Archief - thread voor allerlei nieuws- en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrKend54l

Legacy Member
Brent-4 zei:
Foto's gelekt van de Amazon controller waarover al een tijdje geruchten zijn.

amazoncontroller-600x418.jpg


Bron: Amazon Bluetooth enabled game controller outed by Brazilian FCC ? report | VG247

Men neme een Xbox controller, maakt hem slechter en plakt er Amazon op...

Xtralecherus

Legacy Member
Kloootzakken bij belgacom. Mag ik weer op een 4,6 Mbit lijn zitten!!! Aanvraag gedaan bij belgacom gedaan voor omschakeling naar andere kast (~200m van mijn in tegenstelling tot die waar wij nu op zitten +400m) moeten ze komen lassen hopelijk tegen volgende week in orde terwijl dat vorige week perfect 30 Mbit kon halen. Frustratie!!!! Had ik dat maar 4-5 jaar eerder geweten dan zaten we er al op miljaar!

StanTem

Legacy Member
Xtralecherus zei:
Kloootzakken bij belgacom. Mag ik weer op een 4,6 Mbit lijn zitten!!! Aanvraag gedaan bij belgacom gedaan voor omschakeling naar andere kast (~200m van mijn in tegenstelling tot die waar wij nu op zitten +400m) moeten ze komen lassen hopelijk tegen volgende week in orde terwijl dat vorige week perfect 30 Mbit kon halen. Frustratie!!!! Had ik dat maar 4-5 jaar eerder geweten dan zaten we er al op miljaar!

Telenet all the way!
Al meermaals overgeschakeld naar een andere provider (Belgacom, Clearwire en Scarlet) en ben altijd teruggekeerd naar Telenet... Is de duurste, maar ik vind het ook de beste.

TotallyZen

Legacy Member
StanTem zei:
Telenet all the way!
Al meermaals overgeschakeld naar een andere provider (Belgacom, Clearwire en Scarlet) en ben altijd teruggekeerd naar Telenet... Is de duurste, maar ik vind het ook de beste.

Dit.
Ik heb een jaar Belgacom gehad, elke maand was het wel iets.
Zit nu al een 5 tal jaar bij Telenet. Nog maar 1 maal moeten bellen en dat was omdat de modem kapot was. En zelfs dat heeft me niks gekost.

Xtralecherus

Legacy Member
Probleem is dan als we Telenet zouden nemen is dat telefoon + modem in de garage komt te staan ipv in de living nu, waar mijn vaste PC + PS3, etc enzo staan en boven nog mijn broers hun laptop+PC. Er is wel een andere optie om een 2de aftakking doos te laten zetten waar TV uitkomt = extra kosten + extra werk, maar dan moet de coaxkabel in de muur dubbel afgeschermd zijn wat ik dus niet weet. Enige nadeel van Telenet is NAT type die ge moeilijk op 1 kunt krijgen :p & het downloadlimiet. Bij ADSL/VDSL maak ik gebruik van PPPoE dan heb je direct NAT Type 1 & geen limiet. Snelheidstestje van Telenet zou ik gemakkelijk 3 keer zo snel internet hebben als op VDSL 30Mbit. Maar oké we hebben een vdsl lijn aangevraagd & aansluiting op dichtere verdeelkast die letterlijk bij ons deur staat, daarvoor gingen ze ons nog bellen. 4,6 Mbit is echt niet te doen zeker nu we met 3 PC's + Consoles & Belgacom TV op internet zitten en we betalen al jaren voor internet maxi. Feitelijk hebben we al die jaren veel te veel betaald konden evengoed op start ofzo zitten is toch zelf snelheid.. Van mij part breken ze gans het voetpad open gvd die VDSL komt er en niet tja dan beter naar telenet gaan..

BuYcKi

Legacy Member
Ik zou ze dat allemaal laten toen en dan een dag later naar Telenet gaan.
:lol:

Ben ook geen fan van Belgacom.. Vriendin haar ouders zitten daar bij en wat een crap.. Wij al 10 jaar? Telenet klant en nog altijd tevreden.
:)

ikbenben

Legacy Member
Voor de snelheid zou ik ook graag Telenet hebben maar voor hun download policy...no way!!
Ik heb nu Scarlet en heb tenminste écht unlimited limiet.

schredy

Legacy Member
ikbenben zei:
Voor de snelheid zou ik ook graag Telenet hebben maar voor hun download policy...no way!!
Ik heb nu Scarlet en heb tenminste écht unlimited limiet.

Wat ben je met unlimited als het maar aan 5Mb/s is.

Hier is dat van hetzelfde, het enige wat BGC ons kan bieden is oude ADSL op een veel te traag profiel. Dan blijft er enkel TN over natuurlijk. Moesten ze 50Mb/s kunnen bieden zou ik er nog eens over nadenken, maar nu is het sowieso TN (waar 'k trouwens ook heel tevreden over ben :)).

MrKend54l

Legacy Member
Xtralecherus zei:
Probleem is dan als we Telenet zouden nemen is dat telefoon + modem in de garage komt te staan ipv in de living nu, waar mijn vaste PC + PS3, etc enzo staan en boven nog mijn broers hun laptop+PC. Er is wel een andere optie om een 2de aftakking doos te laten zetten waar TV uitkomt = extra kosten + extra werk, maar dan moet de coaxkabel in de muur dubbel afgeschermd zijn wat ik dus niet weet. Enige nadeel van Telenet is NAT type die ge moeilijk op 1 kunt krijgen :p & het downloadlimiet. Bij ADSL/VDSL maak ik gebruik van PPPoE dan heb je direct NAT Type 1 & geen limiet. Snelheidstestje van Telenet zou ik gemakkelijk 3 keer zo snel internet hebben als op VDSL 30Mbit. Maar oké we hebben een vdsl lijn aangevraagd & aansluiting op dichtere verdeelkast die letterlijk bij ons deur staat, daarvoor gingen ze ons nog bellen. 4,6 Mbit is echt niet te doen zeker nu we met 3 PC's + Consoles & Belgacom TV op internet zitten en we betalen al jaren voor internet maxi. Feitelijk hebben we al die jaren veel te veel betaald konden evengoed op start ofzo zitten is toch zelf snelheid.. Van mij part breken ze gans het voetpad open gvd die VDSL komt er en niet tja dan beter naar telenet gaan..

Dikke zever.
Het is al jaren geweten dat telenet DE provider is voor gamers.
Deze site is ooit begonnen als games.telenet go figure.
Ze zijn de duurste akkoord. Maar kosten baten zijn ze bij uitstek de beste.

Brent-4

Legacy Member
Wij zaten hier thuis zo'n 10 jaar geleden ook met Belgacom en hadden niets anders dan problemen. Sindsdien overgeschakeld naar Telenet en bijna nooit geen problemen :)

halovision

Legacy Member
Brent-4 zei:
Foto's gelekt van de Amazon controller waarover al een tijdje geruchten zijn...

Back to the 80ies, back to the future, E.T. etc. komt allemaal in me op.

ikbenben

Legacy Member
schredy zei:
Wat ben je met unlimited als het maar aan 5Mb/s is.

Hier is dat van hetzelfde, het enige wat BGC ons kan bieden is oude ADSL op een veel te traag profiel. Dan blijft er enkel TN over natuurlijk. Moesten ze 50Mb/s kunnen bieden zou ik er nog eens over nadenken, maar nu is het sowieso TN (waar 'k trouwens ook heel tevreden over ben :)).

5Mb/s is natuurlijk wel zeer traag. Ik heb een VDSL2 abonnement van Scarlet maar haal zelfs maar 15Mb/s doordat er hier geen juiste lijnen liggen. Maar ik kan hier mee leven doordat ik niet maar mijn limiet moet kijken. Ik heb soms maanden van + 300GB. 's Nachts downloaden zie ik niet zitten.

Stancke

Legacy Member
Hier ook Scarlet en op geen enkel vlak problemen. 3x HD TV, 1x PC, 2x tablets via Wifi, 3x GSM's via Wifi, 1x PS4 en download nog aan 15Mbps/s op de PS4...

Het gaat snel genoeg voor mij :)

Xtralecherus

Legacy Member
MrKend54l zei:
Dikke zever.
Het is al jaren geweten dat telenet DE provider is voor gamers.
Deze site is ooit begonnen als games.telenet go figure.
Ze zijn de duurste akkoord. Maar kosten baten zijn ze bij uitstek de beste.

Rustig:p. ADSL/VDSL of eender welke DSL type dat gebruikt maakt van PPPoE sessies is gewoon handiger om voor altijd nat type 1 te halen. Bij TN vergt dat gewoon meer werk. DMZ, poorten openzetten enzovoort. Het is ook maar een site hé ;). En Extra kosten zijn dan gewoon een 2de aftakkingsdoos bijkopen en laten installeren of zelf zetten als dat mag van telenet, sowieso dat eerste aftakkingsdoos enkel door TN zelf wordt geplaatst. + Voor mijn vaste PC gebruik ik liever een kabel ipv wi-fi, PS3 ook met kabel is maar 2-3m van modem. Wi-fi boven is al redelijk moeilijk te krijgen wegens dat er redelijk wat ijzer/beton tussen het plafond en bovenvloer is om dan dan extra wi-fi bridges te voorzien. TN & belgacom hebben zo hun voor- en nadelen. De één technologie, de ander snelheid & limiet enzovoort. Het enige wat ik nu wil van belgacom is dat ze mij op vdsl zetten 30mbit mss zelf 50 mbit en ik ben content. Normaal moet er gewoon gelast worden en dat zou inorde moeten komen hopelijk en als ze dat niet kunnen tja waarom zou ik nog bij belgacom blijven?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan