Archief - OC gevolg: Groene pixels en veel meer...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ImpulseEEE

Legacy Member
Hoi iedereen,

mijn huidige HD4870 kreeg het bij sommige games de laatste tijd behoorlijk moeilijk. nu vandaag heb ik ze eens overclocked om te zien of het allemaal beter werd.

er stond een deftige after market cooler op, maar al na enkele minuten kreeg ik allemaal groene pixels op het scherm. toen viel er nx meer bij aantevangen en zelfs bij een reboot kreeg hij de groene pixeltjes al in het opstartscherm/inlogscherm en bureaublad. hij blijft ook constant de melding geven dat het beeldschermstuurprogramma niet meer werkt en hersteld is, maar echt om de 20 seconden fzo zegt hij het opnieuw en scherm gaat ook steeds uit , pc zelf blijft ook constant hangen, tot hij uiteindelijk BSOD krijgt.

heb ik mijn kaartje zelf kapot gedaan of kan ik hier nog iets aan doen ?

vooral die groene pixels waren niet gezond denk ik .

Wasbeer

Legacy Member
warmte verschijnsele kan zijn dat die kapot is maar ik zou zeker stoppen met het Oc'en van je kaart
tenzij die op stock ook zo een groene puntjes geeft anders heb je denk ik je kaart vernield

ImpulseEEE

Legacy Member
kheb zojuist mijn pc nog eens kunne opstarten toen hij wat afgekoeld was. ik heb driver kunne uninstallen en de nieuwste driver installed. terug alles gezet zoals het stond en nu heb ik een 10 minuutjes gegamed en toen kwam het terug en heel de pc bleef constant hangen.

ImpulseEEE

Legacy Member
we zullen het zien maandag of dinsdag als de kaart ariveerd, kheb nu al weer 2 dagen gespeeld zonder last te hebben, snap er nx van.

Wasbeer

Legacy Member
zet eens een extra kant aan de pcb zijde van de kaart gericht op de core

doe dat hier dus ook met een 8800gtx van men broer en die gamed 12 uur per dag op ne 24" met da ding en heeft er geen last meer van

amdr

Legacy Member
Een extra fan? :p

Ge kunt ook altijd is de koelpasta proberen vervangen, dat kan meer doen als dat ge denkt.
Ik heb hier de laatste tijd altijd een buske Zalman koelpasta gebruikt omdat daar een handig borsteltje bij zat. Nu vandaag vond ik een oud tubeke Artic Silver 3 terug en mijn temp is gewoon met 6°-8° gedaald :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan