Archief - High end kaarten van vroeger

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bollie69

Legacy Member
flupke1 zei:
De Ati Rage pro moest in 1999 al de duimen leggen tegen de TNT2 ultra. Enkel de Ati Fury Maxx kan mij bekoren uit die periode.

Die 9800 Pro komt wel in aanmerking, maar daar gaat de vraagprijs nog te hoog van zijn.

wat geef je voor de 9800pro?

flupke1

Legacy Member
Niet al teveel, gezien die kaart te recent is en ik mijn budget voor dit project moet verdelen over een 5-tal pc's en hun onderdelen. Stel een 50-tal euro.

Heb je daar de originele doos en dergelijke nog van?

bollie69

Legacy Member
originele doos en atributen staat hier op men kast te pronken:applause:

flupke1

Legacy Member
Met 50 zul je nu wel niet akoord gaan, misschien over enkele maanden?

kutteke

Legacy Member
voodoo 2 12mb accelerator en voodoo 1 accelerator (denkik)
voodoo 2 is van powercolor
voodoo 1 staat op EV-3DFX-4 Super Video 3D Accelerator Board 45 million pixels/sec
voodoo 2 kan in sli en heb alleen van dieje 2 da sli ding en da kabelke voor nog liggen

Siglo

Legacy Member
Ik heb nog een van de eerste Ati Rage Fury's liggen ergens, zonder doos of cd...

En nog een of ander Intergraph Realizm beest (een speciale 3d rendering kaart, die 3 pci slots inneemt en 4 koelers erop staan heeft)

nop

Legacy Member
heb nog een aopen fx 5200 liggen !AGP!
nog een heel goed kaartje ge kunt er zelf css mee spelen:crazy:

flupke1

Legacy Member
Is het gemiddeld IQ op dit forum dan toch te vergelijken met twee plankjes?

Ik zoek high-end kaarten van vroeger, dat zijn kaarten die toen op een gegeven moment de ranglijst aanvoerden. Onder meer de nvidia TNT2 Ultra, de Geforce 256, de Geforce 2 GTS, enzoverder.

Aangezien de Ati 9800'ers te recent zijn en ik die met het afgesproken buidget niet kan betalen, vallen alle te recente kaarten af.

Een 5200 is dus NOOIT NEVER JAMAIS NIEMALS ALDRIG NIKAGDA een high-end kaart geweest.


Phieuw, uitleggen aan mijn demente grootmoeder hoe ze naar de wc moet gaan is simpeler...

kutteke

Legacy Member
flupke1 zei:
Is het gemiddeld IQ op dit forum dan toch te vergelijken met twee plankjes?



Een 5200 is dus NOOIT NEVER JAMAIS NIEMALS ALDRIG NIKAGDA een high-end kaart geweest.
²nd that :)

BMF|Johan

Legacy Member
't is van voor mijn tijd, dus ik weet niet of ze top-notch waren, dus alvast mijn excuses als het ni zo zou zijn ;)

S3 Trio64 V2/DX (PCI videokaart)

WinFast 3D S700, met onder de heatsink (nog zonder koelpasta tussen) een SiS 6326 DVD. Dateert uit '98 blijkbaar.

Ati Rage 128 pro, 32MB RAM, met handleiding en Driver-CD.

Van de eerste twee heb ik enkel de kaart, verder niks, van geen enkele heb ik de originele doos ofzo. De kans is klein dat je er iets mee bent, maar je weet maar nooit he ;)

tMz`

Legacy Member
heb nog een tnt2 liggen
32 mb sdram
128 bit

nooit gebruikt
met doos uiteraard

Siglo

Legacy Member
flupke1 zei:
Is het gemiddeld IQ op dit forum dan toch te vergelijken met twee plankjes?

Ik zoek high-end kaarten van vroeger, dat zijn kaarten die toen op een gegeven moment de ranglijst aanvoerden. Onder meer de nvidia TNT2 Ultra, de Geforce 256, de Geforce 2 GTS, enzoverder.

Aangezien de Ati 9800'ers te recent zijn en ik die met het afgesproken buidget niet kan betalen, vallen alle te recente kaarten af.

Een 5200 is dus NOOIT NEVER JAMAIS NIEMALS ALDRIG NIKAGDA een high-end kaart geweest.


Phieuw, uitleggen aan mijn demente grootmoeder hoe ze naar de wc moet gaan is simpeler...


Lol. Wel, die Intergraph was zeker een high-end kaartje... Die kwam in een systeem van ongeveer 10000-15000$
http://www.spec.org/gpc/Dec96/opc/INGR/summary/dx/INGR.TDZ310.Z13.html
Volgens mij in 96 de duurste/beste grafische kaart op de markt :p

Maar niet echt een gamer kaartje natuurlijk...

Is wel een thread om nostalgisch van te worden, doet mij denken aan hoe verbaasd ik was wat allemaal kon met mijn eerste echte 3d kaartje (voodoo banshee)...

ix_Toki

Legacy Member
ik heb nog een geforce 1 bulk liggen... cd's kan ik mss nog vinden maar doos denk ik niet... wat wil je geven? wat geef je meer voor doos en cd's zodat ik weet of het de moeite is om mijn zolder overhoop te halen :p

Snapscan

Legacy Member
ik heb nog een geforce2 gts liggen....zonder boekjes, cd , doos...

Gamer

Legacy Member
high end :
TNT2 Ultra - GF1DDR- GF2 Ultra - GF3 Ti500 - GF4 TI4600 - Radeon 8500 -Radeon 9700 Pro - Radeon 9800 XT.

dus dit zoekt topicstarter....

Snapscan

Legacy Member
flupke1 zei:
Ik zoek de topmodellen uit de oude doos:

Nvidia:

Geforce 1, Geforce 2 GTS, Geforce 3, Geforce 3 ti500, Geforce 4 4600
gf2 gts staat er wel degelijk tussen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan