Archief - Problemen met HP Pavilion dv7 laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bamboebahr

Legacy Member
Hallo

een eind geleden heb ik eens een nieuwe laptop gekocht omdat ik moest upgraden voor school, het werd een HP Pavilion laptop die dan net toevallig in de Makro in promotie stond (als iemand het zich kan herinneren: 1400€ en een gratis printer), die laptop zeer degelijke specs voor dat geld (i7 @ 1.6Ghz, 8gig ram en 1gig videokaart o.a.) en dus heb ik die gekozen.

Nu heb ik er al een eindje problemen mee, namelijk het feit dat die laptop totaal niet koelt (zelfs bij gewoon surfen/msn krijgt dat ding al redelijk warm) en dat hij last heeft van "hickups": de computer loopt gewoon kort vast om daarna , met wat geluk, door te lopen, dit gebeurt redelijk vaak (een paar keer in 5 minuten). Zelfs na een volledige format om al die pre-installed HP bullsh*t er af te krijgen is het probleem niet opgelost. Dit is zeer irritant om te gamen, en meer wel dan niet blokkeert gans het spelletje waardoor ik verplicht wordt om af te sluiten met de magische drie toetsten combinatie.

Nu is mijn vraag: heeft er nog iemand dit probleem met zo'n laptop? Zou dit een fabrieksfout kunnen zijn en zou ik er zelf iets aan kunnen doen?

MrDim

Legacy Member
hi,

Krijgt je laptop genoeg koeling/lucht ? waarmee ik bedoel ligt hij niet op een deken of doek ofz..
Ik heb zelf ook een hp dv7 en ik heb men grafische kaart verbrand door hem aan een hdmi kabel aan men tv te hangen en heb hem op 1920*1080 gezet;
en deze is in combi met moederbord dus is volledig vervange moeten wrdn (gelukkig had ik nog garantie :p)
Mss anders eens mee naar de winkel gaan ..

Grtz,

Bamboebahr

Legacy Member
nee,hij staat nu op een houten tafel, en kheb er zelfs een blokje ondergestoken zodat hij zeker lucht krijgt, maar het helpt allemaal niet. Hij wordt iets minder warm, maar blijft wel hickups krijgen.

Mr. Humphries

Legacy Member
HP heeft inderdaad een minder goede koeling. Maar ja, je zit dan ook met een krachtige quadcore te werken he en een laptop dient niet echt om op te gamen, tenzij je een gaminglaptop koopt (duh).

Welke graka heb je? Het kan zijn dat deze niet sterk genoeg is hoor. Die 1GB wil niets zeggen.

Bamboebahr

Legacy Member
om even te verduidelijken: met "gamen" bedoel ik "world of warcraft spelen", en daar stopt het feitelijk bij (tenzij je SNES emulators meetelt :p)

Kaart is een ATI mobility radeon HD 5650

Mr. Humphries

Legacy Member
Tja, die kaart zou dat toch moeten aankunnen.

Drivers van de kaart al geupdate?

Pedroo

Legacy Member
Ik heb bij mijn laptop indertijd serieuze verbetering gezien in het uitblazen van de laptop. Gewoon paar keer hard blazen in uw ventilatie-gaten. (wel opletten op speeksel en dergelijke :d GEbruik desnoods een compresseur ofzo (ook opletten natuurlijk)

Verschiet niet als er een enorme stofwolk uitkomt, was bij mij ook ;)

Bamboebahr

Legacy Member
@Mr. : Ja,kheb hem nog maar geformatteerd en meteen alle recentste drivers gedownload van de site van HP zelf, mss eens proberen op de site van ATI ofzo.

@pedroo: Mja,lijkt me straf als ik dat al zou moeten doen voor een laptop die maar een maand oud is :x

Ik denk eraan om die eventueel eens open te doen en te kijken wat er scheelt met die ene fan (de andere werken goed, gewoon die ene die instaat voor m'n grafische kaart blijkbaar niet), maar laptops opendraaien is altijd zo'n gedoe :p

Pedroo

Legacy Member
OMdat er staat: 'een eindje geleden' (dus daarom dacht ik; maanden geleden). En dan nog, ge zou er van verschieten wa voor ne stofzuiger dat laptops/pc's zijn...
Inderdaad oppassen met het openvijzen van laptops. ZIe dat je de vijzen zéeker niet overdraait zodat als je hem ooit moet binnendoen, je garantie niet verliest. EN pas al helemaal op men papieren 'zegeltjes' (ook voor garantie)
HEb dit zelf helemaal int begin dak men laptop had ook gedaan, moest eens binnen, en hebben er niets van gemerkt... DUs be carefull ;)

PS: drivers gaan echt ni kunnen zorgen dat je gpu ineens van bv 90° naar 70° gaan hoor. Het ligt wel degelijk aan de koeling... (of misschien zelfs montage van de 'heatsinks')

Mr. Humphries

Legacy Member
Ge weet toch niet of het aan de temperatuur ligt? Je veronderstelt dat op moment ...

Voordat je de laptop openvijst: controleer eerst eens de temperaturen van je grafische kaart (via ccc ofzo).

Openvijzen zou ik nog niet doen. Ze zien dat direct en kunnen snel zeggen dat je geen garantie meer hebt, ook al heb je er niets aan veranderd.

Pedroo

Legacy Member
Kijk naar zijn beginpost: daar staat 'warm tijdens msn' e.d. ... 'k bedoel.. Als ge u laptop voor 5 weken ofzo moet missen, zou ik eerder even iets anders zoeken persoonlijk. Ach ja, 'k hoop dat het gewoon opgelost geraakt :)

Bamboebahr

Legacy Member
@Mr. : waar zie je die temperatuur juist in ccc?

@pedroo: probleem is dat ik m'n laptop geen 5 weken kan missen aangezien ik hem nodig heb voor school ^^;

Mr. Humphries

Legacy Member
Ja, maar mijn laptop is ook warm en werkt perfect ... De temperatuur is niet altijd diegene die voor last zorgt. Kan ook softwarematig zijn.

Ik denk dat je de temps bij 'overdrive' ofzo kan zien ... Even zoeken he ...

Bamboebahr

Legacy Member
Ik had er al naar gezocht hoor,zo'n leegaard ben ik nu ook weer niet ;)

Een snelle google search vertelt mij dat mijn soort kaart dat niet heeft, blijkbaar.

Mr. Humphries

Legacy Member
kan idd wel zijn hoor. Even kijken of rivatuner werkt? Of eventueel speedfan...

Bamboebahr

Legacy Member
Speedfan lukt dus wel ja :)
zegt mij dat m'n laptop (op het moment is ie al een eindje stil) op 58° staat, wat is de normale temperatuur van een laptop zo als hij al eens mag blazen? Dan bekijk ik het eens als ik zwaar bezig ben.

edit: bij zwaar bezig zijn (photoshop+illustrator + dreamweaver + wow + youtube + download) komt hij aan 68° gemiddeld

Daikenas08

Legacy Member
heb niet het hele gesprek gelezen bamboebahr maar ik heb hier ook een pavilion dv7 (gebruik m momenteel :p)
En ja hoor, heb er ook al problemen mee gehad. Eerste keer liep ie gewoon vast en kon ik er niets meer mee doen. Volledig bricked.
Gelukkig in garantie dus ben er mee naar de saturn gegaan waar dat toestel vandaan kwam.
In een 2 weken tijd kreeg ik een nieuwe met een hele waslijst die gerepareerd was.
2 maand later kreeg ik jou probleem. Laptop kreeg enorm warm keer op keer. En bleek geen stoppen aan.
Als ie te warm kreeg schakelde ie vanzelf uit na foutmelding en was hij het eerste kwartier tot ie koeler was nutteloos.

Opnieuw mee naar de saturn geweest (wat pist die maal :p)
Week erop kreeg ik mn exemplaar terug en sinds dien inorde.

Moraal van het verhaal: hopelijk is ie in garantie, binnen dragen die handel :)

Bamboebahr

Legacy Member
Ja,hij is in garantie,en ik denk idd dat er niet veel anders zal opzitten. Hopelijk kunnen ze een vervangtoestel regelen, maar dat betwijfel ik aangezien ie van de Makro komt -_-

Exit

Legacy Member
vervanging ga je niet krijgen (vrijwel nergens)
dat is ook geen odnerdeel van de garantie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan