Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

puni

Legacy Member
Nog altijd betrekkelijk weinig, maar al iets realistischer. :p

Ik haal wel belachelijk veel talent uit Afrika in deze game.. Mijn laatste aanwinst:

2uz9czq.png

Deze twee hoop ik binnenkort een permanent contract te kunnen aanbieden, hun huidige overeenkomst loopt tot november 2015:

5xu6oi.png

10xaph0.png

ElbowDrop

Legacy Member
Hoe doet balotelli het bij jullie? In mijn ene game staat hij in de basis van real madrid maar bij mijn ander savegame zit hij in 2deklasse bij NEC.

Sir.Killalot

Legacy Member
Ik scout eigenlijk nauwelijks in Afrika, misschien moet ik dat toch maar eens beginnen doen.. :p.



Edit: Balotelli? Geen idee eigenlijk. Ik denk dat die in al mijn games nog altijd bij City zit, maar vrijwel altijd op de bank... Het is in elk geval niet iemand waar ik schrik van heb wanneer ik tegen City moet spelen :p.

Bonzo

Legacy Member
Na lange tijd nog eens aan het verderspelen. Heb m'n Standard game terug opgepikt.

Seizoen 2016-2017. Balotelli werd me aangeboden, maar ik kon hem niet betalen. Zelfde verhaal met David Silva. Thiago was vrije speler maar verkoos Genoa boven Standard.

Wel aangetrokken:
- Thibaut Courtois (vrije transfer) (meteen Ujkani verkocht, voor 7,5 milj.)
- Chamberlain (gehuurd, maar heb ondertussen al een bod gedaan om hem volledig over te nemen)

Voor de rest mijn kern goed kunnen samenhouden. Proberen om dit jaar weer een Europese beker te winnen.

In de competitie voorlopig 13/15 (3-3 gelijkspel tegen Anderlecht).

In de Champions League zit in in een groep met Monaco, Leverkussen en Man. City. Eerste wedstrijd tegen Monaco 6-0 gewonnen.

Enkel vooraan een luxeprobleem. Heb 2 absolute topsspitsen, maar speel een 4-2-3-1 waardoor er maar een kan spelen.. Probeer wat af te wisselen tussen Europees, competitie en beker.

Sir.Killalot

Legacy Member
Mijn save game is helderziend. Deze voormiddag nam Guardiola ontslag bij Barca, zonder naar een andere ploeg te gaan :unsure:

Finarfin

Legacy Member
puni zei:
Ik haal wel belachelijk veel talent uit Afrika in deze game..

Heel fijn om goedkoop aan talenten te raken.
Tot de Afrikacup. Of de Olympische spelen. Dan sta ik daar met mijn 4 Egyptenaren, 2 Tunesiërs, Marokkaan, Ghanees en Nigeriaan.:scream:

Vedeco

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Mijn save game is helderziend. Deze voormiddag nam Guardiola ontslag bij Barca, zonder naar een andere ploeg te gaan :unsure:

Zeker dat hij niet naar het Spaanse elftal is gegaan?
Gebeurt ALTIJD bij mij :p

Net zoals Wenger naar Frankrijk

puni

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Ik scout eigenlijk nauwelijks in Afrika, misschien moet ik dat toch maar eens beginnen doen.. :p.

Ge kunt u beperken tot een club of tien, waar 90% van het talent uit voortkomt: Zamalek en Al-Ahly (Egypte), Enyimba, Heartland en Kano Pillars (Nigeria), Asante Kotoko, Ashanti Gold en Hearts of Oak (Ghana) en ASEC en Africa Sports (Ivoorkust).

Finarfin zei:
Heel fijn om goedkoop aan talenten te raken.
Tot de Afrikacup. Of de Olympische spelen. Dan sta ik daar met mijn 4 Egyptenaren, 2 Tunesiërs, Marokkaan, Ghanees en Nigeriaan.:scream:

Das waar. Die van mij zijn gelukkig nog geen internationals, dus voorlopig zit ik nog safe. :p

GemaneDude zei:
Nigeria levert hier veel talent. :p

Die zijn hier inderdaad ook hofleverancier.

Sir.Killalot

Legacy Member
Ja, die rotte Africa cup is ook wel een reden waarom ik niet actief zoek naar Afrikanen :p.

En Vedeco, ik dacht het niet. Zag er toch geen melding van. Zal eens checken sibiet :). En misschien ook eens wat screens maken van mijn ploeg! Ik heb helaas wel niet echt veel talentjes rondlopen die ik kan showen :)

Sir.Killalot

Legacy Member
En ja, verdorie. Je hebt gelijk Vedeco! Hij is inderdaad manager van Spanje :p. Stond niet in zijn "ontslagbericht".

puni

Legacy Member
Wat mij wel stoort is dat ik in mijn vierde seizoen nog altijd niet meer dan vier coaches (inclusief assistent) mag nemen, en dat ik niet kan vragen om die limiet te verhogen. Nu, ik lig (voorlopig) op koers om kampioen te worden (hoewel de weg nog lang is), dus hoop ik dat ik in dat geval wel krijg waar ik om vraag. Anders beperkt dat de groei van mijn talentjes. :(

Bonzo

Legacy Member
Argh, de oplevering van m'n nieuw stadion is nog maar eens uitgesteld. Was gepland voor 19/11/2016, is uitgesteld naar 04/2017.
Ik zit al maanden aan de maximumcapaciteit van bezoekers..

Runkle

Legacy Member
Bonzo zei:
Argh, de oplevering van m'n nieuw stadion is nog maar eens uitgesteld. Was gepland voor 19/11/2016, is uitgesteld naar 04/2017.
Ik zit al maanden aan de maximumcapaciteit van bezoekers..

Ik zit al 7 seizoenen met een stadium van 11.000 man, heb ondertussen 3 titels op rij (spanje), 2 bekers en een finale CL erop zitten. Van een nieuw stadion is zelf geen sprake ;).

Sir.Killalot

Legacy Member
Toch geen enkel talent gespot in de Afrikaanse clubs die je vermeldde Puni :(


Hieronder mijn beste inkopen die ik tot nu toe gedaan heb (zitten nu in november 2013):



Carvalho: vorig jaar in de winterstop aangekomen. Speelt niet slecht, maar toch ook niet wat je verwacht van zijn stats. Hij heeft zijn weg naar de goal nog niet echt gevonden. Speelt ofwel als Poacher ter vervanging van Bakenga ofwel speelt hij naast Bakenga als Trequartista. Kostprijs: €4,1 miljoen.

carvalhod.jpg

Da Costa: was niet goedkoop, maar speelt wel uitstekend. Ik ben hem aan het trainen op zijn voorzetten. Ik wissel hem af met Hogli. Was €8 miljoen.

dacosta.jpg

Digne: echt een must-buy. In mijn eerste seizoen had ik hem geleend en in mijn tweede seizoen definitief overgenomen voor 1,3 miljoen. Heeft af en toe wel eens een mindere match, maar veel vaker is hij de reden waarom mijn ploeg goed speelt. Enige nadeel is dat hij vrij snel moe wordt. Ik ga in elk geval blij zijn volgend seizoen wanneer hij een Home Grown speler wordt :).
digne.jpg

Elkeson: Tja, eigenlijk is die veel te goed voor bij Club te spelen :p. Is niet altijd consistent, maar wanneer hij er goesting in heeft is de match gewonnen. Kostprijs was natuurlijk wel navenant: €8,5 miljoen. Vorig seizoen haalde hij op 37 matchen 19 goals, 17 assists en was hij 7 keer MoM.

elkeson.jpg

Iberbia: gekocht ter vervanging van Stenman (verkocht, was altijd geblesseerd). Goede speler, wisselt af met Digne. Helaas kan ik hem vaak niet als bankzitter gebruiken, gezien de min. 6 in België getrainde spelers regel. Volgend seizoen is dat opgelost wanneer Digne homegrown wordt. Was wel vrij duur: €3,5 miljoen.

iberbiac.jpg

Mignolet: geen introductie nodig he :). Was ongelukkig bij Sunderland. Pak betere keeper dan Jorgacevic, plus een Belg! Da's al 1/6 meteen ingevuld :p. Voor €900k gekocht.
mignolet.jpg

Pizarro: mijn spelverdeler. Niet altijd even zichtbaar, maar ik ben er meer tevreden van dan ik in mijn Arsenal games over mijn spelverdelers ben geweest. Misschien moet ik daar ook maar eens met een diepliggende spelmaker spelen in plaats van met een aanvallende. Voor €2 miljoen gekocht.

pizarro.jpg

William: zal snel Almeback beginnen vervangen als mijn primaire stopper. Voor €2,3 miljoen overgekomen in het begin van dit seizoen.

williamg.jpg

Yago: momenteel nog bankzitter, in de toekomst mogelijke vervanger voor Vadis. Voor €600k is hij al zeer waardevol geweest als bankzitter.

yagor.jpg


En dit is hoe Bakenga er momenteel uitziet bij mij. Vorig jaar topscorer geworden.

bakenga.jpg


Verder zijn van de oude ploeg vooral Zimling en Figueras sterkhouders. Odjidja ook wel, maar die valt eigenlijk nauwelijks op. Van Zimling raak ik soms enorm gefrustreerd wanneer hij zijn 20tigste bal mijlen over doel shot, maar hij heeft ook al heel vaak matchen voor mij gewonnen met een wereldgoal doordat hij graag afstandsschoten doet.


Edit: excuses voor de slechte kwaliteit van de screenshots, weet niet hoe het komt..

Runkle

Legacy Member
Ale, na winst van de Champions League heeft de directie besloten om een nieuw stadion te bouwen... met de volle 28000 zitjes! :sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan