Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dudenoob

Legacy Member
Iemand een idee of de HD6870 gedraait zou kunnen worden op een 450Watt PSU van FPSgroup (al positieve en negatieve dingen over gelezen). Ik draai ook een i7920 op stock snelheid.

juan1717

Legacy Member
Dudenoob zei:
Iemand een idee of de HD6870 gedraait zou kunnen worden op een 450Watt PSU van FPSgroup (al positieve en negatieve dingen over gelezen). Ik draai ook een i7920 op stock snelheid.

450Watt is voldoende
maar ik ken het merk niet als het een slecht is en deze gaat kapot zou het wel een deel van je systeem kunnen meenemen

met een psu van een degelijk merk heb je dit niet voor

darkarchangel

Legacy Member
begrijp dat de mensen die nu een ati 5 reeks kaart hebben niet direct gaan switchen . Maar mensen die op dit ogenblik een nieuwe pc willen kopen wachten toch nog best , effe de 6 reeks af toch ?
Want de enige goeie kaart die nvidia te bieden heeft is nu de gtx460.

bosiwollig

Legacy Member
de gtx460 (1gb ) is goed. maar moest ik een nieuw systeem bouwen zou ik toch 40 euro meer geven voor de 5850


hier beweren ze hem in stock te hebben,wat ikdus niet geloof... :s (prijzen zijn in australische dollars).
en de 6850 blijkt 22 cm groot te zijn en de 6870 blijkt 25 cm lang te zijn.

stong ook op de site:
'Note - picture is generic ATI, actual cooling solution is different (and better) but we're not allowed to show it'

hier staat de koeler die asus gaat gebruiken op de overclockte 6850

Mette2

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Die 6XXX gaat wsch evenveel verbruiken in loadmodus, maar minder in Idle.
Ik dacht load iets van een 150Watt en 19W in idle ...

Klopt...

HD5870 : 188W (idle 27W)
HD5850 : 151W (idle 27W)

HD6870 : 151W (idle 19W)
HD6850 : 127W (idle 19W)

Wasbeer

Legacy Member
bosiwollig zei:
de gtx460 (1gb ) is goed. maar moest ik een nieuw systeem bouwen zou ik toch 40 euro meer geven voor de 5850


hier beweren ze hem in stock te hebben,wat ikdus niet geloof... :s (prijzen zijn in australische dollars).
en de 6850 blijkt 22 cm groot te zijn en de 6870 blijkt 25 cm lang te zijn.

stong ook op de site:
'Note - picture is generic ATI, actual cooling solution is different (and better) but we're not allowed to show it'

hier staat de koeler die asus gaat gebruiken op de overclockte 6850

kan toch al zijn dat die in stock zijn .... was ook zo bij free record shop toen mw2 uitkwam
ik belde om te vragen ofk nog kon orderen en ze zeiden ja kzal ze hier es tellen of we nog een hebben liggen , en ik vroeg of ze de spelletjes al hadden .
en die vrouw antwoord doodleuk ja al bijna 1.5week xD

Truman'

Legacy Member
Dudenoob zei:
Iemand een idee of de HD6870 gedraait zou kunnen worden op een 450Watt PSU van FPSgroup (al positieve en negatieve dingen over gelezen). Ik draai ook een i7920 op stock snelheid.

Hoeveel ampere levert die op de +12V lijn?

Herr Doktor

Legacy Member
Tijd geleden ( week fzo ) gelezen dat AMD terug een licht verlies had .... :s

ben benieuwd dat het waar is

Vorda

Legacy Member
Wasbeer zei:
kan toch al zijn dat die in stock zijn .... was ook zo bij free record shop toen mw2 uitkwam
ik belde om te vragen ofk nog kon orderen en ze zeiden ja kzal ze hier es tellen of we nog een hebben liggen , en ik vroeg of ze de spelletjes al hadden .
en die vrouw antwoord doodleuk ja al bijna 1.5week xD

Inderdaad, is maar logisch dat de meeste winkels hem al hebben liggen. Vele grote review sites hebben hun exemplaar ook al meerdere dagen.

Vorda

Legacy Member
Maar wrm verkopen ze die kaarten dan niet stiekem ...
Omdat ze een contract getekend hebben en dan volledig kapotgeprocedeerd worden.

Met afbeeldingen zijn we echt wel niets meer imo, koelers zien er heel gelijkend uit met de vorige custom designs.

rafbanaan

Legacy Member
Als ik een upgrade zou doen welke serie kiezen de oude of de nieuwe ?
Had gezien dat de nieuwe gewoon iets geupdate hadden.

Don't shoot me when wrong.

bosiwollig

Legacy Member
ja en eigenlijk is het toch niet meer lang. strax staan alle sites vol met de 6xxx series

rafbanaan

Legacy Member
Awel mijn vraag was eigenlijk, is het de moeite om de nieuwe reeks dan aan te schaffen of beter de 5000 reeks nog te nemen en dan iets beter (prijzen zullen wel dalen met die nieuw reeks).

T-T

Legacy Member
ben benieuwd of het een grote stap vooruit zal zijn tegenover een CF setupke met 2 hd4850 kaartjes, kzou dan mss ook wel overwegen om een nieuwe kaart te kopen :)

GoofyStoefy

Legacy Member
medalofkoen zei:
Voor mensen met interesse: de eerste nieuwe HD6xxx kaarten worden deze nacht verkocht door Tones. Maar ze zijn al uitverkocht.

MSI Mystery Launch Product - Helaas Reeds Uitverkocht :: Tones.be

99% zeker dat het een HD6xxx kaart is.

Ja het is ook een ati HD6xxx .. Ik denk 6870. Heb er ook mail van gehad. Eerst 3 kopers kregen ze smorgens om 6u aan huis geleverd. Verkochten er vandaag 3 van. Mogen ook nog geen echte naam gebruiken owv dat ze ze pas vanaf morgen mogen verkopen.

Twinturbo

Legacy Member
AMD Radeon HD 6870 - 6850 Review

De Radeon HD 6870 is gemiddeld 26,1% sneller dan de GTX 460 1GB, de Radeon HD 6850 is gemiddeld 11,4% sneller dan de GTX 460 768 MB.

nVidia liet ons weten de adviesprijzen van haar videokaarten officiëel te verlagen. De GeForce GTX 460 1 GB zou bij online shops € 169 (incl. BTW) moeten gaan kosten, min of meer het niveau van de Radeon HD 6850. De prijs van de GeForce GTX 470 wordt verlaagd tot € 219 inclusief BTW.

Mette2

Legacy Member
lol, de oorlog is begonnen :

De laatste uren voor de lancering - op het moment dat we deze review al geschreven hadden - was het nog een drukte van jewelste in de Hardware.Info mailboxen. nVidia liet ons weten de adviesprijzen van haar videokaarten officiëel te verlagen. De GeForce GTX 460 1 GB zou bij online shops € 169 (incl. BTW) moeten gaan kosten, min of meer het niveau van de Radeon HD 6850. De prijs van de GeForce GTX 470 wordt verlaagd tot € 219 inclusief BTW.

Nog geen half uur na ontvangst van nVidia's e-mail stuurde AMD ons een e-mail met daarin de wetenschap dat nVidia's prijsverlagingen tijdelijk zouden zijn en puur waren bestemd om de nieuwe AMD kaarten op de dag van lancering in een slecht daglicht te plaatsen. Volgens AMD zouden de GTX 460 en 470 binnen een maand weer op het oude niveau terecht moeten komen.

nVidia mailde vrijwel direct daarna met een bevestiging dat de prijsverlagingen permanent en dus absoluut niet tijdelijk zijn.

We mogen concluderen dat beide fabrikanten er alles voor over hebben om in dit belangrijke prijssegment de beste prijs/prestatie-verhouding te kunnen bieden. Als er echt een videokaarten prijzenoorlog gaat ontstaan, is het nu nog niet te voorspellen wie die gaat winnen. Dankzij een veel kleinere die size heeft AMD in ieder geval wel het voordeel van lagere productiekosten. We zijn benieuwd hoe de prijzen de komende dagen en weken gaan veranderen. Uiteraard zullen we dat op Hardware.Info nauwlettend in de gaten houden.

AMD Radeon HD 6870 / 6850 review | Conclusie | Hardware.Info Nederland

Zie ook dit : [H]ard|OCP - Benchmark Wars

Prijzen in NL : Radeon HD6xxx Serie | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

Merdor zei:
Ik liep precies niet echt warm van die review op tweakers....

Je kan dan best ook meer dan 1 review lezen, de meeste zijn wel positief, wat ook wel logisch is :

- meer prestaties-per-€ dan HD5xxx
- meer prestaties-per-watt dan HD5xxx
- HD6850 sneller dan GTX460 768MB en nipt sneller dan GTX460 1GB
- HD6870 sneller dan GTX460 1GB en GTX470

voor de rest heeft de HD68xx serie een paar nieuwe features zoals UVD3, verbeterde AA en AF, betere ondersteuning voor aansluiten van meerdere monitoren (eyefinity) + 3D TV 's, enz...
maar die nieuwe features zullen voor de een al interessanter zijn dan voor de ander, voor de meeste mensen blijven de prestaties het belangrijkste, en in dat geval doen ze wat ze moeten doen, zeker als je weet dat deze normaal op 32nm zouden gemaakt worden, en voor de mensen die telleurgesteld zijn in de naamgeving, HWI heeft het mooi uitgelegd :

Wie zich bedonderd voelt vanwege het feit dat de 6800-reeks geen directe opvolger is van de 5800-reeks, moet volgens AMD weer even de geschiedenis in de duiken. De fabrikant geeft aan dat niet de 6800 kaarten te goedkoop zijn, maar juist de 5800 kaarten met hun hogere prijs de uitzondering waren. Dat kunnen we inderdaad beamen: de 4850 en 4870 kostten bij introductie circa € 160 en € 240 en de 3850 en 3870 waren bij introductie gemiddeld € 175 en € 220.

Mensen die dus echt veel prestaties wensen zullen moeten wachten op de HD69xx reeks.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan