Archief - PC valt uit tijdens Dead Space

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arkaine

Legacy Member
Gisteren exact hetzelfde
hij valt uit, dan probeert hij automatisch opnieuw op te starten, wat eerst niet lukt, en dan uiteindelijk wel

Daarnet heb ik RealTemp aangezet voor het spelen.
na 10-15 minuten spelen es gecheckt, temperaturen van de kernen lagen rond de 60° van m'n processor

5 minuten later valt hij alweer uit :/
geen idee hoe warm m'n grafische kaart was. Hij startte dan automatisch weer op, ik ging naar Catalyst control center en hij gaf 50° aan... geen idee hoeveel het precies is tijdens spel zelf


dit is mijn computer:

behuizing: Antec One Hundred Gaming Behuizing met 520 Watt voeding
Moederbord : Asus P8P67 le B3 (crossfire support)
Processor : INTEL CORE i5 2400 (3.1 GHZ)
Geheugen : 4GB DDR3 1333Mhz
Grafische kaart: Amd Radeon HD6870 met 1GB dedicated video memory
HDD: 1TB Samsung spinpoint F3
ODD: Nec 24x DVD-Rw station
Netwerk : Gigabit ethernet rj 45

Power4Pc - OEM Power4Pc SandyBridge Gaming PC (P4PSBC01)


De PC staat hier nog maar 2 weken.
Waaraan ligt dit? Is het oververhitting? Zou toch niet mogen, hij is splinternieuw, dus stof zit er ook nog niet in...

Yvezzke

Legacy Member
Geen foutmelding in het logboek?
Alles up-2-date?
60° voor cpu zou wel wat lager mogen, eventueel coller herplaatsen of andere installeren.
50° voor Graka valt goed mee, der zal het prob niet zitten denk ik.

Metteh

Legacy Member
Waarschijnlijk een BSOD en dat die dan op automatisch opstarten staat.

Voor windows 7: rechtermuisknop op computer in uw start menu --> eigenschappen --> linker tabblad geavanceerde instellingen --> tabblad geavanceerd, knop instellingen bij opstart en herstelling instellingen. --> deze computer opnieuw opstarten uitvinken. en op ok duwen overal.

Dan gaat ge de error te zien krijgen. Als het alleen bij het gamen is zou ik gewoon je drivers van de videokaart updaten.

Arkaine

Legacy Member
en kan ik nu de error nog ergens vinden?
waar vind ik dat logboek?

Extrizyo

Legacy Member
kan ook zijn dat de voeding te weinig ampere leverd waardoor hij uitvalt, maarja als hij dat vroeger niet had zou het wel raar zijn, heb je toevallig niets bijgestoken ?

Arkaine

Legacy Member
de drivers zijn de recentste (11.3)

"kan ook zijn dat de voeding te weinig ampere leverd waardoor hij uitvalt, maarja als hij dat vroeger niet had zou het wel raar zijn, heb je toevallig niets bijgestoken ?"

De PC is net nieuw, er is dus geen 'vroeger' :P
ik heb ook niets bijgestoken dus

Hungry®

Legacy Member
misschien staat in BIOS de fall-out van het systeem (cpu) gewoon te laag ingesteld? Verhoog het naar 70 graden.

magere-hein

Legacy Member
Hungry® zei:
misschien staat in BIOS de fall-out van het systeem (cpu) gewoon te laag ingesteld? Verhoog het naar 70 graden.
Zou hij dan geen foutmelding moeten geven.
Maar tzou goe kunnen.

60°C voor CPU vinnek toch hoog ze. Is u kast voldoende geventileerd. 71°C voor grafische kaart is eigenlijk niets. Da's de normale temperatuur.

Hebt ge het bij andere spellen ook? En wa zijn de temps?

Hungry®

Legacy Member
60 onder full-load kan normaal zijn. Afhankelijk van hetgeen je doet. Een intel o.a. kan daar gerust tegen.

Royco

Legacy Member
Hey sorry dat ik dit hier vraag maar anders moet ik eenzelfde topic maken.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar dan met portal 2

terwijl ik speel is men graka 45° en mijn processor 50-60° en na een minuutje of 10 in-game valt mijn pc gewoon uit. Aan wat kan dit nog liggen als het niet processor of graka is? thx :)

Yvezzke

Legacy Member
Royco zei:
Hey sorry dat ik dit hier vraag maar anders moet ik eenzelfde topic maken.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar dan met portal 2

terwijl ik speel is men graka 45° en mijn processor 50-60° en na een minuutje of 10 in-game valt mijn pc gewoon uit. Aan wat kan dit nog liggen als het niet processor of graka is? thx :)

Voeding? Ram testen met memtest?

Metteh

Legacy Member
Hebt je je bleuscreens al aangezet gelijk ik eerder heb verwezen ? De kans is groot dat je gewoon een bluescreen hebt met een error beschrijving of code waardoor we ten minste weten waar we moeten zoeken.

Als het een nieuwe pc is zou ik hem gewoon binnen doen waar hij van komt, er kan vanalles zijn waardoor hij reboot, slechte koeling, defect ram, kortsluiting ram, moederbord of voeding. Kan ook een fout gebeurd zijn tijdens de assemblage, want die systemen worden bij sommige winkels niet echt getest voordat ze die meegeven.

Zowel Arkaine en Royco: probeer eens met een andere voeding.

imo moet hij niks proberen. Als ik het zo een beetje volg kent hij niet veel van computers (niet slecht bedoeld) maar de winkel moet zorgen dat hun pc's werken als ze die verkopen. ;)

BlackRapierIII

Legacy Member
Idd voeding, zal zo een goedkoop B-merk zijn. (ze moeten ergens besparen)
Als die 6870 dan gaat beginnen zen werk te doen zullen de 12V rails overstresst worden waardoor de spanning over alle lijnen gaat zakken.

-Doe ook eens even een Memtest(is niet moeilijk,don't worry)

Dat of je OS moet crashen maar daar twijfel ik aan.

magere-hein

Legacy Member
Als ge ne bluescreen krijgt reboot u PC toch? En als ge terug inlogt in Windows krijgt ge een scherm: Windows has recoverd from...
en in da kader staater dan bluescreen met nog ne hoop tekst.

Eerst even BIOS nakijken of uw shutdown temp ni op 60°C staat en indien ja verhogen naar 70 of 80.
Indien da ni kan ingesteld worden of die staat hoger zouwek idd nekeer kijken welke voeding da erin zit. Kzie da het ne PC is da ze zelf hebben samengestoken dus zal hier en daar al wa bespaard zijn op componenten.

Laat anders furmark eens draaien. Da strest uw grafische kaart tot het maximum en ge zult zien als ge het ook hebt zouwek toch nekeer kijken voor een andere voeding.

Gurt11

Legacy Member
Het is gewoon een meegeleverde voeding van Antec... Niets b-merk dus.
Ga gewoon terug naar de winkel! Ze zullen hem met plezier nakijken en jij kan niet beschuldigd worden van ermee geprutst te hebben :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan