichaam in zo'n staat van shock komt, waarbij de enige kans tot overleven kan verloren gaan door de imense pijn, dat het lichaam die pijn echt kan blokkeren... voor een paar seconden dan... Die persoon kroop zich terug in veiligheid en toen besefte die pas dat ze een openbeenbreuk had.

MegaMentor

Legacy Member
Butramas zei:
Ik kan het me natuurlijk moeilijk inbeelden maar adrenaline/in shock zijn, speelt een rol... Ik denk als je leven ervan af hangt dat je wel zou kunnen terug schieten. Natuurlijk helemaal niet meer accuraat... mja dat is ingame al geimplementeerd door het heen en weer shaken.

Ik heb zelfs al eens op een documentaire gezien van iemand die een berg was aan het beklimmen en was gevallen. Die had een openbeenbreuk maar voelde voor een bepaalde tijd geen enkele pijn. Dit omdat het lichaam in zo'n staat van shock komt, waarbij de enige kans tot overleven kan verloren gaan door de imense pijn, dat het lichaam die pijn echt kan blokkeren... voor een tijdje dan :)

Een been is geen vitaal orgaan. ;)

Butramas

Legacy Member
Mja ondanks ik mij veel erger in dit spel blijf ik het wel keer op keer terug opstarten. Ik vind het nog wel een vet spel... alleen ga ik nu wel liever op legere servers...

Juve9le

Legacy Member
BelgianTerror zei:
Server restart terwijl we op boot zitten =/ Als ik in de zee spawn en backpack (met as50 in) verlies ga ik vies ragen :p

is er al uit gepatched, je kan nu zwemmen zonder gear te verliezen

zeus22

Legacy Member
prachtig spel :)
nu ben ik wel nog vrij nieuw dus ik dacht ik ga eens op een airfield een kijkje nemen op een low pop server (5man online op de server). eerste keer dat ik zo ver noord geraakt ben. kom ik daar in een hevig vuur gevecht terecht met 3 andere. ik zag er eerst maar 2. heb er eentje afgeknald dan zag ik dat die andere doodlag.
ze lagen in nogal een open gebied dus ik durfde ni direct er naar toe te gaan. ben dan maar naar de toren gesluipt maar aan de ingang zat hij te wachten op mij :). kreeg direct 10 kogels op mij en dood. had enkel een lee enfield bij mij dus ik kon maar 1 keer schieten.
respawn ik in solnichey kom ik daar weer iemand tegen. denk wel dat hij mij gezien heeft maar hij liet me gaan aangezien ik toch ongewapend was of hij heeft gewoon over mij gekeken.
anyway ik terug naar NE airfield gelopen met een axe. zag ik hem juist weer binnen gaan in de toren maar zijn atv stond er vlak bij. terwijl hij een hoop zombies aan het afknallen was ben ik met zijn atv gaan lopen. het is mijn eerste voertuig was al bijna direct gecrasht bij het vertrekken :p
kvoel me wel wat lame nu eigenlijk :(

BelgianTerror

Legacy Member
Kunnen we de vrede bewaren hier? Als iemand mensen 'on sight' wil killen is dat zijn keus. Wil je ze helpen etc... same thing, your choice :)

Ik laat standaard fresh spawns leven en knal 'bijna' iedereen met een wapen af 'on sight'. Ik schiet er enkel niet op als we in de meerderheid zijn en de drop op ze hebben gehaald. Never give up a bargaining position.

Boemkool

Legacy Member
Bij mij hangt alles af van de situatie en hoe ze reageren... Bijvoorbeeld gisteren hoorde ik geweerschoten in Electro en zag ik twee lijken liggen, toen die schutter tevoorschijn kwam heb ik die gewoon on sight doodgeschoten.
Voor de rest vind ik iedereen veel vriendelijker dan verwacht, toch al drie keer een gewapende persoon gevonden en gewoon friendly geroepen en samen wa gear gezocht ^^

Zit er trouwens iemand dicht bij Stary Sober? Ik lig in zo'n hangaar met 2k bloed en amper munitie..

KoOkiE

Legacy Member
damn, zijn jullie nog altijd aant discussieren? das gelijk al een tiental paginas aan elkaar ondertussen, en is eigenlijk voor niets nodig vind ik :)

anyway; dit vond ik wel es leuk om te lezen

From mod to game: How DayZ will evolve as a standalone release | Ars Technica

ranging from shambling, starved undead to well-fed monsters that have become more threatening as the virus has continued to eat away at their brains (Hall says he'll be working with his brother, a virologist in his native New Zealand, to integrate that kind of world-building narrative context into the final game, and reveal it to players as they play).

Rebuilding from the ground up with the latest version of Bohemia's Real Virtuality engine (...) will also allow the standalone DayZ to have more diffuse nighttime lighting, rather than the practically unplayable near-pitch-blackness of the current mod.

YES!!! ARMA III engine voor de standalone!!!!

BelgianTerror

Legacy Member
Woohoo good news! =D

Misschien een 'idee' voor de standalone -> achievements die een beetje 'vertrouwen' promoten?
Zoals iemand een blood bag geven of iemand in je backpack laten snuiten? :p

Al mogen er gerust ook zaken inzitten om bandits te doden of murders te maken :p

Shift

Legacy Member
Zat in cherno in een huis met 5k blood. Was avond (schemering) en ik hoorde schoten. Waren twee mensen. In dat huis verstop ik me in een hoekje en typ ik "friendly". Na 2 minuten hoor ik ze naar het huis komen. Ze hadden geen idee dat ik hier zat. Ze stappen die kamer binnen, ik friendly aant schreeuwen via de mic. Doordat ik in da hoekske zat zagen ze me niet. Ik was nog aan het overwegen om ze af te knallen maar ik ben te braaf. Ze draaien hun om en zien mij BAM dood. RAGEQUIT :angry:

Boemkool

Legacy Member
Shift zei:
Zat in cherno in een huis met 5k blood. Was avond (schemering) en ik hoorde schoten. Waren twee mensen. In dat huis verstop ik me in een hoekje en typ ik "friendly". Na 2 minuten hoor ik ze naar het huis komen. Ze hadden geen idee dat ik hier zat. Ze stappen die kamer binnen, ik friendly aant schreeuwen via de mic. Doordat ik in da hoekske zat zagen ze me niet. Ik was nog aan het overwegen om ze af te knallen maar ik ben te braaf. Ze draaien hun om en zien mij BAM dood. RAGEQUIT :angry:

Als ze niet reageren via voice en ze zijn gewapend -> schieten
Zeker als ge veel gear te verliezen hebt

Shadowfox

Legacy Member
9 dagen, hacker heeft onze hele clan gewiped in slechts 2min. (7+ mensen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan