Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JackF

Legacy Member
Pfew , feit is dat door de komst van de nieuwe ATI kaarten de prijzen van vooral Nvidia alsook ATI kaarten fel gezakt zijn (samen met de lage dollar ) Voor de gamers zijn er koopjes te doen !

Herr Doktor

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
Ondertussen heeft de gtx4xx serie wel een nieuwe BIOS. Het lawaai en de warmte zijn al stevig gedaald

Ik heb op de moment een GTX480, draait constant op 65% fanspeed, die hoor ik maar net boven mijn CPU fan. Qua warmte heb ik nog maar één spel gehad dat boven de 70graden kwam en dat was FFXIV, maar dat lag aan het spel zelf.

Maar, bon. We gaan hier een beetje off topic :p Er is een apart nvidia topic

Ik zelf heb een 5870 zitten. Deze draait op 26% Fanspeed en haalt maximum iets van een 70-75°c. Ik hoor er niets van nu nog een nieuwe CPU cooler voorzien want dat is zowat het luidste onderdeel uit m'n pc :unsure:.

In crysis heeft hij al wel eens zitten kreunen maar voor de rest heeft het ding al in elke game die ik heb alles open kunnen smijten.

bosiwollig

Legacy Member
Phaetor zei:
en volgens dat prentje evenveel lawaai als een gtx 275 en minder dan een gtx 285 waar je letterlijk nooit iemand iets over hoorde zeggen :ironic:
De 480 zit echter wel een stukje daarboven en SLI 470/480 is ook luidruchtig op air.

hij maakt wel meer lawaai als een 4870 en ik moet zeggen dat ik hem toch redelijk hard hoor (als hij op auto staat).

kan ik eigenlijk bios updaten van mijn asus kaart?

V1nce

Legacy Member
Sucks voor degene die pas een 460 hebben gekocht
Kdenk nu spontaan aan fuzzyhawkeye die hier de laatste tijd bekan 10 berichten had geschreven dat em een 460 in sli had besteld.

Altijd lomp om een nieuwe kaart te kopen 2 weke voor de nieuwe serie daar is.

Herr Doktor

Legacy Member
V1nce zei:
Sucks voor degene die pas een 460 hebben gekocht
Kdenk nu spontaan aan fuzzyhawkeye die hier de laatste tijd bekan 10 berichten had geschreven dat em een 460 in sli had besteld.

Altijd lomp om een nieuwe kaart te kopen 2 weke voor de nieuwe serie daar is.

Auwtch hij had goedkoper en beter gesteld kunnen zijn. Maar soit, met die SLI opstelling moet hij zich geen zorgen maken als het op prestaties aankomt....

Vorda

Legacy Member
V1nce zei:
Sucks voor degene die pas een 460 hebben gekocht
Kdenk nu spontaan aan fuzzyhawkeye die hier de laatste tijd bekan 10 berichten had geschreven dat em een 460 in sli had besteld.

Altijd lomp om een nieuwe kaart te kopen 2 weke voor de nieuwe serie daar is.

Hebben we hem ook duidelijk op voorhand gezegd hoor.

assaulter_g4

Legacy Member
Mja, hoor je boven je cpu fan zeg je, stock cpu fan dan, ik hoor mijn cpu fan helemaal niet, luidste onderdeel van m'n pc is die kut psu fan van m'n case. Rest is eigenlijk geruisloos.

Gpu fan draait momenteel op 17 percent 49 graden onder load tijdens het gamen, 7 percent fanspeed idle.
(hd4870 met die gereviseerde cooler met de dikke koperen heatpipes en grotere tragere fan)

Twinturbo

Legacy Member
Dries590 zei:
Is de 6850 beter dan de gtx460?

De Radeon HD 6870 is gemiddeld 26,1% sneller dan de GTX 460 1GB, de Radeon HD 6850 is gemiddeld 11,4% sneller dan de GTX 460 768 MB.

1 pagina teruggaan in dit topic was genoeg om dit te weten te komen.

Zonnestraal

Legacy Member
Ik heb er eentje te pakken voor 225 euro (een sapphire).

Bij de plaatselijke winkels vroegen ze er 279 voor :s

FuzzyHawkeye

Legacy Member
V1nce zei:
Sucks voor degene die pas een 460 hebben gekocht
Kdenk nu spontaan aan fuzzyhawkeye die hier de laatste tijd bekan 10 berichten had geschreven dat em een 460 in sli had besteld.

Altijd lomp om een nieuwe kaart te kopen 2 weke voor de nieuwe serie daar is.

En de mensen blijven maar gaan en sokke daarop he :D
Denkt ge da'k ni content ben? Ik ging gewoon voor ne goeie game-pc en die heb'k soit case closed :D kzal volgend jaar wel (of wanneer dan ook) voor de nieuw 7series gaan als die ook zoveel beter gaan zijn gelijk de 6series tov 5series.

edit: vorda heeft mij eral op gewezen, dus 's toch goed ? kzeg toch niks meer :D zaag es ni zo, en wees blij en bouw een feestje dat gij de 6870 hebt fzo he :D wilt ge een ballon?

Herr Doktor

Legacy Member
Ik heb mijn 5870 in den tijd gekocht voor 266 euro try to beat that :cool:

V1nce

Legacy Member
FuzzyHawkeye zei:
En de mensen blijven maar gaan en sokke daarop he :D
Denkt ge da'k ni content ben? Ik ging gewoon voor ne goeie game-pc en die heb'k soit case closed :D kzal volgend jaar wel (of wanneer dan ook) voor de nieuw 7series gaan als die ook zoveel beter gaan zijn gelijk de 6series tov 5series.

edit: vorda heeft mij eral op gewezen, dus 's toch goed ? kzeg toch niks meer :D zaag es ni zo, en wees blij en bouw een feestje dat gij de 6870 hebt fzo he :D wilt ge een ballon?

'T gaat hem niet over het feit of je nu voor de 4xx reeks bent gegaan of niet.
Ook al was de 6xxx reeks duidelijk beter geweest voor tzelfde geld.

"T gaat eerder om het feit dat de 4xx reeks nu ook een stuk goedkoper is geworden.

Content zult ge wel zijn , maar 't had u veel goedkoper uitgevallen als ge 2 weke gewacht had.
Koop dus nooit een kaart vlak voor een nieuwe serie uitkomt.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
@merdor : dat is wel schoon ja, nu hebt ge ze voor minimum 300euro fzo :D heel wat geld bespaart

@V1nce : fine daar kan ik meeleven wat ge mij verteld ma ik 'moest' gewoon zo snel mogelijk ne pc hebben die deftig was op die moment, de 6series was nog een 3weken wachten en zo lang kan ik niet zonder pc ;) als dat niet het geval was had ik zeker gewacht, dit ga ik ook doen bij de volgende releases ;) idc nu eigenlijk, alé ik ben niet droevig dat ik dit gedaan heb en vindt het niets eens jammer :D 't is geen slecht duo hoor

V1nce

Legacy Member
FuzzyHawkeye zei:
@merdor : dat is wel schoon ja, nu hebt ge ze voor minimum 300euro fzo :D heel wat geld bespaart

@V1nce : fine daar kan ik meeleven wat ge mij verteld ma ik 'moest' gewoon zo snel mogelijk ne pc hebben die deftig was op die moment, de 6series was nog een 3weken wachten en zo lang kan ik niet zonder pc ;) als dat niet het geval was had ik zeker gewacht, dit ga ik ook doen bij de volgende releases ;) idc nu eigenlijk, alé ik ben niet droevig dat ik dit gedaan heb en vindt het niets eens jammer :D 't is geen slecht duo hoor


Raar want het was nog mar iets meer als een week gelede dat je zei dat je ze besteld had en je ze deze week zou aankrijgen.

https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/gtx-460-of-gtx480-.752772

Hehe :)

Herr Doktor

Legacy Member
Xtala zei:
Ik krijg volgende week normaal een HD4890 voor niks.
Goed genoeg? :p

respect :p

Terug ontopic zo'n HD6870 in CF wil ik wel eens in m'n handen krijgen ^^. Met 3 monitors lijkt het me wel spectaculair :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan