Archief - PC valt uit tijdens Dead Space

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlackRapierIII

Legacy Member
Stylerke zei:
Het is gewoon een meegeleverde voeding van Antec... Niets b-merk dus.
Ga gewoon terug naar de winkel! Ze zullen hem met plezier nakijken en jij kan niet beschuldigd worden van ermee geprutst te hebben :)

Sinds wanneer zit er in een 100 een PSU?
En dan nog een 520W die evenveel kost als de case.
Anders moet ie is effe kijken wat er op staat,dan hebben we zekerheid.

mdgf

Legacy Member
Stylerke zei:
Het is gewoon een meegeleverde voeding van Antec... Niets b-merk dus.
Ga gewoon terug naar de winkel! Ze zullen hem met plezier nakijken en jij kan niet beschuldigd worden van ermee geprutst te hebben :)
En waaruit leidt jij af dat dat een voeding van Antec is?

Gurt11

Legacy Member
Oei ja inderdaad, mijn excuses!
Ik verwarde deze met een andere antec waar voedingen van hun eigen bijgeleverd worden ^^

We weten dus niet welke voeding erin zit.

magere-hein

Legacy Member
Ge kunt het wel weten door uw PC open te smijten en erin te kijken welke voeding erin zit.
Maar als het ne PC is da de winkel heeft in elkaar gestoken kunde ide terug binnen brengen da ze het onderzoeken wa er mis is.

Rider

Legacy Member
Arkaine zei:
Gisteren exact hetzelfde
hij valt uit, dan probeert hij automatisch opnieuw op te starten, wat eerst niet lukt, en dan uiteindelijk wel

Daarnet heb ik RealTemp aangezet voor het spelen.
na 10-15 minuten spelen es gecheckt, temperaturen van de kernen lagen rond de 60° van m'n processor

5 minuten later valt hij alweer uit :/
geen idee hoe warm m'n grafische kaart was. Hij startte dan automatisch weer op, ik ging naar Catalyst control center en hij gaf 50° aan... geen idee hoeveel het precies is tijdens spel zelf


dit is mijn computer:

behuizing: Antec One Hundred Gaming Behuizing met 520 Watt voeding
Moederbord : Asus P8P67 le B3 (crossfire support)
Processor : INTEL CORE i5 2400 (3.1 GHZ)
Geheugen : 4GB DDR3 1333Mhz
Grafische kaart: Amd Radeon HD6870 met 1GB dedicated video memory
HDD: 1TB Samsung spinpoint F3
ODD: Nec 24x DVD-Rw station
Netwerk : Gigabit ethernet rj 45

Power4Pc - OEM Power4Pc SandyBridge Gaming PC (P4PSBC01)


De PC staat hier nog maar 2 weken.
Waaraan ligt dit? Is het oververhitting? Zou toch niet mogen, hij is splinternieuw, dus stof zit er ook nog niet in...


Yo!

Probeer dit eens:

In de bios; ergens onder advanced bij CPU power settings
"C3 reporting" en "C6 reporting" op disabled te zetten.

Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn B2 P8P67 evo; en dat was dus te wijten aan die biossettings.
Heb op mijn B3 revisieboard dezelfde 'fixed' biossetings staan als op het uitgebouwde bord, dus ik heb nog niet kunnen uitsluiten dat dat probleem er al uit is of niet.
Heb ongeveer hetzelfde systeem als u maar heb 2500K met 8 gig ram & 2 HD6950's in XF. CPU koeler is ne scyte mugen rev 2 & alles zit in een Corsair obsidian maxi tower.

Als ge toch in die bios zit; kan het geen kwaad om hem eens te overlopen; nutteloze zaken die ge toch niet gebruikt uit te schakelen en een paar power saving zeveropties te disablen.
Bij mij staat alles van power saving profielen op "extreme" ingesteld; en merk geen hogere temperaturen op CPU of elders in mijn case. 35° idle en rond de 50° in load op de cores.
GFXkaarten gaan tot pakweg 65° na extreme speelsessies.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan