Archief - thread voor allerlei nieuws- en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xhizor

Legacy Member
Xtralecherus zei:
Rustig:p. ADSL/VDSL of eender welke DSL type dat gebruikt maakt van PPPoE sessies is gewoon handiger om voor altijd nat type 1 te halen. Bij TN vergt dat gewoon meer werk. DMZ, poorten openzetten enzovoort. Het is ook maar een site hé ;). En Extra kosten zijn dan gewoon een 2de aftakkingsdoos bijkopen en laten installeren of zelf zetten als dat mag van telenet, sowieso dat eerste aftakkingsdoos enkel door TN zelf wordt geplaatst. + Voor mijn vaste PC gebruik ik liever een kabel ipv wi-fi, PS3 ook met kabel is maar 2-3m van modem. Wi-fi boven is al redelijk moeilijk te krijgen wegens dat er redelijk wat ijzer/beton tussen het plafond en bovenvloer is om dan dan extra wi-fi bridges te voorzien. TN & belgacom hebben zo hun voor- en nadelen. De één technologie, de ander snelheid & limiet enzovoort. Het enige wat ik nu wil van belgacom is dat ze mij op vdsl zetten 30mbit mss zelf 50 mbit en ik ben content. Normaal moet er gewoon gelast worden en dat zou inorde moeten komen hopelijk en als ze dat niet kunnen tja waarom zou ik nog bij belgacom blijven?

Waarom zijt gij zo gebrand op nat type 1, game al jaren met nat type 2 heb nergens geen last van. Trouwens heb nog nooit een verbinding gezien van iemand met nat type 1 op telenet gewoon door een dmz in te stellen. Nat type 1 is een directe verbinding met kabel die vanaf een modem loopt. De huidige modems van telenet hebben een ingebouwde router, daarmee kan je zelfs geen nat type 1 halen.

Zo heb ik het toch altijd begrepen en ik werk ook met een dmz en heb nog steeds nat type 2

Xtralecherus

Legacy Member
Xhizor zei:
Waarom zijt gij zo gebrand op nat type 1, game al jaren met nat type 2 heb nergens geen last van. Trouwens heb nog nooit een verbinding gezien van iemand met nat type 1 op telenet gewoon door een dmz in te stellen. Nat type 1 is een directe verbinding met kabel die vanaf een modem loopt. De huidige modems van telenet hebben een ingebouwde router, daarmee kan je zelfs geen nat type 1 halen.

Zo heb ik het toch altijd begrepen en ik werk ook met een dmz en heb nog steeds nat type 2

Had vroeger ook niet geweten dat je PPPoE kon gebruiken tot vorig jaar ofzo. Daarvoor had ik ook gebruik gemaakt van DMZ om NAT Type 2 te halen, maar is gewoon makkelijker als het zo kan, wat een voordeel is natuurlijk. Heel jammer dat er zo iets niet bij telenet/kabel kan natuurlijk. Eerst zien & afwachten natuurlijk tot ze me verbinden met een andere verdeelkast die hier int straat begint. En als ik geen vdsl kan krijgen zie hierboven hé ;). Uiteindelijk wil ik gewoon een hogere snelheid, de rest is van weinig belang imo. Moest er hier nu telenet in de eerste plaats geweest zijn zou ik ook wel content geweest zijn :p.

StanTem

Legacy Member
Sony slaat de prijzen op in Canada, PlayStation 4 wordt 50 dollar duurder:

Speaking with the Toronto Sun, Sony said the price of PS4 would increase by $50 effective March 15. Formerly, the console’s price was $399.99; as of today, it will run Canadians $449.99.

The price of DualShock 4 and PS Camera will go up by $5 to $64.99, while the aforementioned videogame titles have jumped by $10 to $69.99.

Sony Canada confirms price increase for PS4, DualShock 4, games in region | VG247

Brent-4

Legacy Member
Dit zal waarschijnlijk ook betekenen dat de prijzen VG+ zullen stijgen en minder voordelig worden? :(

StanTem

Legacy Member
Brent-4 zei:
Dit zal waarschijnlijk ook betekenen dat de prijzen VG+ zullen stijgen en minder voordelig worden? :(

Op VGP staat het nog altijd aan de 'oude' prijzen.

Goldrusher

Legacy Member
Brent-4 zei:
Dit zal waarschijnlijk ook betekenen dat de prijzen VG+ zullen stijgen en minder voordelig worden? :(
Ja en nee.

$70 kost ons uiteraard meer dan $60, ongeveer €45 ipv €38.
Maar 2 jaar geleden was $60 nog €45.

cadeurbbs96.gif

MrKend54l

Legacy Member
Xtralecherus zei:
Had vroeger ook niet geweten dat je PPPoE kon gebruiken tot vorig jaar ofzo. Daarvoor had ik ook gebruik gemaakt van DMZ om NAT Type 2 te halen, maar is gewoon makkelijker als het zo kan, wat een voordeel is natuurlijk. Heel jammer dat er zo iets niet bij telenet/kabel kan natuurlijk. Eerst zien & afwachten natuurlijk tot ze me verbinden met een andere verdeelkast die hier int straat begint. En als ik geen vdsl kan krijgen zie hierboven hé ;). Uiteindelijk wil ik gewoon een hogere snelheid, de rest is van weinig belang imo. Moest er hier nu telenet in de eerste plaats geweest zijn zou ik ook wel content geweest zijn :p.

Maar de vraag blijft nog altijd waarom je nat type 1 wilt.

Xtralecherus

Legacy Member
MrKend54l zei:
Maar de vraag blijft nog altijd waarom je nat type 1 wilt.

Moet ik dat iedere keer uitleggen dat dit gewoon een voordeel is voor wie *DSL heeft? Zo over zagen serieus mensen. Enige wat dak wil is sneller internet hé 4,6 Mbit sucks :p. Dat ze mij op 30 Mbit of meer zetten moet ik niet zagen/klagen bij hun, ze moeten hun klanten maar verzorgen hé. Voor de rest heb ik geen problemen met men internet.

BuYcKi

Legacy Member
30 Mbit is dan nog steeds weinig.. volgens mij bestaat dat zelf niet bij Telenet.
:p

MrKend54l

Legacy Member
Xtralecherus zei:
Moet ik dat iedere keer uitleggen dat dit gewoon een voordeel is voor wie *DSL heeft? Zo over zagen serieus mensen. Enige wat dak wil is sneller internet hé 4,6 Mbit sucks :p. Dat ze mij op 30 Mbit of meer zetten moet ik niet zagen/klagen bij hun, ze moeten hun klanten maar verzorgen hé. Voor de rest heb ik geen problemen met men internet.

Net zoals buycki al zei, 30mbit is nog altijd een lachertje.
Ik snap niet waarom je zoveel geduld hebt met belgacom. Met de snelheid van telenet heb je met wifi zelfs overal een goede snelheid. Met het ac protocol ben je zelfs even als bekabeld.

SpooN_05

Legacy Member
ik heb met wifi van telenet geen goede snelheid!!!!
Den technieker is hier al geweest en die zegt dat het aan mijn netwerkaart ligt maar met de vorige modem van telenet had ik wel een goede snelheid (ben van gold shake naar whop gegaan)

BuYcKi

Legacy Member
SpooN_05 zei:
ik heb met wifi van telenet geen goede snelheid!!!!
Den technieker is hier al geweest en die zegt dat het aan mijn netwerkaart ligt maar met de vorige modem van telenet had ik wel een goede snelheid (ben van gold shake naar whop gegaan)

Scan eens en kijk of er nog een WiFi verbinding (van iemand anders) op hetzelfde kanaal als u zit. Indien zo, dan best wijzigen..

MrKend54l

Legacy Member
SpooN_05 zei:
ik heb met wifi van telenet geen goede snelheid!!!!
Den technieker is hier al geweest en die zegt dat het aan mijn netwerkaart ligt maar met de vorige modem van telenet had ik wel een goede snelheid (ben van gold shake naar whop gegaan)

Wat voor protocol is je netwerkkaart? A,b,g, n of AC?

StanTem

Legacy Member
Telenet verhoogt de downloadvolumes:

Volgens onze Fair Use Policy ben je vanaf nu pas een grootverbruiker als internetklant, als je tijdens de daluren meer dan 1,5 TB of tijdens de piekuren meer dan 300 GB verbruikt. Je moet dus al twee keer zoveel downloaden om tegen de limiet aan te zitten.

Daarnaast andere uren voor piek en dal:

De piek valt vanaf 16/3 elke weekdag tussen 16 en 24 uur. In het weekend is dat tussen 12 en 24 uur. Al de rest is dal.

?We verdubbelen de downloadvolumes.? | Snap!

Goldrusher

Legacy Member
Het belangrijkste post je niet...

Van 1 naar 5 Mbps.

Word je alsnog als grootverbruiker opgemerkt, dan kan je voortaan tijdens de piekuren gebruikmaken van 5 i.p.v. 1 Mbps. Zo kan het hele gezin nog steeds vlot Facebooken, homebanken of YouTube-filmpjes bekijken. En tijdens de daluren geniet je sowieso je optimale internetsnelheid.

SpooN_05

Legacy Member
ken niet zo veel van pc's dus waar kan ik de protocol van de netwerkkaart vinden?
En hoe kun je zien of er iemand op hetzelfde wifi kanaal zit?

alvast bedankt

MrKend54l

Legacy Member
Ik denk dat het nu echt wel duidelijk is dat Telenet gewoon de enige correcte keuze is..

SpooN_05

Legacy Member
het is wat je correct noemt. Heb regelmatig problemen bij telenet hoor

BuYcKi

Legacy Member
SpooN_05 zei:
ken niet zo veel van pc's dus waar kan ik de protocol van de netwerkkaart vinden?
En hoe kun je zien of er iemand op hetzelfde wifi kanaal zit?

alvast bedankt

PC of Mac?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan