Archief - Ik zie geen verschil tussen ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoebiedoe

Legacy Member
dynamite zei:
maar die elektronicareuzen gelijk samsung gaan echt niet mee met uw "overpriced, hype" zever. en nog eens de haute couture van beeld als de ps3 aanstaat.
gij kunt er gewoon niet van over (en velen) dat ze geen geld hebben voor de iets betere versies, en daarom moeten zovelen het hier stellen met een reflecterende plasma die een veel minder lange levensstandaard heeft dan een led (of lcd)


Dit vind ik persoonlijk er een beetje over....
Ik kan mij perfect zo een LED tv aanschaffen maar toch zit ik hier op een plasma te kijken....en ja ik heb ook die led tv's bezig gezien.

probeer zo een led tv maar eens isf te calibreren.

Ik heb al veel onzin gelezen vandaag maar dit....?????

Cranberry

Legacy Member
Voor een keer is het Reborn niet zelf die de troll in zijn thread uithangt :D dynamite, seriously gast :wtf:


OT: Hier ook telenet en toch duidelijk merkbaar verschil...

Gentei

Legacy Member
wtf?

Ik heb een panasonic plasma van 40'' ofzo, mijn TN digicorder staat angesloten via een gewone scart dus ik krijg 576i beelden veronderstel ik maar zelfs deze zijn ongelooflijk scherp.

Zeker als ik het met mijn ouders hun lcd tv vergelijk die nog sd kanalen hebben, mijn plasma steekt er echt bovenuit.
In de toekomst steek ik er wel een hdmi kabel erop voor de digicorder maar op het moment ben ik er toch wel tevreden over.
Mijn ps3 is wel aangesloten via hdmi en als ik daarop game of een dvd kijk damn :crazy:

Ga jij maar naar de States Elvis, ik ben tevreden hier :)

GoofyStoefy

Legacy Member
Dynamite serieus!

Ik heb hier zowel een Plasma als een LED staan. De led is van mijn ouders en heb ik zelf gekozen. Mijn plasma heb ik meer moeite in gestoken. Letterlijk uren in de winkels gestaan voor te vergelijken. Hierbij heb ik ook gevraagt om de instellingen te mogen aanpassen meermaals en zo alles grondig te vergelijken. En plasma kwam er weldegelijk bovenuit.

Moet niet zomaar eens gaan kijken in een tv verdeler maar ook vragen de instellingen eens te mogen veranderen. Zou er nog van kunnen verschieten hoe een tv dan opeens totaal anders het beeld kan weergeven.

Nu LED is indd gewoon een LCD met LED blacklight. It's a fact!

Google eerst een beetje en zoek bronnen. Laat u niet misleiden door wat verkopers of reclameborden/spotjes u zeggen.

Xtala

Legacy Member
dynamite zei:
misschien kunt gij u dan een beetje bijscholen qua dt-regels :)

maakt niet uit of er led lampjes in zitten, dat is een led tv en daarbij is de kous af.
ik heb ook dezelfde tv gezien die maar dan in de plaats van led, nog de voorganger lcd en dat beeld is ruimschoots zwakker.

Hogere helderheid != beter beeld.
Een EdgeLit LED scherm heeft minder goede beeldkwaliteit dan eentje met CCFL backlight.
Daarover valt niet te discussieren, dat is gewoon objectief te bewijzen.

dynamite zei:
leren? ik weet dit al, zou dat ook kunnen? :)
het is niet omdat ik "weet" hoe ik het gras moet maaien, dat ik het ook effectief toepas.

Flamen op iemand zijn grammatica en dan zelf zeggen dat ge te tam zijt om deftig Nederlands te typen :')

Dracozirion

Legacy Member
Reborn zei:
Ahja dan zal ik maar als ik echt HD kwaliteit wil gewoon vant internet films afhalen en afspelen via mijn TV, imo dat zijn dan nog maar bluray rips van +- 550 mb, ja ge leest het goed mb :) en de kwaliteit is veeeeel beter dan de HD posten van telenet.

550MB? Waar datte?

sneax

Legacy Member
Dracozirion zei:
550MB? Waar datte?

Ik heb er ook al zitten aan denken maar het leek mij zo belachelijk weinig dat het wel een misvatting of typo moet zijn en dus de moeite niet om er naar te vragen.

Reborn

Legacy Member
sneax zei:
Ik heb er ook al zitten aan denken maar het leek mij zo belachelijk weinig dat het wel een misvatting of typo moet zijn en dus de moeite niet om er naar te vragen.

Nope geen typo.

sneax

Legacy Member
Reborn zei:
Nope geen typo.

Ik wil maar vermelden dat het technisch onmogelijk is om een 1080p full length film (een echte speelfilm, geen tekenfilm) te compresseren naar 550mb en dan betere kwaliteit overhouden dan het HD kanaal van Telenet.

Dit is absoluut onmogelijk.

Dastardly

Legacy Member
niet elk HD kanaal zend ook constant HD beeldmateriaal uit he.

ge ziet dat verschil heel goed bij national geographic channel HD. Beelden van wat oudere docu's zien er nog altijd korrelig uit aangezien die gewoon met 'minder' materiaal zijn opgenomen. nieuw materiaal ziet er dan weer perfect uit in HD.

heb de rest van de pagina's niet gelezen, maar 'k vermoed dat dit toch het enige kan zijn waar het aan ligt (dat of je moet wat verder van de tv gaan zitten :p ).

Reborn

Legacy Member
sneax zei:
Ik wil maar vermelden dat het technisch onmogelijk is om een 1080p full length film (een echte speelfilm, geen tekenfilm) te compresseren naar 550mb en dan betere kwaliteit overhouden dan het HD kanaal van Telenet.

Dit is absoluut onmogelijk.

Ik heb dan ook nooit gezegd dat het 1080p bluray rips waren :p ik zei enkel dat het bluray rips waren van beter kwaliteit dan de HD kanalen van TN die niet zo HD zijn wat je zelf al meermaals zei en aldus mijn observatie bevestigde. Dus die bluray rips zijn 720p gecompressed naar 300-600 mb hangt af van welke team, je hebt slechtere en je hebt betere encoders.

Skoebiedoe

Legacy Member
Telenet zend juist zoals belgacom en het vroegere Indi uit met 720P max.
zet uwen tv gewoon op 720P en uwen decoder ook en dan zal meestal het beeld heel goed zijn (of je moet zoals eerder al aangehaalt sd materiaal tezien krijgen).

Als ik de decoder op 1080i instel is mijn beeld hier ook niet echt scherp te noemen (maar dat komt juist door dat interlacen,ben gewoon nu aan progressief te zien en dan geeft interlaced schokken en een minder vloeiend beeld)

Ahja,hier indi dus en zie ook het verschil tussen hd content en gewone sd maar...als ik een blu ray bekijk op 1080P dan is er ook weer een verschil. ;) (mijne processor stuurt gewoon alles door dus gebruik de interne decoder niet)

GoofyStoefy

Legacy Member
Over die 550Mb, dat zijn series opgenomen in america op HDTV. Zoals big bang theory en dergelijk. Die zijn indd 550Mb n 720p. Maar die duren dan ook maar 25min en dergelijk.

Zeker altijd rekening mee houden.

Reborn

Legacy Member
GoofyStoefy zei:
Over die 550Mb, dat zijn series opgenomen in america op HDTV. Zoals big bang theory en dergelijk. Die zijn indd 550Mb n 720p. Maar die duren dan ook maar 25min en dergelijk.

Zeker altijd rekening mee houden.

Ik heb het echt over films van 300 tot 600 MB ongeveer hangt af van de encoders en in HD kwaliteit, sommigen zijn HD-DVD rips en de meesten zijn Bluray rips, source 720p.

Je hebt al bekende series zoals Smallville, The Vampire Diaries, The Big Bang Theory, True Blood etc al in 99 MB per aflevering 720p rip geript van echte blurays en dan heb je ook opnames van HDTV in 720p formaat, allemaal rips. BBT duurt idd niet zo lang maar al die andere series hebben een average run van 45 min.

Ik heb bv het eerste seizoen van The Vampire Diaries volledig in 720p per aflevering 99 MB. Imo is de laatste 2 jaar dat al de standaard bij de verschillende scenes en bij een bepaalde forum (het bekendste) dat iedereen wel kent :) Ge moet gewoon goed zoeken en dan zal je zien waarover ik het heb, probeer het maar eens uit, download een bluray ripke film van 300,400 of zelfs 500 MB en speel het af op uw HD tv en ge zult verbaasd zijn van de kwaliteit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan