Archief - Ik zie geen verschil tussen ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dynamite

Legacy Member
Reborn zei:
Mijne TV is ni shit, het ligt aan de TN digicorder da shit is ;) Mss overdrijf ik een beetje aangezien ik het gewoon ben om superkwaliteit te zien op mijn dreambox en daarom zie ik duidelijk het verschil op de digicorder. Ik zie duidelijk een verschil tussen TN en BG, het beeld bij BG is gewoonweg beter en het beeld op mijn dreambox is 3x beter dan TN en BG samen. Wat ik probeer te zeggen is dat 720p bij TN niet echt 720p is, enkel de voorgrond is semi-scherp terwijl je duidelijk op de achtergrond pixelated beeld ziet vooral bij bewegingen, bij BG zie ik dat minder zelfs tot helemaal niet wat dus teken is van echte 720p source en op mijn dreambox tja flawless gewoon, superbeeld, echte HD zoals het moet zijn zowel de voorgrond als achtergrond is echt superscherp, je ziet elke detail.



Idd ik heb goed beeld op mijne TV met mijn DM 8000. Yep denk ook dat het aan de digicorder ligt dat shit is.

ook nie veralgemene misschien, ik heb op telenet nooit pixelated beeld, altijd haarscherp. maarja, een led is natuurlijk nogaltijd een klasse hoger.

Reborn

Legacy Member
dynamite zei:
ook nie veralgemene misschien, ik heb op telenet nooit pixelated beeld. maarja, een led is natuurlijk nogaltijd een klasse hoger.

Lees eens goed, ik zei pixelated beeld op de achtergrond, ga maar eens een cm voor je tv staan/zitten en dan zal je wel zien dat de achtergrond pixelated is vooral bij bewegingen ;) Hier moest ik even lachen ;) :)

Iedereen (toch diegenen die wat weten over TV's en de echte experts) gaat je zeggen dat LED een klasse lager is dan LCD en nog lager dan plasma ;) Plasma is nog altijd even goed/beter dan LCD en beter dan LED technologie. LED is gewoon een hype, overrated en overpriced en het enigste positieve daaraan is dat ze veel minder energie verbruiken terwijl LCD nog altijd beter is dan LED in alle andere opzichten.

Met een goede Plasma TV zoals Panasonic heb je het gevoel alsof je in de cinema zit. Plasma's hebben nog altijd beter zichtbaar contrast, mooiere zwartwaarden en ideaal voor gaming, geen ghosting, superieur kijkhoek.

dynamite

Legacy Member
Reborn zei:
Lees eens goed, ik zei pixelated beeld op de achtergrond, ga maar eens een cm voor je tv staan/zitten en dan zal je wel zien dat de achtergrond pixelated is vooral bij bewegingen ;) Hier moest ik even lachen ;) :)

Iedereen (toch diegenen die wat weten over TV's en de echte experts) gaat je zeggen dat LED een klasse lager is dan LCD en nog lager dan plasma ;) Plasma is nog altijd even goed/beter dan LCD en beter dan LED technologie. LED is gewoon een hype, overrated en overpriced en het enigste positieve daaraan is dat ze veel minder energie verbruiken terwijl LCD nog altijd beter is dan LED in alle andere opzichten.

Met een goede Plasma TV zoals Panasonic heb je het gevoel alsof je in de cinema zit. Plasma's hebben nog altijd beter zichtbaar contrast, mooiere zwartwaarden en ideaal voor gaming.

lol, hierbij moest ik dan toch nog veel meer lachen.
gij hebt duidelijk nog geen echte led aan het werk gezien. ik heb al genoeg lcd's gezien om te weten dat ze allemaal inferieur zijn aan een led. idem met plasma (wat uiteindelijk nog slechter is dan lcd). plasma's hebben een beter zwartcontrast dan lcd, maar kunnen echt niet tippen aan led.
de prijzen zeggen trouwens al genoeg op zichzelf.
alsjeblief zeg, een led afschilderen als een crt tv dat gaat er nog wel wat over.
een led kost misschien het dubbele van een simpel lcd'tje voor een reden? anders zouden ze het niet maken. ik ben content over mijn digicorder en ik heb zeer mooie hd. ik hoef geen hopeloze threads te maken omdat mijn tv shit is.

Reborn

Legacy Member
dynamite zei:
lol, hierbij moest ik dan toch nog veel meer lachen.
gij hebt duidelijk nog geen echte led aan het werk gezien. ik heb al genoeg lcd's gezien om te weten dat ze allemaal inferieur zijn aan een led. idem met plasma (wat uiteindelijk nog slechter is dan lcd). plasma's hebben een beter zwartcontrast dan lcd, maar kunnen echt niet tippen aan led.
de prijzen zeggen trouwens al genoeg op zichzelf.
alsjeblief zeg, een led afschilderen als een crt tv dat gaat er nog wel wat over.
een led kost misschien het dubbele van een simpel lcd'tje voor een reden? anders zouden ze het niet maken. ik ben content over mijn digicorder en ik heb zeer mooie hd. ik hoef geen hopeloze threads te maken omdat mijn tv shit is.

Lol be prepared to be flamed :) er gaan hier veel mensen op reageren, het is duidelijk dat jij niks over TV's weet :) vooral dat vetgedrukte is hilarisch.

LED is een hype en overpriced ;) daarom dat het duur is, dat is uw reden ;) als naïeve mensen zoals jij iets willen kopen dat onlangs op de markt is gekomen en omdat het in is be my guest ;) het is niet zo als iets duur/duurder is dat het altijd beter is mijn beste. Maar als jij dat wilt denken goed voor jou.

Als een TXP50VT20 shit is dan wil ik wel eens graag weten wat voor jou de max is ;)

sneax

Legacy Member
Ge hebt er hier allemaal absoluut geen verstand van. Een echte LED panel is peperduur en enkel voor op concerten of reclamepanelen. Dit is ook niet geschikt voor in de living vanwege de zeer grove pixelstructuur (kijk maar eens naar de reclamepanelen in de grote stadions, dit zijn LED panels).

Een LED tv zoals te vinden in de boekskes is een LCD-panel met LED achtergrondverlichting, die eventueel dynamisch brand aan de hand van de zwartwaarden op het LCD panel. Dit is ver superieur aan beeldkwaliteit, constructie, energieverbruik.

Een klassieke hdtv zoals te vinden in de boekskes in een LCD-panel met CCFL achtergrondverlichting (een soort kleine tl-lampen).

Beide zijn dus LCD. Hierboven zijde dus alletwee verkeerd. Een goede LED is trouwens altijd beter dan een goede klassieke verlichting met CCFL.

Aan de topicstarter, hoe is uw televisie verbonden met de digicorder? Ik neem aan via HDMI? Want dit is absoluut nodig.

Vergeet ook niet dat de zogenaamde SD zenders eigenlijk al een hogere kwaliteit hebben dan het standaard analoge signaal. Hierdoor is het verschil tussen de HD zenders minder groot en valt het minder op. Het is echter duidelijk te zien dat bv Natgeo HD veel scherper is dan dieren in nesten op Een. Vergeet ook niet dat een HD kanaal soms SD films uitzend.

Trouwens, ik denk het niet dat het nodig is dat Telenet dubbel zoveel bandbreedte gaat verbruiken om een perfect beeld te krijgen vanop 1cm afstand van uw TV.

dynamite

Legacy Member
Reborn zei:
Lol be prepared to be flamed :) er gaan hier veel mensen op reageren, het is duidelijk dat jij niks over TV's weet :) vooral dat vetgedrukte is hilarisch.

LED is een hype en overpriced ;) daarom dat het duur is, dat is uw reden ;) als naïeve mensen zoals jij iets willen kopen dat onlangs op de markt is gekomen en omdat het in is be my guest ;)
bij mijn tv verkooppunt heb ik toch wel alle soorten langs elkaar gezien en ik kan met een gerust hart zeggen dat een led er boven uit springt. de prijs is een logisch bijkomend iets. bij een pakje pralinen kunnen ze u teveel aanrekenen, maar die elektronicareuzen gelijk samsung gaan echt niet mee met uw "overpriced, hype" zever. en nog eens de haute couture van beeld als de ps3 aanstaat.
gij kunt er gewoon niet van over (en velen) dat ze geen geld hebben voor de iets betere versies, en daarom moeten zovelen het hier stellen met een reflecterende plasma die een veel minder lange levensstandaard heeft dan een led (of lcd)

led heeft bovendien niet zo'n dikke lelijke rand gelijk bij 99% van de plasma's/lcd's,

sneax zei:
Ge hebt er hier allemaal absoluut geen verstand van. Een echte LED panel is peperduur en enkel voor op concerten of reclamepanelen. Dit is ook niet geschikt voor in de living vanwege de zeer grove pixelstructuur (kijk maar eens naar de reclamepanelen in de grote stadions, dit zijn LED panels).

Een LED tv zoals te vinden in de boekskes is een LCD-panel met LED achtergrondverlichting, die eventueel dynamisch brand aan de hand van de zwartwaarden op het LCD panel. Dit is ver superieur aan beeldkwaliteit, constructie, energieverbruik.
dus gij gaat mij vertellen dat dit geen led tv is? nice.
6000 Serie LED 46" - UE46C6000 LED-TV 46" - LED TV - televisies | SAMSUNG
sneax zei:
Aan de topicstarter, hoe is uw televisie verbonden met de digicorder? Ik neem aan via HDMI? Want dit is absoluut nodig.
als dat uw oplossing is :lol:
amai dat zal hij ook wel weten...

Reborn

Legacy Member
sneax zei:
Ge hebt er hier allemaal absoluut geen verstand van. Een echte LED panel is peperduur en enkel voor op concerten of reclamepanelen. Dit is ook niet geschikt voor in de living vanwege de zeer grove pixelstructuur (kijk maar eens naar de reclamepanelen in de grote stadions, dit zijn LED panels).

Een LED tv zoals te vinden in de boekskes is een LCD-panel met LED achtergrondverlichting, die eventueel dynamisch brand aan de hand van de zwartwaarden op het LCD panel. Dit is ver superieur aan beeldkwaliteit, constructie, energieverbruik.

Een klassieke hdtv zoals te vinden in de boekskes in een LCD-panel met CCFL achtergrondverlichting (een soort kleine tl-lampen).

Beide zijn dus LCD. Hierboven zijde dus alletwee verkeerd. Een goede LED is trouwens altijd beter dan een goede klassieke verlichting met CCFL.

Aan de topicstarter, hoe is uw televisie verbonden met de digicorder? Ik neem aan via HDMI? Want dit is absoluut nodig.

Vergeet ook niet dat de zogenaamde SD zenders eigenlijk al een hogere kwaliteit hebben dan het standaard analoge signaal. Hierdoor is het verschil tussen de HD zenders minder groot en valt het minder op. Het is echter duidelijk te zien dat bv Natgeo HD veel scherper is dan dieren in nesten op Een. Vergeet ook niet dat een HD kanaal soms SD films uitzend.

Trouwens, ik denk het niet dat het nodig is dat Telenet dubbel zoveel bandbreedte gaat verbruiken om een perfect beeld te krijgen vanop 1cm afstand van uw TV.

Uiteraard via HDMI.

Daar heb je gelijk in, maar veel scherper is relatief, ik beschouw het als hetzelfde als SD.

En toch heb ik dat perfect beeld vanop 1cm afstand van mijn TV via mijn dreambox, straf he.

sneax

Legacy Member
dynamite zei:

In die TV zit gewoon een LCD panel ja.

Maar ipv CCFL verlichting, LED lampjes. Gelieve niet te discussieren, wat ik zeg zijn feiten, school u mss een beetje bij.

En aan Reborn: ik vind de 1080p content van een blu-ray ook wel supersuperieur dan wat ge via Telenet TV te zien krijgt. Vergeet ook niet dat op VTM HD of EEN HD nooit HD content wordt verzonden. Het wordt als 720p geencodeerd maar de content zelf is nooit echt in HD.

Enkel op Discovery HD en Natgeo HD (en nog een paar andere vooral informatieve kanalen) zijn vaak mooie beelden te zien. En neen het is nog altijd niet top top, er zijn altijd wel lichte compressieartifacts te zien maar ik vind ze goed meevallen.

Alle ja, ge krijgt het gewoon in uw pack quasi gratis erbij. De beeldkwaliteit is toch een groot pak beter dan wat de analoge kabel te bieden heeft, zeker op een grote televisie? Desnoods voor 8eur per maand valt da toch mee.

flyingdutchman

Legacy Member
Vriend van mij zat eens in een TV-programma van de VTM (hart voor elkaar, de jongen die in de straaljager ging) en heeft eens aan de televisie crew gevraagd hoe dat zat met dat opnemen, de mannen van de televisie-crew vertelden dat ALLES met SD camera's werd opgenomen en vervolgens geupscaled naar 720p, 1080i/p werd niet eens uitgezonden.

Het is één grote joke.

Oja en voordat hier een grote hetse ontstaat over die TV's, qua beeldkwaliteit:
CRT>Plasma>...>LCD (led en CCFL).

Het hele LED gebeuren is gewoon een manier van verlichten, het is nog steeds LCD.
De techniek van LCD is dat er een grote folie met kristallen is die vanachteren verlicht word door een lichtbron die wit licht uitstoot. Die lichtbron kan een CCFL zijn (soort neon-balkje, alleen een andere chemische stof die wit licht uitstoot bij contact met electriciteit) of een aantal LED's.

LCD zal nooit zo goed of beter dan een Plasma/CRT kunnen worden vanwege het feit dat zowel plasma als CRT een oneindig (1:999999999999999999) contrast hebben.
LCD's kunnen wel in de buurt komen, dankzij allerlei (kunstmatige) software truukjes en techniekjes.

Plasma's en CRTs verbruiken dan wel weer een héél stuk meer, maar ge kunt beter af en toe de fiets ipv de auto pakken, dan hebt ge die paar 10-tjes alweer terug verdiend :p.

edit: wat sneax zegt dus.

dynamite

Legacy Member
sneax zei:
In die TV zit gewoon een LCD panel ja.

Maar ipv CCFL verlichting, LED lampjes. Gelieve niet te discussieren, wat ik zeg zijn feiten, school u mss een beetje bij.
misschien kunt gij u dan een beetje bijscholen qua dt-regels :)

maakt niet uit of er led lampjes in zitten, dat is een led tv en daarbij is de kous af.
ik heb ook dezelfde tv gezien die maar dan in de plaats van led, nog de voorganger lcd en dat beeld is ruimschoots zwakker.

Reborn

Legacy Member
sneax zei:
En aan Reborn: ik vind de 1080p content van een blu-ray ook wel supersuperieur dan wat ge via Telenet TV te zien krijgt. Vergeet ook niet dat op VTM HD of EEN HD nooit HD content wordt verzonden. Het wordt als 720p geencodeerd maar de content zelf is nooit echt in HD.

Enkel op Discovery HD en Natgeo HD (en nog een paar andere vooral informatieve kanalen) zijn vaak mooie beelden te zien. En neen het is nog altijd niet top top, er zijn altijd wel lichte compressieartifacts te zien maar ik vind ze goed meevallen.

Alle ja, ge krijgt het gewoon in uw pack quasi gratis erbij. De beeldkwaliteit is toch een groot pak beter dan wat de analoge kabel te bieden heeft, zeker op een grote televisie? Desnoods voor 8eur per maand valt da toch mee.

Maar ik heb het hier over 1080p tv content op sat op mijne dreambox en niet over blurays. Dat weet ik, ik wou enkel een punt maken daarom dat ik dus meermaals zei dat 720p niet echt 720p is :) dat zie je dan ook echt.

Idd dat is juist, daar heb je echt mooie beelden.

Ja uiteraard is het beeldkwaliteit beter dan de analoge kabel maar vind het aantal HD zenders triestig, veel te weinig.

Ik blijf erbij hier staan we ver achter andere landen wat betreft HDTV.

Reborn

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Oja en voordat hier een grote hetse ontstaat over die TV's, qua beeldkwaliteit:
CRT>Plasma>...>LCD (led en CCFL).

Het hele LED gebeuren is gewoon een manier van verlichten, het is nog steeds LCD.
De techniek van LCD is dat er een grote folie met kristallen is die vanachteren verlicht word door een lichtbron die wit licht uitstoot. Die lichtbron kan een CCFL zijn (soort neon-balkje, alleen een andere chemische stof die wit licht uitstoot bij contact met electriciteit) of een aantal LED's.

LCD zal nooit zo goed of beter dan een Plasma/CRT kunnen worden vanwege het feit dat zowel plasma als CRT een oneindig (1:999999999999999999) contrast hebben.
LCD's kunnen wel in de buurt komen, dankzij allerlei (kunstmatige) software truukjes en techniekjes.

Plasma's en CRTs verbruiken dan wel weer een héél stuk meer, maar ge kunt beter af en toe de fiets ipv de auto pakken, dan hebt ge die paar 10-tjes alweer terug verdiend :p.

edit: wat sneax zegt dus.

Dat is ongeveer wat ik al zei maar dan niet zo tot in de details :p ik had dan ook geen goesting om het zo uit te leggen zoals jullie 2 aangezien ik wist dat iemand anders het ging doen ;) waarvoor mijn dank, bespaarde mij de moeite om dynamite bij te scholen maar blijkbaar wilt meneer LED dat niet geloven ahja ....hij weet het allemaal beter :bow: dan ons noobs he :)

sneax

Legacy Member
dynamite zei:
misschien kunt gij u dan een beetje bijscholen qua dt-regels :)

maakt niet uit of er led lampjes in zitten, dat is een led tv en daarbij is de kous af.
ik heb ook dezelfde tv gezien die maar dan in de plaats van led, nog de voorganger lcd en dat beeld is ruimschoots zwakker.

Ok ik zal mij bijscholen als gij leert wanneer ge
- hoofdletters moet gebruiken
- leestekens plaatsen
- zinsbouw

Uiteindelijk komt het er op neer dat Reborn komt zeggen dat hij verwonderd is dat er geen 1080p materiaal wordt uigezonden dat optimaal gecodeerd is. Der valt niet veel over te zeggen. Het is een correcte observatie, alsook dat het 720p materiaal ook niet optimaal gecodeerd is.

Het is ook waar dat bijna alle materiaal op Een HD en VTM HD gewoon SD materiaal is. Een van de uitzonderingen op Sporza is de Tour de France, en das dan nog rechtstreeks :D Der zijn een paar HD kanalen maar vooral info kanalen.

Evenwel is bashen op Telenet onnodig aangezien Telenet nergens het tegendeel beweert.

Dynamite is iemand zonder veel technisch verstand en zonder zin om even iets op te zoeken en moet in een discussie terugvallen op taalfouten.

/Thread

Anoniem08

Legacy Member
ge zit toch wel op "VTM HD" of "één HD" te kijken en ni gewoon op "VTM" of "één" he ? :)

bij mij is het verschil tussen die HD en sd immens , en ik heb gewoon telenet.

dynamite

Legacy Member
sneax zei:
Ok ik zal mij bijscholen als gij leert wanneer ge
- hoofdletters moet gebruiken
- leestekens plaatsen
- zinsbouw
leren? ik weet dit al, zou dat ook kunnen? :)
het is niet omdat ik "weet" hoe ik het gras moet maaien, dat ik het ook effectief toepas.

ik zie duidelijk het verschil met led's en lcd's waarvan de basis hetzelfde is. led zendt veel beter beeld uit, ga kijken in eenderwelk tv verkooppunt.
moet je dan nog averechts doen, ga dan naar een oogarts. die led van samsung die ik hierboven postte behoort tot het mooiste beeld van eenderwie op dit forum. op eenderwelke hd zender. ben nog niet zo lang geleden in een speciaalzaak geweest en je kan al raden welk pareltje daar bovenuit springt.

al die mensen met hun panasonic viera hier denken dat ze de top hebben met dat schamel beeld wat ik gezien heb :lol:

Reborn

Legacy Member
Exoronic zei:
ge zit toch wel op "VTM HD" of "één HD" te kijken en ni gewoon op "VTM" of "één" he ? :)

bij mij is het verschil tussen die HD en sd immens , en ik heb gewoon telenet.

Jaja ik zit op VTM en één HD te kijken :D en dan zap ik terug naar de gewone VTM en één om zo het verschil te zien en dat heb ik gedaan gedurende 10 min, back and forward :) 1 min HD, 1 min normaal, 1 min HD, 1 min normaal ....

Mja immens is mss overdreven? HD is ni echt HD zoals al hier werd gezegd.

Vergeet ook niet dat op VTM HD of EEN HD nooit HD content wordt verzonden. Het wordt als 720p geencodeerd maar de content zelf is nooit echt in HD.

Vriend van mij zat eens in een TV-programma van de VTM (hart voor elkaar, de jongen die in de straaljager ging) en heeft eens aan de televisie crew gevraagd hoe dat zat met dat opnemen, de mannen van de televisie-crew vertelden dat ALLES met SD camera's werd opgenomen en vervolgens geupscaled naar 720p, 1080i/p werd niet eens uitgezonden.

Uiteindelijk komt het er op neer dat Reborn komt zeggen dat hij verwonderd is dat er geen 1080p materiaal wordt uigezonden dat optimaal gecodeerd is. Der valt niet veel over te zeggen. Het is een correcte observatie, alsook dat het 720p materiaal ook niet optimaal gecodeerd is.

Het is ook waar dat bijna alle materiaal op Een HD en VTM HD gewoon SD materiaal is.

Geloof maar wat sneax en flyingdutchman zeggen, ze weten waarover ze spreken.

Denken jullie ook dat dynamite een troll is? Mss is het toch beter dat dit gesloten wordt, er is geen reden meer tot zinvolle discussies aangezien meneer LED het beter weet.

Respect voor sneax dat je nog zo kalm blijft :)

dynamite

Legacy Member
Reborn zei:
Jaja ik zit op VTM en één HD te kijken :D en dan zap ik terug naar de gewone VTM en één om zo het verschil te zien en dat heb ik gedaan gedurende 10 min, back and forward :) 1 min HD, 1 min normaal, 1 min HD, 1 min normaal ....

Mja immens is mss overdreven? HD is ni echt HD zoals al hier werd gezegd.

moet ik u morgen eens ne foto sturen van ene non hd en ene met hd?

sneax

Legacy Member
dynamite zei:
leren? ik weet dit al, zou dat ook kunnen? :)
het is niet omdat ik "weet" hoe ik het gras moet maaien, dat ik het ook effectief toepas.

Waarom begint gij dan over mijn dt fouten?

En ik heb ook al zitten zappen tussen Een HD of gewoon Een en er is ook ni veel verschil te zien :p Maar dus met de koers, de Tour de France dat was echt uitgezonden in HD en toen heb ik wel is gezapped en dat was dus merkelijk te zien hoeveel scherper de HD was.

Twas wel met 'vegen' (alsof het beeldscherm een lage latency zou hebben) maja twas dan ook een rechtstreekse uitzending, dat moet ge vergeven.

Anoniem08

Legacy Member
mmm
als je naar een echt programma kijkt van één of VTM zelf ( zoals familie of thuis ) en je switched dan tussen de gewone zender en HD zender , zie je het toch direct hoor .

btw , je hebt je digicorder aangesloten langs hdmi ?

Reborn

Legacy Member
Exoronic zei:
mmm
als je naar een echt programma kijkt van één of VTM zelf ( zoals familie of thuis ) en je switched dan tussen de gewone zender en HD zender , zie je het toch direct hoor .

btw , je hebt je digicorder aangesloten langs hdmi ?

Yep.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan