Archief - Computer maakt veel geluid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Extrizyo

Legacy Member
Beste 9 lives leden,

zit nl met een irritant probleempje, vandaag steek ik mijn pc aan en die maakt plots zoveel lawaai, Ik dacht vanja ergens een ventilator die wat hapert en dus ff kast open gedaan maar alles ziet er normaal uit. Kdenk eerder dat het mijn voeding is. kan dit?

wat ik ook wel ondervonden heb de laatste dagen is dat mijn scherm plots heel zwart komt voor +/- 2 sec en dan terug gewoon beeld, soms een paar keer na elkaar en soms maar 1 keer en soms ook niet. kweet niet of dit er iets mee te maken heeft.

graag wat advies aub, zou graag wel dat lawaai kunnen wegwerken

mordaq

Legacy Member
Wat voor soort lawaai is het ( hoge toon , brommen etc ) , heb je de ventilator van je voeding ook nagekeken ??
Een ventilator kan lawaai maken en toch nog draaien , probeer daarom even te zien van waar ongeveer het geluid komt.

Extrizyo

Legacy Member
welja het is meer brommen, geen hoge toon, en als ik luister komt het zeker niet van mijn GPU , het is ofwel de koeling van de cpu maar dat denk ik niet, ( zit niets in de weg) denk toch eerder dat het de voeding is, maar het probleem is dat ik daar weinig plaats tussen heb en moeilijk kan kijken als het met dat te maken heeft

mordaq

Legacy Member
Wel hetgene ik altijd doe ( wel voorzichtig zijn natuurlijk ) is de verschillende coolingen even stoppen met mijn vinger ( gedurende één seconde) .
Er moet ook niet direct iets in de weg zitten bij coolingen om lawaai te maken , coolingen die erg lijden onder stof ed kunnen lawaai beginnen te maken en toch op zicht nog vrij goed draaien . Als je zeker wil zijn van de cooler van de GPU en je wil/kan er niet aan met je vinger , haal gewoon de kaart ereven uit en start je pc op .
De cpu cooling kan je even stoppen met je vinger , help dit geen van allemaal dan vrees ik de cooling van de voeding .

Extrizyo

Legacy Member
mordaq zei:
Wel hetgene ik altijd doe ( wel voorzichtig zijn natuurlijk ) is de verschillende coolingen even stoppen met mijn vinger ( gedurende één seconde) .
Er moet ook niet direct iets in de weg zitten bij coolingen om lawaai te maken , coolingen die erg lijden onder stof ed kunnen lawaai beginnen te maken en toch op zicht nog vrij goed draaien . Als je zeker wil zijn van de cooler van de GPU en je wil/kan er niet aan met je vinger , haal gewoon de kaart ereven uit en start je pc op .
De cpu cooling kan je even stoppen met je vinger , help dit geen van allemaal dan vrees ik de cooling van de voeding .

ok merci voor de info , zal dat dan eens proberen, en stel dat het de voeding is, wat dan? nieuwe steken?

Grif'k

Legacy Member
Darkrai61 zei:
ok merci voor de info , zal dat dan eens proberen, en stel dat het de voeding is, wat dan? nieuwe steken?

Eens uitstoffen, als dat niet helpt idd een nieuwe voor die het begeeft :)

Gurt11

Legacy Member
Behalve als je nog garantie hebt! Dan naar winkel sturen en nieuwe/reparatie eisen :p

Extrizyo

Legacy Member
Stylerke zei:
Behalve als je nog garantie hebt! Dan naar winkel sturen en nieuwe/reparatie eisen :p

welja daar zit ik wel met een klein probleempje, :p die is normaal nog in garantie maar heb eer een andere vidka ingestoken en de andere verkocht (a) dusja dat zal niet meer werken :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan