Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cerv.Be

Legacy Member
michielsjoris zei:
bij forcom, wel 209 euros

Thanks voor de tip, misschien dat ik eentje ga halen.
Bij tones stond hij gisterenmiddag nog op de website voor €179, 'alleen op bestelling'. Ik dacht ik ga eentje bestellen, maar eerst een mailtje sturen voor hoelang de levertijd is.. 's Avonds is het van de website verwijderd.

lol :sleep:

chromeplus

Legacy Member
alternate belde juist dat ze geen 6870 meer kunnen leveren en dat de transactie wordt geannuleerd. prutsers.
is die website wel het betrouwbaarste alternatief?

Cerv.Be

Legacy Member
chromeplus zei:
alternate belde juist dat ze geen 6870 meer kunnen leveren en dat de transactie wordt geannuleerd. prutsers.
is die website wel het betrouwbaarste alternatief?

Hasselt - Tongeren is nu ook niet zo ver :p
Ga er persoonlijk om hé.

Het zal trouwens weer een tijd duren voor er weer voorradig zijn, bij tones is de leverduur ook onbekend.
Momenteel is alles wat niet op stock is van 6870 / 6850 ongekend qua levertijd.
Als u zo'n kaart zou willen aanschaffen is het best dat u een artikel kiest dat op stock is daar wij anders bitterweinig kunne beloven.

chromeplus

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Hasselt - Tongeren is nu ook niet zo ver :p
Ga er persoonlijk om hé.
ze hebben mij gezegd dat die kaart van xfx niet meer terugkomt.
dus als ik er naartoe ga, heb ik nog niks.

hadden ze nu fatsoenlijke prijzen op de 5xxx, had ik die allang besteld :D

Mette2

Legacy Member
sypro9000 zei:

Ja, maar ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die op de Antilles zitten te wachten... We want Cayman! :woohoo:

EDIT : iets meer uitleg over het uitstel : http://vr-zone.com/articles/amd-rad...age-launch-date-to-be-re-confirmed/10276.html

EDIT 2 : gerucht launchdatum : http://www.fudzilla.com/graphics/item/20812-cayman-hd-6970-to-launch-november-29th

EDIT 3 : of nog later (13 December) : http://tweakers.net/nieuws/70723/amd-hd-6900-serie-vertraagd-mogelijk-door-componententekort.html

Mette2

Legacy Member
Hotfix nr. 5 al deze maand :

* The AMD Catalyst Control Center now features the new AMD Catalyst AI user interface options on the ATI Radeon™ HD 5000 Series (the new AMD Catalyst AI options were previously only available for the AMD Radeon 6800 Series)”
* Fixed cases where Morphological Anti-Aliasing (MLAA) was not being correctly applied to games (very intermittently)
* OpenGL 4.1 beta support
* Support for the new Morphological Anti-Aliasing feature
* Dead Rising 2 – Crossfire profile (Resolves negative scaling)
* Crossfire Performance Improvement for:
o Metro 2033
o F1 2011 - (Direct X9 version)
o Fallout New Vegas
* Performance optimizations for systems with an AMD Radeon HD 6870 and AMD Radeon HD 6850 series of graphics products installed
o Aliens versus Predator performance enhancements
o Star Craft 2 performance enhancements
o OpenGL performance enhancements – gains can be seen in Prey, Quake Wars: Enemy Territories, and Heaven v2
* Support for additional Stereo 3D-capable displays:
o Viewsonic V3D241wm-LED
o 3D Projectors

https://a248.e.akamai.net/f/674/203...hotfixes/catalyst_10.10e_hotfix_win7_nov9.exe

FleXe

Legacy Member
Sinds vandaag een 6870 in m'n pc. Moet zeggen dat ik toch wel versteld sta van het verschil t.o.v. m'n 4870.

Civilization V in DX11 met alles op het hoogste (zelfs de AA) en ik haal 60 fps (40 als ik uitzoom). Op m'n HD4870 kreeg ik zoveel fps nog niet in DX9 met alle settings (op twee na) op het hoogste en AA op 2x.

Momenteel is het waarschijnlijk wel nog overkill op mijn resolutie (1680x1050), maar naar de toekomst toe denk ik wel dat het echt nog van pas gaat komen.

Ik heb in elk geval weer het gevoel op een monster game pc te spelen. Dat vind ik nu best wel nice voor een investering van 220 euro in een pc die toch al twee jaar oud is.

Het enige minpuntje is dat m'n voeding nu tikt wanneer m'n videokaart idle draait. (Tijdens het gamen niet of amper.)

Volgens mij een efficiency-probleempje, want wanneer ik helemaal geen hardware op m'n voeding aansluit doet hij het ook en met m'n HD4870 erin doet hij het niet.

PolletPoulet

Legacy Member
deze kaarten draaien het beste op DX11 zeker? want ik zit hier nog met xp =)

dunno

Legacy Member
In februari of maart kijk ik wel eens naar zo'n HD6870 ter vervanging van mijn HD4850. Ziet er wel interessant uit. :)

firebug

Legacy Member
ik snap echt niks meer van alternate. hun 6870 staat op voorraad (groene symbooltje) en ze dringen erop aan van mijn geld terug te storten omdat het niet meer binnenkomt... wtf

Cerv.Be

Legacy Member
firebug zei:
ik snap echt niks meer van alternate. hun 6870 staat op voorraad (groene symbooltje) en ze dringen erop aan van mijn geld terug te storten omdat het niet meer binnenkomt... wtf

Lol, ik heb eergisteren een 6870 besteld en is vandaag toegekomen.

firebug

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Lol, ik heb eergisteren een 6870 besteld en is vandaag toegekomen.

welke was dat aub? godmiljaar ik bestel mijne 3 weken geleden en heb nog geen product/ geld terug.

ik had de xfx besteld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan