Archief - goede graka ? oc mogelijkheid ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scorpion007

Legacy Member
awel , tegenover 9800pro gaat die extreem hard zuige

das nen 5700le , da ding is sucky

brechtvm

Legacy Member
ah ok...
mijn 9800 is namelijk wss dood...dusja
ik zoek een alternatief...
maar liefst een DEGELIJK alternatief
en goede prijs/kwaliteit verhouding
en eventueel goed te oc'en (hervormen naar zwaarder model door flash bv)
waar zijn graka's goekoopst ? (tones,hofline,...?)
greetz

brechtvm

Legacy Member
Nr. 1 - LEADTEK GEFORCE 6800LE 128MB (Winfast A400 LETDH)
190€ @ inkoopacties... (+8€ verzendkosten)
is dit te doen ?
ps:die LE vind ik in geen enkele shop in BE :s
btw : ik ga gaan skiën naar oostenrijk ook...
zou ik het daar goedkoper kunnen krijgen ?
greetz

Fr@gsta

Legacy Member
Wel vraag aan u vader om in Duitsland efkes te stoppen indien ge met den auto gaat.
Daar zult ge uw gerief wel vinden.

Fr@gsta

Legacy Member
wel geeft mij is u budget.
Dezelfde prijs als een 9800pro ongeveer?

scorpion007

Legacy Member
6600gt (220 euro)
6800le (geen gedacht van prijs , zal ook rond de 220 ligge)

6800le als ge durft flashe en pipelines activere
6600gt als ge die stock laat draaie , of gewoon wilt overclocke.


ik zou voor de 6800le gaan , ge hed blijkbaar al wa ervaring me overclocke (aan u systeem te zien) , dus die extra pipelines activere zal geen probleem zijn

brechtvm

Legacy Member
voorkeurmerk ?
mijn 9800pro was van sapphire...(kwaliteit dacht ik -> onfeilbaar:s..maar na 3 maand xt bios met artic vga silencer viel mn scherm toch maar inééns uit -> vga dead :s)

Massman

Legacy Member
vraag eens aan L@tro, dien heeft er eens gehad waarvan hij alles kon unlocken

System Spider

Legacy Member
brechtvm zei:
Nr. 1 - LEADTEK GEFORCE 6800LE 128MB (Winfast A400 LETDH)
190€ @ inkoopacties... (+8€ verzendkosten)
is dit te doen ?
ps:die LE vind ik in geen enkele shop in BE :s
btw : ik ga gaan skiën naar oostenrijk ook...
zou ik het daar goedkoper kunnen krijgen ?
greetz

www.forcom.be 210€

*HittriX*

Legacy Member
brechtvm zei:
voorkeurmerk ?
mijn 9800pro was van sapphire...(kwaliteit dacht ik -> onfeilbaar:s..maar na 3 maand xt bios met artic vga silencer viel mn scherm toch maar inééns uit -> vga dead :s)
das ook wel pech hebben , en ge had zelfs nog eene artic silencer.
als ik u was zal ik ook voor de 6800Le gaan als het zo iets van een goede 200 euro mag kosten

brechtvm

Legacy Member
Nog een vraagje (offtopic)
hoe weet je welke memory er op je graka zit ?
ik heb namelijk een sapphire 9800pro ... (@xt)
en ik wil die terugflashe naar PRO...
kaart is momenteel dood
heb keuze uit 2 biosen : samsung 2.8 , en samsung
(idd samsung memory)

hoe weet ik welke ik moet nemen ?
greetz

brechtvm

Legacy Member
scorpion007 zei:
6600gt (220 euro)
6800le (geen gedacht van prijs , zal ook rond de 220 ligge)

6800le als ge durft flashe en pipelines activere
6600gt als ge die stock laat draaie , of gewoon wilt overclocke.


ik zou voor de 6800le gaan , ge hed blijkbaar al wa ervaring me overclocke (aan u systeem te zien) , dus die extra pipelines activere zal geen probleem zijn


gt = beter dan le dus...
maar ook VEEL duurder ?
anders koop ik derect GT é als het maar 20€ scheelt ofzo...
greetz

Godzilla*Akira

Legacy Member
6800GT kost iets van een 400 Euro. De 6800LE 239,90 € (bij snogard).

kutteke

Legacy Member
brechtvm zei:
gt = beter dan le dus...
maar ook VEEL duurder ?
anders koop ik derect GT é als het maar 20€ scheelt ofzo...
greetz
scheelt tog 200 eur znne, en ik heb ier pas een gainward kaartje kunnen ocen (beperkt) da was op ne 3200+ @2050mhz(em wou ni hoger snapte het niet zo goed :) was nochtans msi k8t neo2 met en de a64 een winchester) en de pipes gingen van 8x4 naar 12x6 16x6 gng ook maar je zag in rookeffecten kleine verkleuringen
de clocks waren door mij opgedreven tot 375/850 en zat nog niet op limiet maar wegens tijdgebrek hebbik niet hoger kunnen gaan, dit alles op stock voltage , kheb me ook laten vertellen dat de gainward beter geheugen heeft dan de rest van de LE's en mss mits kleine voltageaanpassing in bios op het geheugen , en als het nodig is op core, zul je de GT speeds bijna halen volgens mij is 900-950mhz(mem) minstens te doen op da kaartje, en als ik meet tijd had gehad haddik dit erook uitgehaald :)
verder had deze mooie en goede cooling, memsinks, en is dit een goede oc'er mss een 10 of 20 eur duurder dan de andere maar et blijkt wel zichzelf af te betalen :)

btw deze komt ook van snogard (239,90 €) en scoorde op de gehaalde settings 375/850mhz een 11000 punten (en volgens mij was hij dan nog bottlenecked door cpu)

Heezy

Legacy Member
brechtvm zei:
Nog een vraagje (offtopic)
hoe weet je welke memory er op je graka zit ?
ik heb namelijk een sapphire 9800pro ... (@xt)
en ik wil die terugflashe naar PRO...
kaart is momenteel dood
heb keuze uit 2 biosen : samsung 2.8 , en samsung
(idd samsung memory)

hoe weet ik welke ik moet nemen ?
greetz

Op je geheugen chips zal je ofwel F-28 ofwel F-33 zien staan.

28 = 2.8ns
33 = 3.3ns
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan