Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

darkarchangel

Legacy Member
Mensen die dus echt veel prestaties wensen zullen moeten wachten op de HD69xx reeks

enig idee wanneer die uitkomen ? Ik dacht ergens gezien te hebben eind november maar zeker ben ik dat niet!

Tot nu toe wel vrij positieve reviews gezien. Misschien ga ik toch wel voor de 6870

Mette2

Legacy Member
darkarchangel zei:
enig idee wanneer die uitkomen ? Ik dacht ergens gezien te hebben eind november maar zeker ben ik dat niet!

Dit jaar nog in ieder geval : Screenshots | [H]ard|OCP

en misschien is het wel de moeite om te wachten als je in de +250€ prijsklasse een kaart wil kopen :

The 6900 series will have a superset of features compared o the 6800 series. This means that there will be features and architecture differences between 6900 and 6800 series. This allows AMD to take more chances on the high-end enthusiast class GPUs and architecture things different, to really step up performance that enthusiasts demand. So, just to restate, the new 6800 series will offer performance of the 5800 series, at a lower price, with lower power, and a smaller chip.

Introduction - AMD Radeon HD 6870 & HD 6850 Video Card Review | [H]ard|OCP

Mr. Humphries

Legacy Member
De Schaling van de 6850 in CF is wel mooi te noemen. Wat wel weer minder was, is dat CF niet altijd werkt :).

Het zal idd van de prijzen afhangen of dit interessante kaarten worden.

alverman

Legacy Member
Crossfire scaling van de 6850 en 6870 is echt zalig. De 6870 cf verslaat de 5870 bij alles wat ik al bekeken heb, een cf review : clicky

Phaetor

Legacy Member
Inderdaad, bij die guru3d staan ook de nvidia kaarten in SLI er tussen als vergelijk.
Indrukwekkende prestaties van AMD gezien de prijs :)

Mette2

Legacy Member
allahmcbeal zei:
oe?? de 5870 is op sommige benchmarks sneller dan de 6870?

Lees eerst het begin van een review ipv direct naar cijfertjes te gaan kijken... :ironic:

HD6870 = 1/3 goedkoper dan HD5870

RealFlub

Legacy Member
wat is er daar ":doh:" aan? ik had verwacht dat em minstens gelijkwaardig zou zijn.. maar met 'minder en zuiniger'

Vorda

Legacy Member
Ze hebben gezegd dat de 58xx reeks eigenlijk de uitspringer was tov de vorige reeksen, en ze nu terug op schema zitten.

Anyway, what's in a name.. Gewoon kijken naar scores en prijs, geluid en stroom in het achterhoofd houden, en daarop je aankoop baseren. Als we keken naar productnummers kochten we de helft vd tijd slechte onderdelen.

Mette2

Legacy Member
RealRoot zei:
dan had ati z'n cijfers moeten aanpassen vind ik :P

nog maar een quoten wat ik op de vorige pagina al had staan :

Wie zich bedonderd voelt vanwege het feit dat de 6800-reeks geen directe opvolger is van de 5800-reeks, moet volgens AMD weer even de geschiedenis in de duiken. De fabrikant geeft aan dat niet de 6800 kaarten te goedkoop zijn, maar juist de 5800 kaarten met hun hogere prijs de uitzondering waren. Dat kunnen we inderdaad beamen: de 4850 en 4870 kostten bij introductie circa € 160 en € 240 en de 3850 en 3870 waren bij introductie gemiddeld € 175 en € 220.

Het is inderdaad maar een benaming zoals Vorda zegt, binnen een paar maanden spreekt hier niemand meer over, net zoals 'ATI Radeon' nu 'AMD Radeon' is...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan