Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Céderieck

Legacy Member
Frado2005 zei:
Welke graka zou ik best nemen? Ik game op 1900*1200 en hiervoor had ik een 8800 GTX die vrij goed meekon. Wat neem ik best nu? De rest van mijn specs zie je in mijn sig. Kies ik beter een van deze ati's, of een vd nieuwe nvidia's?


ik heb de ook de q6600 op 3.8 dan wel maar ik zit nu met een 6970 2gb en ik kan alles op max draaien nu

Frado2005

Legacy Member
3,8 :O . Hoe heb je die zo ver gekregen? Nuja ik heb daar niet zoveel kaas van gegeten, maar bv bij 3,2 ghz kon ik nooit succesvolle benchmarks afleggen.. Heb mijn Q6600 en thermalright extreme koeler zelfs gelapped enzo. Misschien kan de mijne ook verder, maar ben content met 3,0 :D
*edit: heb de review es gelezen en de 6950 1gb lijkt mij een vrij interessante. Wanneer zou die in de winkels komen, want veel aangepaste prijzen vind ik nog niet.. Wil vooral vergelijken met het prijsverschil, want atm speel ik BC 2, en daar is die nvidia toch wel beter in. Die nvidia zie ik voor 225 euro( Pallit).

Céderieck

Legacy Member
Frado2005 zei:
3,8 :O . Hoe heb je die zo ver gekregen? Nuja ik heb daar niet zoveel kaas van gegeten, maar bv bij 3,2 ghz kon ik nooit succesvolle benchmarks afleggen.. Heb mijn Q6600 en thermalright extreme koeler zelfs gelapped enzo. Misschien kan de mijne ook verder, maar ben content met 3,0 :D
*edit: heb de review es gelezen en de 6950 1gb lijkt mij een vrij interessante. Wanneer zou die in de winkels komen, want veel aangepaste prijzen vind ik nog niet.. Wil vooral vergelijken met het prijsverschil, want atm speel ik BC 2, en daar is die nvidia toch wel beter in. Die nvidia zie ik voor 225 euro( Pallit).


ik heb een Asus Maximus II Formula dit is een oc moederbord
maar ik heb de Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100 al cpu koeler max temp is 73 en idel op 32 -33 maar men v core staat op 1.5 volt en prime 95 heb 24 uur laten draaien toen en dan moet je ook nog je intel speet step af zetten ander had ik een blue screen en ook zien dat je ram goed is ik heb ocz raper x op 2.2 v @ 1066 mhz maar voor elke pc is dit anders

maar de hd 6970 zeker met de driver update is echt wel een goede vga maar je kiest zelf als je voor de 1gb of 2gb gaat wat de prijzen zijn zou niet weten Google eens of zo (:

Frado2005

Legacy Member
Njaa de nieuwe prijzen heb ik nog nergens gezien, zal dus ff moeten afwachten. Vanuit de test op de vorige pagina zie ik dat de 1gb versie zelfs beter presteert soms dan de 2gb versie. Maar zal nog ff moeten wachten tot de winkels hun prijzen updaten

V1nce

Legacy Member
Frado2005 zei:
maar in benchmarks komen ze er blijkbaar wel beter uit?

Neen ongeveer hetzelfde naar wat ik gelezen had.
Maar de nieuwe kun je de shaders niet meer unlocken waardoor die een stuk minder presteert.

phate_13

Legacy Member
Denk eraan dat het unlocken naar een HD6970 nog altijd mogelijke risico's inhoud bij de 2GB versie. Persoonlijk zou ik het bij een mooie overclock houden, wat veel minder risico inhoud.

V1nce

Legacy Member
phate_13 zei:
Denk eraan dat het unlocken naar een HD6970 nog altijd mogelijke risico's inhoud bij de 2GB versie. Persoonlijk zou ik het bij een mooie overclock houden, wat veel minder risico inhoud.

Er is bijna geen risico wanneer je alleen de shaders unlocked, dus gewoon de 6950 bios en shaders unlocken met rbe.

Het risico is er wanneer je op een 6950 een 6970 bios flashed, dan zijn er ook hogere volts en memory timings.
Maar dat is dus niet meer nodig, er zijn al verschillende manieren om gewoon de shaders te unlocken met de standaard 6950 bios.

phate_13

Legacy Member
Ah, dan heb ik mij inderdaad vergist. Bedankt voor deze informatie. :) Waarom is het dan echter niet mogelijk de extra shaders te unlocken bij een 1GB kaart? Heeft daar toch niets (niet veel) mee te maken?

Baghdadee

Legacy Member
phate_13 zei:
Ah, dan heb ik mij inderdaad vergist. Bedankt voor deze informatie. :) Waarom is het dan echter niet mogelijk de extra shaders te unlocken bij een 1GB kaart? Heeft daar toch niets (niet veel) mee te maken?
Ik heb geen bewijs, maar AMD heeft zeker bij die 1gb die extra shaders met laser eraf geknipt.

V1nce

Legacy Member
Baghdadee zei:
Ik heb geen bewijs, maar AMD heeft zeker bij die 1gb die extra shaders met laser eraf geknipt.

Meer dan wss ja, teveel mensen die er nix van kenden waren aan het flashen en modden en er is een enorme hoeveelheid kaarten stuk gegaan toen ze nog de 6970 bios op de 6950 flashten en dus een heleboel kaarten trug kregen voor rma.

Ook al is het nu veiliger met alleen de shaders te unlocken op de standaard bios denk ik niet dat ati het graag heeft gezien dat de verkoop van de 6970 niet ten goede gaat komen.
Het is vooral op de 6970 waar ze winst op maken, die is zo goed als identiek aan de 6950 maar kost toch beduidend meer.

phate_13

Legacy Member
Ah, inderdaad, zoals reeds aangekondigd was gingen toekomstige kaarten inderdaad niet meer te unlocken vallen. Het is inderdaad aannemelijk dat dit bij deze kaarten al gebeurd is. Totally slipped my mind. :)

Frado2005

Legacy Member
Maar hun 2gb's die nu nog produceren zijn wel nog te unlocken? Veel betere performance? En enig risico voor de levensduur?(waarom zouden ze ze anders locken?:p)

V1nce

Legacy Member

Frado2005

Legacy Member
V1nce zei:
Al de 2 gig's zijn te unlocken, idd veel betere preformace kijk hier maar naar mijn results.

https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/bench-3d-mark-11.764209

Daar had ik het wel nog met een 6970 bios getest.

Hier een recente met de standaard 6950 bios maar shaders unlocked.
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/bench-3d-mark-11.764209

Doet niets aan de levensduur, is gewoon gelocked voor een verschil tusse de 6950 en 6970 te creëren.
guide hoe je het moet doen zonder andere bios? Op techpowerup zie ik enkel een tuto met de andere bios

V1nce

Legacy Member
Frado2005 zei:
guide hoe je het moet doen zonder andere bios? Op techpowerup zie ik enkel een tuto met de andere bios

Je moet zoeken in de threads op techpowerup.
Heb ook wat paginas moeten afgaan voor ik er op uitkwam.

Er is een simpel script gemaakt door iemand die alleen de shaders unlocked bij standaard 6950 biosen en al de rest dus met rust laat.
Daar moet je dan gewoon je 6950 bios insteken en de rest gebeurt vanzelf, dan moet je die aangepaste bios alleen nog maar flashen op de kaart.

Frado2005

Legacy Member
V1nce zei:
Je moet zoeken in de threads op techpowerup.
Heb ook wat paginas moeten afgaan voor ik er op uitkwam.

Er is een simpel script gemaakt door iemand die alleen de shaders unlocked bij standaard 6950 biosen en al de rest dus met rust laat.
Daar moet je dan gewoon je 6950 bios insteken en de rest gebeurt vanzelf, dan moet je die aangepaste bios alleen nog maar flashen op de kaart.

Ahzo. Is dit dan veiliger? Want het blijft toch een bios flashen he, dat heeft toch altijd wat risico?:D . Ben aan het twijfelen tussen de 6950 (1gb of 2), en die gtx560 van nvidia.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan