Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V1nce

Legacy Member
Frado2005 zei:
Ahzo. Is dit dan veiliger? Want het blijft toch een bios flashen he, dat heeft toch altijd wat risico?:D . Ben aan het twijfelen tussen de 6950 (1gb of 2), en die gtx560 van nvidia.

Tja als ge der nix van kent blijft ge er beter vanaf der is altijd wel een klein risico bij flashen.
Maar de 2 gig versies hebben wel een bios switch, die hebben standaard 2 biosen die je met behulp van een schakelaar aan de kaart gewoon kan omschakelen.
Dus als je 1 bios zou verkloten kun je die schakelaar gewoon omschakelen en je hebt nog een backup bios.

Bij mij is het nu zo dat 1 bios standaard is die ik voor 24/7 gebruik en 1 bios met unlocked sharders voor als ik eens iets zwaar wil spelen ,die kan ik dan met behulp van die schakelaar op 5 sec wisselen, maar in theorie kan je ook gewoon de unlockte bios 24/7 gebruiken, ik heb die gewoon niet nodig vr 24/7 want ik speel sowieso alles op max met de standaard bios ,alleen voor benches gebruik ik de unlockte.
Ik speel gewoon altijd op veilig en omdat het zo simpel is om om te schakelen gebruik ik het op die manier.

Frado2005

Legacy Member
Welja een gewone bios flash(van mobo) heb ik al es gedaan, en overclocken van een graka en cpu ook. Maar flashen van een graka hebbek nog nie gedaan. Maar idd, kheb ook foto' gezien met die bios-switch op de kaart.
On the other hand, die nvidia's lijken ook makkelijke overclockers te zijn.
( 228 euro nvidia vs 255 euro 6950 2gb in feite.)

V1nce

Legacy Member
6950 was al beter wanneer die niet unlocked was en verbruikt ook minder dacht ik, unlocked is die een heel stuk beter.

Phaetor

Legacy Member
Prestatie zal 'gewoon' SLI 6970 performance zijn, niet? Which would be very nice :)
Als ze dat kunnen leveren tegen een aantrekkelijk prijskaartje .. i'm game :D

phate_13

Legacy Member
Lijkt me straf hoor, met slechts een 8 en 6-pins. Ik had echt 2 8-pins verwacht.
Ik verwacht eerder iets in de aard van de HD6870 CF prestaties. Of misschien HD6950 CF lager geclockt.

Met een HD6870 CF opstelling zit je al een 25-30% sneller dan een GTX580.

Phaetor

Legacy Member
Hmm ja niet aan gedacht .. die powerneed. 2x 6950 dan wss inderdaad

morfer

Legacy Member
ik vrees er ook voor dat dit 2x6970 zal zijn..
Zoals phate_13 zegt, er zijn te weinig voeding connectoren.
op mijn 2 x 6970 staan 2x8 en 2x6
een enkele kan et zeker niet trekken op 1x8+1x6 moest ze even rap zijn als 2x de 6970 :D

sypro9000

Legacy Member
Wel hopelijk kunnen ze er iets speciaals van maken. Daar bedoel ik mee dat het niet gewoon een 2x/cf van een bepaalde chip is. Een 6990 zou dus wel degelijk een step up zijn door zijn prijs en niet direct en 2 in 1 crossfire versie.

Met andere woorden, ik hoop dus dat de 6990 veel beter scoort dan de 580GTX, maar voor dezeflde prijs.

phate_13

Legacy Member
Ik snap niets van je post.

1. Een HD6990 is in feite wel degelijk "gewoon een verder geoptimaliseerde crossfire opstelling".
2. Natuurlijk gaat een HD6990 beter presteren dan een GTX580. Een HD5970 presteert al beter...

Metteh

Legacy Member
Weet er iemand of het nu een goei moment is een 6950 te kopen, bedoel der komt toch geen pricedrop binnen 2 weken ofzo hè ? Ben niet van zin te wachten tot de 7 series. Maar hebt mn oog laten vallen op een MSI RADEON HD6950 TwinFrozr II voor 270 euro. Wou eigenlijk een 6970 nemen maar dan moet ik mn voeding ook upgraden en da gaat mij te kostelijk worden.

phate_13

Legacy Member
Wat voor voeding heb je momenteel dan? Kans is groot dat je wel een HD6970 zou kunnen nemen hoor.

Maar de HD6950 is wellicht toch de betere keuze, deze is normaal qua prijs/prestatie toch een stuk beter.

Gamb|t

Legacy Member
murder inc zei:
Weet er iemand of het nu een goei moment is een 6950 te kopen, bedoel der komt toch geen pricedrop binnen 2 weken ofzo hè ? Ben niet van zin te wachten tot de 7 series. Maar hebt mn oog laten vallen op een MSI RADEON HD6950 TwinFrozr II voor 270 euro. Wou eigenlijk een 6970 nemen maar dan moet ik mn voeding ook upgraden en da gaat mij te kostelijk worden.

Ik heb de MSI RADEON HD6950 TwinFrozr II. Nu enkel nog een andere cpu. Over het kaartje ben ik heel tevreden. Enkel deze kan niet worden geflashed naar een 6970. Deze kaart heeft geen dual bios.

flyingdutchman

Legacy Member
je hoeft daar geen dual bios voor te hebben normaal? 1 bios is voldoende.

Maar volgens mij is dat hele flashen achterhaalt, bij de nieuwe kaarten gaat het normaal niet meer...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan