Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krisciel

Legacy Member
Vimes zei:
Ik ben alvast heel enthousiast, vooral als je vergelijkt met 1.0 !

Denk dat het een leuke niche game wordt voor FF fans, FFXI veteranen, etc (mezelf dus ook). Als P2P MMO zeker niks voor de grote massa (denk trouwens dat die tijden voorbij zijn waar 1 MMO alle doelgroepen kan aanspreken).

en voor een beta phase 1 vind ik het echt wel de max :D. Heb spijtig genoeg nog geen dungeon kunnen doen ben nog maar level 12. De graphics zijn ook zeer mooi ook al zijn ze een beetje achteruitgegaan (wat volledig nodig was wegens lagg). Genoeg methodes om je levels te halen lijkt me (quests, leve's, fate's, dungeons,..). Ben ook zeer benieuwd om bij phase 2 de controller te proberen.

Vimes

Legacy Member
Yep ik speel normaal ook met gamepad. Hoop daarom dat ik zelf ook in fase 2 zit, was bij een maat dat'k nu gespeeld heb.

De graphics engine is enorm verbeterd, qua performance etc. Ik denk wel dat er sowieso kritiek zal komen op de nogal statische combat en unvoiced cutscenes en het feit dat het P2P is. Terwijl combat eigenlijk vrij snel is (ik was al direct macro aan 't schrijven vr m'n archer om selfbuff te doen + 2 attacks :)).

krisciel

Legacy Member
krisciel zei:
beta invite geld voor alle phases no worries

oh bij een maat mijn fout :) ja er komen altijd meer spelers bij per fase he dus misschien lukt het deze keer :)

dimio111

Legacy Member
wat zijn de mogelijkheden om zo een beta invite te verkrijgen?
Heel veel interesse, maar het is vaak onduidelijk op het net.

Kan je ook pre orderen ofzo met invite die daar aan vast hangt?
Of zijn er andere manieren dan alleen je mail adres opgeven en hopen...

krisciel

Legacy Member
dimio111 zei:
wat zijn de mogelijkheden om zo een beta invite te verkrijgen?
Heel veel interesse, maar het is vaak onduidelijk op het net.

Kan je ook pre orderen ofzo met invite die daar aan vast hangt?
Of zijn er andere manieren dan alleen je mail adres opgeven en hopen...

Zover dat ik weet zitten alle Legacy members (mensen die voor versie 1.0 hebben betaald en een aantal maanden hebben gespeeld) in deze phase 1. Het kan ook zijn dat daar normale ffxiv accounts bijzitten (mensen die ook 1.0 speelden maar niet lang genoeg voor een legacy account. Phase 2 (begin april) gaan er nieuwe invites uit. Als je jezelf hebt opgegeven voor de beta test dan is dat het meeste dat je kunt doen en hopen dat je er eentje krijgt begin april. Er zijn nu 100.000 mensen die de alpha spelen op een 8-tal servers en bij phase 2 zouden er meer servers bijkomen voor een groter aantal testers. De enige zekerheid dat je beta kan spelen is in de phase 4 open beta, alle vooruitgang dat je daar maakt gaat ook over naar de officiele release.

Askanan

Legacy Member
alle legacy members hebben acces tot de beta, laatste fase (4de) word een open beta voor iedereen, oude ff14 players kunne normaal in de 4de fase hun character van de oude versie importeren(alle items etc, enkel gil word generfed voor economy redenen, ik dacht 10% houd je maar ben niet zeker)

ps 4de fase is eigenlijk al een live versie, alles wat je in die beta haalt, lvls/gold/etc gaat over op de officiele launch van 2.0

dimio111

Legacy Member
En legacy member word je hoe precies? :p
Sry voor de noob vraagjes maar ben altijd fan geweest van FF.

Maar gestopt na FFXI dus alles wat erna valt weet ik niets van XD
Maar ergens kriebelt het wel om wat nieuws van FF te proberen.

Askanan

Legacy Member
legacy was een reward program van SE zelf uit, als je een bepaalde tijd subscripter was van ff14 1.0 dan werd je legacy

dimio111

Legacy Member
hmm FF14 1.0?

Ik denk dat ik het snap de FF14 die nu uitkomt is de 2.0?
Een herwerkte versie van iets wat al bestond?

is de 1.0 dan nog online?

Askanan

Legacy Member
2.0 is de herwerkte versie van 1.0, klopt. de 1.0 is niet meer online, de originele ff14 was zo goed dat se beslist heeft om het hele spel van praktisch 0 opnieuw op te bouwen aka 2.0 :)

Jack

Legacy Member
1.0 was in zijn laatste dagen zo slecht niet meer, maar door iteratieve veranderingen gingen ze in geen jaren gestaan hebben waar ze nu in de beta al staan met 2.0. Volledige engine rework, nieuwe art, nieuwe en verbeterde game mechanics. Ze hebben het goeie van 1.0 behouden en de rest geschrapt, veranderd en/of bijgevoegd. Ziet er echt goed uit

Pet af wel voor SE dat ze zo een doorgaande investering durven doen. Veel andere MMO makers zouden gewoon de servers gesloten hebben en het voor bekeken gehouden hebben.

sele

Legacy Member
Jack zei:
1.0 was in zijn laatste dagen zo slecht niet meer, maar door iteratieve veranderingen gingen ze in geen jaren gestaan hebben waar ze nu in de beta al staan met 2.0. Volledige engine rework, nieuwe art, nieuwe en verbeterde game mechanics. Ze hebben het goeie van 1.0 behouden en de rest geschrapt, veranderd en/of bijgevoegd. Ziet er echt goed uit

Pet af wel voor SE dat ze zo een doorgaande investering durven doen. Veel andere MMO makers zouden gewoon de servers gesloten hebben en het voor bekeken gehouden hebben.

Zijn er gameplay beelden al? Of mag dit nog niet?:)

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

krisciel

Legacy Member
sele zei:
Zijn er gameplay beelden al? Of mag dit nog niet?:)

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

een heleboel maar dan wel officiële, die vindt je terug op de officiële youtube channel van hun. :p btw deze video's zijn nog van alpha en we zitten al in beta he maar hier staan een boel filmpjes van combat, craft, gather etc..
English - YouTube

4 april is er weer een nieuwe live letter te bezichtigen met wss meer informatie. Ik hoop dat ze wat meer informatie geven over de pvp zover dat ik weet zijn er free companies en moet je er een kiezen en daarvoor vecht je tegen 2 andere companies om een fort te bemachtigen, zoals de pvp in ESO is en daarvoor blijkbaar werdt gebruikt in DAOC. Yaoshida was een hardcore gamer van daoc dus veel ervan zal te herkennen zijn denk ik.

sele

Legacy Member
Gisteren beta key gekregen maar kan niet activeren, key moet val zelfde regio zijn als acc, ik veronderstel dat ik een us key heb?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

krisciel

Legacy Member
sele zei:
Gisteren beta key gekregen maar kan niet activeren, key moet val zelfde regio zijn als acc, ik veronderstel dat ik een us key heb?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Raar vraag me af wat je gedaan hebt om een us key te krijgen dan.. op de beta website moest je je land intikken :o

sele

Legacy Member
krisciel zei:
Raar vraag me af wat je gedaan hebt om een us key te krijgen dan.. op de beta website moest je je land intikken :o

Ben niet zeker dat us key is, maar heb 2x ingeschreven voor beta op us site om dat die toen gepost was en eu site, maar kan zijn dat ik ook allee maar op eu heb ingeschreven hoor, en mail adres waar ze key naar toestuurde was op een acc dat ik laten cancelen heb van ff11 online, en nu kan ik da blijkbaar niet meer opnieuw activeren, dus zal morgen mss eens proberen met een vpn, ben toch in spanje tot volgende week vrijdag dus kan ni spelen...

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan