Archief - goede graka ? oc mogelijkheid ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

major_fool

Legacy Member
als ge ongeveer zelfde prijs wilt kunt ge een 5900xt kopen en die is makkelijk te oc'en tot 9800pro en beter.
natuurlijk is een 9800pro of 6600 wel eerder aan te raden en da kost niveel meer.

brechtvm

Legacy Member
Damn !
nvidia is zelf probéren oc'en zéker ?:s
atitool was zooooooo makkelijk en zoooo goed...
bestaat er geen vergelijkbaar idee voor nvidia ?

brechtvm

Legacy Member
6600 = veel beter dan 9800 ?
en na flashen ?
GT beter dan XT ... ?
of ist gewoon een fabrikanten-verschil ?

brechtvm

Legacy Member
F-28 ofwel F-33
niet te vinden op de geheugenchips...
enkel iets met G enzo...:s
heb ik dan 'gewone' samsung chips ofzo ? :s
greetz

kutteke

Legacy Member
ga voor 6800le of 6600gt de fx5900 is niets vergeleken met deze 2

brechtvm

Legacy Member
-ik vroeg wat het beste was :
9800pro of 6800LE
9800XT of 6800GT
-is er een auto-overclock programmatje voor nvidia ook ?
zoals atitool bij ATI

COOLKILLer

Legacy Member
ik ben ook van plan nieuwe graka te kopen, ik wou eerst de 9800 pro kopen maar hier zeggen ze nu dat de 6800le maar +-200 € kost en dan zou ik die mss best kopen,
lukt da altijd die oc'en? en is die er ook voor agp?

L@TrO

Legacy Member
COOLKILLer zei:
ik ben ook van plan nieuwe graka te kopen, ik wou eerst de 9800 pro kopen maar hier zeggen ze nu dat de 6800le maar +-200 € kost en dan zou ik die mss best kopen,
lukt da altijd die oc'en? en is die er ook voor agp?

voorlopig is die enkel op agp zelfs ;)

En oc't lukt idd altijd , de vraag is -> is hij altijd te unlocken?
1: er bestaan kaarten waar die pipes harwarematig gemaskt zijn : en deze zijn natuurlijk niiet unlockbaar. ( maar zijn er alle geluk zeer weinig)
2: ze 'de pipes/vertex shaders)kunnen ook beschadigd zijn, maar de gans dat niets op die kaart werkt is heel klein. Een 8ipes naar 12 pipes mod lukt bijna altijd op deze kaarten . Op een volledige unlock heb je een dikke 50%kans. Ik heb 2 6800Le'tjes gehad en bijde werkten op 16/6 ;) ( nu zit ik met een 12/6 6800Nu en binne een weekje met een asus 6800nu)

Er is maar 1 Gouden regel bij de aankoop van een 6800LE, koop geen REV1 ! Vraag er expr. achter bj de verkoper !

En voor de rest ja , de 6600Gt/6800Le zijn sneller dan de 9800pro/xt. Een 8/4 6800Le is een beetje trager dan de 6600GT , maar van het ogenblik je 12pipes hebt vlam je er gewoon voorbij :D

kutteke

Legacy Member
er is wel een auto overclock met coolbits maar die is niet zo betrouwbaar, die stopt veel te vroeg, tis zelf prullen hebde ook meer plezier aan imo

L@TrO

Legacy Member
stuur een mailtje naar forcum om te vragen welke rev het juist is ,want die op de foto daar is een rev1

Slayerbe

Legacy Member
welke zijn meeste kaarten nu dan? rev2?

en waarom is die rev1 zo slecht? zijn dat die kaarten met hardware gelockte pipes ofzo?

brechtvm

Legacy Member
Forcom Express
<[email protected]> to me
Show options 6:16pm (2½ hours ago)


Geachte

Dit is de derde batch in de eerste zat inderdaad een stabiliteits probleem.
Maar dit is bij deze reeks reeds verholpen.

mvg het Forcom Express team


bestellen dus ? of is dit geen goede kaart ? :s
greetz

brechtvm

Legacy Member
die prijs van die 6800LE lijkt mij ongelooflijk cheap..
is dit wel logish ? :s
greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan