Xhizor
Legacy Member
Xtralecherus zei:Rustig. ADSL/VDSL of eender welke DSL type dat gebruikt maakt van PPPoE sessies is gewoon handiger om voor altijd nat type 1 te halen. Bij TN vergt dat gewoon meer werk. DMZ, poorten openzetten enzovoort. Het is ook maar een site hé
. En Extra kosten zijn dan gewoon een 2de aftakkingsdoos bijkopen en laten installeren of zelf zetten als dat mag van telenet, sowieso dat eerste aftakkingsdoos enkel door TN zelf wordt geplaatst. + Voor mijn vaste PC gebruik ik liever een kabel ipv wi-fi, PS3 ook met kabel is maar 2-3m van modem. Wi-fi boven is al redelijk moeilijk te krijgen wegens dat er redelijk wat ijzer/beton tussen het plafond en bovenvloer is om dan dan extra wi-fi bridges te voorzien. TN & belgacom hebben zo hun voor- en nadelen. De één technologie, de ander snelheid & limiet enzovoort. Het enige wat ik nu wil van belgacom is dat ze mij op vdsl zetten 30mbit mss zelf 50 mbit en ik ben content. Normaal moet er gewoon gelast worden en dat zou inorde moeten komen hopelijk en als ze dat niet kunnen tja waarom zou ik nog bij belgacom blijven?
Waarom zijt gij zo gebrand op nat type 1, game al jaren met nat type 2 heb nergens geen last van. Trouwens heb nog nooit een verbinding gezien van iemand met nat type 1 op telenet gewoon door een dmz in te stellen. Nat type 1 is een directe verbinding met kabel die vanaf een modem loopt. De huidige modems van telenet hebben een ingebouwde router, daarmee kan je zelfs geen nat type 1 halen.
Zo heb ik het toch altijd begrepen en ik werk ook met een dmz en heb nog steeds nat type 2
. ADSL/VDSL of eender welke DSL type dat gebruikt maakt van PPPoE sessies is gewoon handiger om voor altijd nat type 1 te halen. Bij TN vergt dat gewoon meer werk. DMZ, poorten openzetten enzovoort. Het is ook maar een site hé
. En Extra kosten zijn dan gewoon een 2de aftakkingsdoos bijkopen en laten installeren of zelf zetten als dat mag van telenet, sowieso dat eerste aftakkingsdoos enkel door TN zelf wordt geplaatst. + Voor mijn vaste PC gebruik ik liever een kabel ipv wi-fi, PS3 ook met kabel is maar 2-3m van modem. Wi-fi boven is al redelijk moeilijk te krijgen wegens dat er redelijk wat ijzer/beton tussen het plafond en bovenvloer is om dan dan extra wi-fi bridges te voorzien. TN & belgacom hebben zo hun voor- en nadelen. De één technologie, de ander snelheid & limiet enzovoort. Het enige wat ik nu wil van belgacom is dat ze mij op vdsl zetten 30mbit mss zelf 50 mbit en ik ben content. Normaal moet er gewoon gelast worden en dat zou inorde moeten komen hopelijk en als ze dat niet kunnen tja waarom zou ik nog bij belgacom blijven?
