Archief - OpstartHerstel bij opstarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

artaphrax

Legacy Member
Iedere keer wanneer ik mijn PC opstart doet hij een opstartherstel, alsof de pc niet goed is afgesloten, wat wel altijd het geval is.

Dit duurt enkele minuten ( 5 - 10) en dan start hij normaal op, bij desktop vraagt hij wel nog om naar oplossingen te zoeken, maar dit sluit gewoon af zonder met een oplossing te komen.

Het opstartherstel op zich faalt altijd, hij geeft een boodschap dat het mislukt is maar toch start de computer toch op.

Vrij irritant..

Mvg

Metteh

Legacy Member
1) systeem herstel doen. F8 blijven duwen tot na de bios. Dan ga je een lijst krijgen met allemaal opstartmogelijkheden .. hier gaat systeem of opstartherstel bijstaan. en ga je uw pc "terugrollen" naar een vroeger stadium waar hij dit probleem nog niet had.

als dat niet werkt.

2) opstarten en in cmd-lijn chkdsk /r doen .. dan gaat die zeggen dat je moet rebooten op J duwen, cmd-venster sluiten en rebooten. Dan gaat die uw disk checken.

3) als dat niet werkte kan je nog een 3de stap doen. Booten van de CD van je OS en dit verschilt van je OS maar dan is er ook een functie op je systeem de herstellen, dan gaat die gewoon bestanden kopiëren. ;)

artaphrax

Legacy Member
Allright,

mijn excuses dat ik dit oude topic weer bovenhaal, maar had in de tussentijd geen problemen meer gehad.

Vandaag kreeg ik echter weer dit probleem, en ik weet nu waarom: bij opstarten krijg ik dus soms een blue-screen, maar omdat ik toevallig mijn scherm nooit aanzet wist ik hier niets van. Hij gaat automatisch opnieuw opstarten en vragen om opstartherstel of windows normaal starten. Na 20 secs doet hij automatisch opstartherstel... vandaar.

Hoe krijg ik die blue-screen nu weg?

Alvast bedankt.

@murder inc, toch bedankt :)

artaphrax

Legacy Member
Die bluescreen gaat heel snel voorbij, dus eigenlijk niet mogelijk om iets te lezen.
Ook treed ze random op, om de week / maand.
Als ik het ooit kan lezen laat ik het u weten!

Metteh

Legacy Member
Voor alle zekerheid ram geheugen is testen met Memtest.
Heb ook eens een hele tijd last gehad van random bsod's en was toen mn ramgeheugen dat defect was.

artaphrax

Legacy Member
Heb je een link naar de download site?

Is dit een veilig proces? Ken het niet;
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan