Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bamboebahr

Legacy Member
Even deze topic reviven ^^;

Speelt er nog iemand dit spel? En op welke server?
M'n vriendin en ik willen het graag eens proberen maar ik zoek wat mensen die ons kunnen helpen om het spel wat te snappen :p

Mopster

Legacy Member
Bruno001 zei:
Is het nu al speelbaar of nog altijd crap? :)

Het is al een pak beter. De strongholds, quests en dungeons maken het wel leuk om te spelen. Vorige week nog een baas in een dungeon neergehaald, eerste keer voor onze Linkshell. Elke patch zijn er grote wijzigingen.

GODZILLA

Legacy Member
square enix moet minder fantasie achtig wereld/stijl games maken
meer moderne tijd toestanden zoals final fantasy 7 of final fantasy 13versus

Ohm

Legacy Member
Ik heb het spel en iets van een 30u gespeeld en het zegt mij absoluut niks. Je doet niks anders dan craften, craften en nog eens craften. Craften is logisch, maar in FFXIV is het gewoon saai. Je zit daar een hele tijd naar een bol te kijken die veranderd van kleur en je krijgt 3 opties. Een hele tijd op een boom/rots meppen met behulp van van een warm of koud cirkeltje. Wat mij echt tegenhoudt is het craften. Moesten ze het nu wat leuker hebben gemaakt en meer uitdagend dan zo'n stomme gekleurde bol, dan zou ik het nu nog spelen.
De wereld zelf vind ik best eentonig. Heb alles afgelopen, zover als ik kon, en heb geen wauw gevoel gehad. De muziek vind ik maar matig, soms zelfs storend, en met een zware pc kun je het spel nog niet eens op maxed out spelen.
FFXIV was mijn eerste en laatste mmorpg dat ik ooit gespeeld heb.

Mopster

Legacy Member
Ohm zei:
Ik heb het spel en iets van een 30u gespeeld en het zegt mij absoluut niks. Je doet niks anders dan craften, craften en nog eens craften. ... FFXIV was mijn eerste en laatste mmorpg dat ik ooit gespeeld heb.

Dan heb je enkel zitten craften (wat idd het saaiste stuk van het spel is). Je hebt dan geen tijd genomen om een Disciple of War/Magic te levelen en de 'main quest' te spelen samen met de deelquests van elke job ? Daarnaast heb je nog gewone quests die je kan doen en wat meer zijn dan de 'levequests' van de guilds die je in elk kamp kan doen.

De dungeons (op level 25 en 45) zijn zeker de moeite, en ook het gevecht tegen Ifrit niet te vergeten.

Het hangt ook natuurlijk af of je dit een jaar geleden of recent gedaan hebt, het spel verschilt nogal tov vroeger.

Je moet ook geen WoW o.i.d. verwachten (je kan WoW ook niet bespreken met het spelen van level 1-20 bvb), het spel is niet af, het heeft zijn negatieve punten, maar ze werken eraan.

Nuja, je kan het enkel eens uitproberen, is het niet je ding, dan is het zo. Maar ik zou een negatieve ervaring met 1 spel nu niet een hele genre laten liggen ;-)

siegfried16

Legacy Member
FF14 is er al een pak op vooruit gegaan met de grote patches.
Het is vooral uitkijken natuurlijk naar oktober volgend jaar wanneer versie 2.0 van het spel gelanceerd wordt met een volledig nieuwe engine, server structuur, wereldkaart, etc etc.

Imo doet Square Enix enorm veel moeite om hun fouten recht te zetten.
Het spel is zelfs nu genietbaar en vooral de community is top.

tb-303

Legacy Member
Bamboebahr zei:
tbh,er zijn er VEEL ergere dan FFXIV ooit geweest is -_-

Noem ze dan eens he ipv random comment te geven ;)

Ik heb alle mmo's gespeeld sinds ultima online, echt allemaal, zij het alpha, beta of retail en van alle GROTE kleppers (moest dat er misschien bijzetten in mijn eerste reply) was final fantasy xiv de grootste flater.

Ze waren erin geslaagd om de grootste hype te creeren op voorhand, spelers lieten massaal hun vertrouwde wow (of andere) verslaving links liggen en iedereen was overtuigd dat het DE mmo ging zijn,om na 3 maand weer MASSAAL weg te vluchten.

Bovendien is dit de ENIGE mmo bij mijn die al sinds BEGIN geen maandelijks bedrag hebben gevraagd omdat het zo slecht liep.

Bruno001

Legacy Member
Heb de beta gespeeld en die was echt slecht.

Ben benieuwd of ze het ooit nog goed krijgen..

Bamboebahr

Legacy Member
tb-303 zei:
Noem ze dan eens he ipv random comment te geven ;)

APB is er niet meer, Aion zie ik ook niet echt meer veel rond en er zijn er wss nog, maar het kan me niet genoeg schelen om het echt op te zoeken. FFXIV krijgt gewoon te veel schijt te verduren die het totaal niet verdient. Ik ga het niet proberen goed te praten want het had echt wel duidelijke fouten maar ik krijg het schijt van al die "ik haat het omdat dat nu in is" bullshit -_- (niet op jou bedoeld btw)

Nuja,ik heb deze topic heropend om iemand te zoeken die zo vriendelijk was om mij het spel te leren kennen, bij deze is dat gebeurd en verder ga ik niet meer in op de discussie of het goed of slecht is, eerst eens volledig proberen :)

Mopster

Legacy Member
Bruno001 zei:
Heb de beta gespeeld en die was echt slecht.

Ben benieuwd of ze het ooit nog goed krijgen..

Beta was heel slecht, eerste maanden van het spel ook, maar we zijn ondertussen een jaar verder en er is veel verbeterd. Ze luisteren echt naar de input van de community.

BubbaKush

Legacy Member
Bamboebahr zei:
APB is er niet meer, Aion zie ik ook niet echt meer veel rond en er zijn er wss nog, maar het kan me niet genoeg schelen om het echt op te zoeken. FFXIV krijgt gewoon te veel schijt te verduren die het totaal niet verdient. Ik ga het niet proberen goed te praten want het had echt wel duidelijke fouten maar ik krijg het schijt van al die "ik haat het omdat dat nu in is" bullshit -_- (niet op jou bedoeld btw)

Nuja,ik heb deze topic heropend om iemand te zoeken die zo vriendelijk was om mij het spel te leren kennen, bij deze is dat gebeurd en verder ga ik niet meer in op de discussie of het goed of slecht is, eerst eens volledig proberen :)

APB? Ga nogmaals een stukje van mezelf quoten:

van alle GROTE kleppers (moest dat er misschien bijzetten in mijn eerste reply)

Hoe kan je APB nu vergelijken of in hetzelfde rijtje zetten van de grote mmo spelers op de markt?!

En Aion is geen flater he! Aion is niet mijn stijl mmo, maar tis nog steeds draaiende MET BETALENDE abbonnees.
Het heeft natuurlijk niet meer zoveel spelers en aanbidders als 3 jaar geleden.

EN ff xiv krijgt geen schijt te verduren, ben er persoonlijk, samen met een 150 man grote guild, heeel intensief aan begonnen als jaren lange ff fan en mmo fan, heb het de eerste weken met hand en tand zitten verdedigen tegen de mensen die toen al doorhadden dat het niet goed kwam.

Maar het kwam niet goed, er kwam niet snel nieuwe content, het liep voor geen meter enz.Ze hebben ook hun HELE team niet voor niets buiten gestoken en vervangen hoor.

EN niemand die tegenspreekt dat het nu al beter is, maar voor een game waar zoveel van verwacht werd kan je toch niet zeggen dat het geen flater was, de ps3 release zit al bijna een jaar achter en het game is nog altijd gratis maar de bedoeling dat het betalend word, meestal gaat het omgekeerd :)

Nu ja "als" het echt beter word en "indien" de ps3 versie nog gereleased word geef ik het misschien nog een kans op mijn ps3, maar geloof er niet in.

Darkwave

Legacy Member
BubbaKush zei:
EN niemand die tegenspreekt dat het nu al beter is, maar voor een game waar zoveel van verwacht werd kan je toch niet zeggen dat het geen flater was, de ps3 release zit al bijna een jaar achter en het game is nog altijd gratis maar de bedoeling dat het betalend word, meestal gaat het omgekeerd :)

Nu ja "als" het echt beter word en "indien" de ps3 versie nog gereleased word geef ik het misschien nog een kans op mijn ps3, maar geloof er niet in.

wablief? de stad Uldah staat stampvol met mensen, je komt ze ook constant tegen in de wereld en de bosses/dungeons worde constant gefarmed samen met de XP plaatsen. Als ge het spel ni volgt op dit moment, moet ge ook ni zevere. Patch 1.19 is de laatste patch, maar zorgt al voor heel groot verschil tegenover vorig jaar, vooral qua gameplay (zoals het vechtsysteem), content en levelen. Ook is patch 1.19 de laatste waarbij FFXIV gratis blijft (spijtig genoeg), maar momenteel is het spel al heel tof en al heel veel mensen zijn teruggekomen en spelen actief. Though wrsch gaan er met 1.20 dan weer mensen stoppen omdat ze moeten betalen.

Er is nog steeds veel werk maar de volgende maanden komen er super interessante updates uit vooral 1.21 (en 1.22 met grote nieuwe content) waarbij je advanced "jobs" (lees: classes) gaat kunnen unlocken via quests, beetje zoals in FFXI. Toch raad ik wel aan om pas te beginnen met 2.0 want de veranderingen die ze aangekondigd hebben met die update is gwn te goed en te groot om erover te beginnen. Ik heb er geen twijfel aan da ze eind 2012 met 2.0 en de PS3 release een vele betere indruk gaan maken :)

boss fight van 1.19:
http://www.youtube.com/user/FINALFANTASYXIV#p/u/6/JXG7yfI8Eng

Beramode

Legacy Member
Uldah stampvol?:lol: Toch niet op Trabia dan >_> zo leeg als wat, en de meeste zijn nog afk ook. "redelijk actief" is wel het beste wat je XIV zou kunnen noemen... als je je roze bril opzet


Ik hoop erop dat ze XIV in ere kunnen herstellen met 2.0 maar ik vrees dat het snel gaat doodbloeden zodra het betalend wordt. XIV moet tot nu toe wel een gigantische moneysink geweest zijn voor SE en ze moeten nóg een jaar zien te overleven



En voor alle duidelijkheid; de enige reden dat ik stiekem uitkijk naar 2.0 is mijn fantastische tijd in XI. Ik heb XIV recentelijk nog eens geprobeerd met al die patches maar heel snel weer afgebold en atm niet meer actief.

Om het proper en zonder flamewar provocatie te verwoorden.:woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan