Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GeneralUrsus

Legacy Member
Ik wacht op de PS3 versie aangezien mijn laptop dit niet aan kan :(

Dazzled

Legacy Member
chellesan zei:
ze hebben 2 maand vertraging met de release maar ze willen nu niet rushen zoals bij versie 1, het zal dus maart of april zijn

Dit was ook constant de uitleg na de release van het spel paar jaar geleden, toen ze inzagen dat er het 1 en ander niet goed was.
We zijn bezig met het te verhelpen maar willen het niet rushen, paar maand later wa niemand nog geinterresseerd.
En wij maar als schaapjes geloven wat ze ze vertelden want we waren gek van de franchise.

Nu moet je gek zijn der nog in te geloven in 2.0!

Jack

Legacy Member
Ohm zei:
Crafting hetzelfde gebleven? De leves ook?

Nothing to do here...

Wel, crafting is wel verbeterd (eenvoudiger geworden, minder stappen nodig)

Leves ook (ziet nu waar de target area is op je map, je leve is niet direct actief waardoor je als je wil het pas kan activeren als je al ter plekke bent, ook kan je standaard gewoon terug teleporteren naar de Levemete). Ook kan je nu spelen met de difficulty van een leve om zo betere rewards te krijgen.

Wat ik bedoelde is het algemene systeem en principe van crafting en leves zat in 1.0 al snor. Ik vond het net leuk dat je echt moest werken en nadenken tijdens het craften, itt tot andere MMOs waar het "klik op knopje, wacht, zie of het gelukt is en welk resultaat eruit kwam". Leves zijn dan weer een veel beter systeem dan "daily quests" die in andere MMOs bestaan. Mede omdat je ze kan opsparen.

Ohm

Legacy Member
Over de leves: Opsparen is natuurlijk een pluspunt, maar als je een bepaalde leve al tig keer gedaan hebt, of waar je half de map voor moest aflopen, werd het ook wel eentonig. Om de 10 levels, geen idee of het al veranderd is, kreeg je nieuwe leves. Voor een paar levels is dat goed, maar dan heb je het ook wel weer gehad. Nuja, ik doe al niet graag daily's omdat het snel eentonig wordt.

Crafting: Je had een bol, die van kleur veranderde, en je kon uit 3 knoppen kiezen (simple, fast en quality). En dan zat je daar. Minutenlang te gapen naar een lichtgevende bol waar je, afhankelijk van de kleur, op de juiste knop moest drukken en hopen dat je niet op 0 uitkwam of je was alles kwijt.
Om die mats te krijgen moest je al veel gil hebben gespendeerd in de AH, of via grind, en als je dan bij het craften pech had dan zit je toch wel te vloeken omdat je terug kon gaan grinden, gil spenderen in de AH of leves gaan doen voor de mats en terug opnieuw beginnen.
Eens voorgehad dat ik alle mats had gecraft en gefaald ben tijdens het craften van mijn item. Urenlang ben ik bezig geweest om alles te verzamelen en ineens was ik alle benodigde mats kwijt. Daarna ragequit en nooit meer opgestart.
Dan het feit dat je aan een lvl 45 moest vragen om een mat te maken die ik nodig had voor een lvl 20 item te kunnen craften :crazy:
Ik heb veel tijd gestoken in het craften, maar ik ben daar eens een paar keer letterlijk en figuurlijk bij in slaap gevallen omdat het gewoon, imo, op geen bal trok. Heb van mijn leven nog nooit zoiets ergerlijk gezien dan die bol :crazy:


De rest van het spel vond ik wel goed. De lore, het verhaal, de muziek, de classes. De combat was iets minder, voelde nogal stroef aan, maar zou een heel pak verbeterd zijn. Ook de stabiliteit vond ik minder. High-end systeem en moest alles op low zetten voor een iets of wat deftige FPS :wtf:
Altijd grote FF fan geweest. Heb alle FF op de ps/xbox360 uitgespeeld maar in deze zijn ze toch wel grandioos de mist in gegaan. De XI heb ik nooit niet gespeeld omdat ik toen nog niet bezig was met mmo's en er nu nog aan beginnen is de moeite niet meer.

Jack

Legacy Member
Ohm zei:
Om de 10 levels, geen idee of het al veranderd is.

Is 5 nu, level experience is veel meer gestroomlijnd, veel meer XP quests buiten leves ook. Niet veel repetition van eenzelfde leve nodig voordat je een andere set krijgt, en binnen een level set van leves zijn er meer opties ook. Leves zijn nu ook goed te scalen in difficulty.

Ohm zei:

Ja die gekheid met die bol en absurde crafting mats is weg. Alles is veel logischer nu. Meer kan ik in principe nog niet zeggen (NDA), maar het is echt veel duidelijker geworden.

Ohm zei:
De rest van het spel vond ik wel goed. De lore, het verhaal, de muziek, de classes. De combat was iets minder, voelde nogal stroef aan, maar zou een heel pak verbeterd zijn. Ook de stabiliteit vond ik minder. High-end systeem en moest alles op low zetten voor een iets of wat deftige FPS :wtf:

Engine in 2.0 is enorm verbeterd. 1.0 engine had je een echte highend GPU en SSD nodig om enigzinds deftig te kunnen spelen. Nu kan je het om een gewoon systeem spelen (vriendin van me heeft slechts een nvidia 9500GT en kan alle grafische dingen hoger zetten zonder FPS hit). Nu, wss blockt de game nu gewoon settings af die het ziet dat je systeem niet aankan. Als ik op mijn systeem alles blokopen zet dan kom ik nog aan 70+% GPU load als het druk wordt.

Grafisch is het echt een pareltje, nog beter dan 1.0 zelfs (die op zich al prachtig was)

Combat was in 1.0 met patching al verbeterd. 2.0 gaat daar nog verder in, skills zijn vereenvoudigd en verduidelijkt, ook de combat ervaring in het algemeen (vooral in parties) is veel verbeterd.

chellesan

Legacy Member
Dazzled zei:
Dit was ook constant de uitleg na de release van het spel paar jaar geleden, toen ze inzagen dat er het 1 en ander niet goed was.
We zijn bezig met het te verhelpen maar willen het niet rushen, paar maand later wa niemand nog geinterresseerd.
En wij maar als schaapjes geloven wat ze ze vertelden want we waren gek van de franchise.

Nu moet je gek zijn der nog in te geloven in 2.0!

klopt maar het verschil met nu is dat het spel nog niet uit is, dus nu kunnen ze nog alles beter maken en de bugs eruit doen en niemand kan klagen want het spêl is nog niet uit

Ohm

Legacy Member
Wordt AAR een gloednieuwe game, die je moet kopen in de winkel, of komt deze in de vorm van een grote update via de retail versie van FFXIV?

Ik ga afwachten wat het zegt eenmaal AAR uit is. Moest er enorm veel verbeterd zijn tegenover de vorige versie dan wil ik het nog een kans geven. Hopelijk geven ze een maandje gratis (voor de ex-subs terug te lokken) en kan ik het eens gronding testen. Wie weet bevalt het mij deze keer wel :)

Afwachten maar. Van mij mogen ze rustig hun tijd gebruiken :)

Jack

Legacy Member
Ohm zei:
Wordt AAR een gloednieuwe game, die je moet kopen in de winkel, of komt deze in de vorm van een grote update via de retail versie van FFXIV?

Ik ga afwachten wat het zegt eenmaal AAR uit is. Moest er enorm veel verbeterd zijn tegenover de vorige versie dan wil ik het nog een kans geven. Hopelijk geven ze een maandje gratis (voor de ex-subs terug te lokken) en kan ik het eens gronding testen. Wie weet bevalt het mij deze keer wel :)

Afwachten maar. Van mij mogen ze rustig hun tijd gebruiken :)

beide. De huidige retail FFXIV SKU wordt vervangen door de FFXIV ARR SKU. Maar voor degene die de originele versie hebben komt ARR dus gewoon als update. Je moet het spel dus niet opnieuw kopen. Voor PC althans. Als je ook op PS3 wil spelen moet je de PS3 versie ook kopen en de code toevoegen aan je account. Je kan dan wel zowel op PS3 als op PC spelen met jezelfde account.

En ja er komt terug een free month, voor iedereen.

Mensen die de originele versie lang genoeg gespeeld hebben, hebben nu een "legacy" status en krijgen permanente korting op de subscription fee van ARR. (3€ per maand dacht ik)

devilution.be

Legacy Member
De combat lijkt weer zo enorm statisch en beetje saai te zijn :(

Weet iemand of dat zo is doorheen heel het spel of omdat het hier gaat om low level of simpele encounters?

krisciel

Legacy Member
devilution.be zei:
De combat lijkt weer zo enorm statisch en beetje saai te zijn :(

Weet iemand of dat zo is doorheen heel het spel of omdat het hier gaat om low level of simpele encounters?

De combat lijkt mij eigenlijk zeer vloeiend en snel tegenover het oude systeem (waar je TP moest opbouwen om dan weaponskills uit te voeren).
Nu start je eigenlijk met een volle TPmeter en kan je al vanaf het begin al je krachtigste moves uitspelen. Nu wat je te zien krijgt zijn echt low level encounters, dit speelt zich af buiten Gridania wat het startgebied is en waar de monsters maar level 10 zijn terwijl die dragoon level 15 is. Als je tegen higher level monsters vecht zal je gebruik kunnen maken van combo's, limit breaks en dergelijke zoals hier te zien is op de link. :) FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn - Limit Break Trailer - YouTube

devilution.be

Legacy Member
Ik blijf de combat heel erg statisch vinden, maar mss is dat ook de bedoeling en is het fout om steeds te vergelijken met andere meer dynamische combat systemen. Uiteindelijk draait het bij FF meer om tactiek dan actie.

Wss is deze game wel veel leuker als je met een vast team van mensen kan spelen. Solo zou ik er precies niet aan beginnen.

Darkwave

Legacy Member
devilution.be zei:
Ik blijf de combat heel erg statisch vinden, maar mss is dat ook de bedoeling en is het fout om steeds te vergelijken met andere meer dynamische combat systemen. Uiteindelijk draait het bij FF meer om tactiek dan actie.

Wss is deze game wel veel leuker als je met een vast team van mensen kan spelen. Solo zou ik er precies niet aan beginnen.

Het is geen Tera of DC Universe Online, maar de spells en combat is toch sneller dan bv WoW (tenminste op hoger level). Uiteindelijk ist nog steeds de standaard MMORPG routine met DPS, healer & tank met elke class z'n eige spells.

We zulle wel zien zeker, FFXIV 2.0 zal pas voor maart - april 2013 zijn precies, ik blijf hopen dat het super word :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan