Archief - Telenet Fibernet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gurt11

Legacy Member
Hallo 9lives!

Vlug vraagje:
Iemand een idee of in het verre Limburg (Diepenbeek) Fibernet goed beschikbaar is? Iemand ervaring met fibernet vs. dsl? En het overschakelen van Scarlet naar Telenet?
We zijn nu bij Scarlet, maar in deze regio is er nog geen vdsl lijn van hun beschikbaar. Resultaat: 4,02 mb/s dl en 0,43 mb/s upl. volgens speedtest.net (:rofl:) (volgens scarlet 4,6mb/s)

Ook hebben we net een nieuwe router. (TP-Link TL-WR1043ND) Gekocht in de hoop dat het trage internet daaraan zou liggen. Helaas dus. Wireless is alles ':cry:'

Iemand advies? ^^

Bedankt!

Elosopardo

Legacy Member
Stylerke zei:
Hallo 9lives!

Vlug vraagje:
Iemand een idee of in het verre Limburg (Diepenbeek) Fibernet goed beschikbaar is? Iemand ervaring met fibernet vs. dsl? En het overschakelen van Scarlet naar Telenet?
We zijn nu bij Scarlet, maar in deze regio is er nog geen vdsl lijn van hun beschikbaar. Resultaat: 4,02 mb/s dl en 0,43 mb/s upl. volgens speedtest.net (:rofl:) (volgens scarlet 4,6mb/s)

Ook hebben we net een nieuwe router. (TP-Link TL-WR1043ND) Gekocht in de hoop dat het trage internet daaraan zou liggen. Helaas dus. Wireless is alles ':cry:'

Iemand advies? ^^

Bedankt!
Wij hadden hier thuis hetzelfde probleem en door naar Telenet om te schakelen hebben we nu veel sneller internet. Ik denk als er geen VDSL beschikbaar is, je best een gaat kijken voor Fibernet. Je kan altijd eens bellen naar telenet zelf om te vragen ofdat Fibernet beschikbaar is bij jou.

Ampie

Legacy Member
Iedereen die kabel tv ter beschikking heeft heeft mogelijkheid tot internet, digitale tv en telefonie bij telenet. Afstand maakt niet uit en bekabeld krijg je in principe altijd de beloofde snelheid. Draadloos ook maar dan moet het signaal goed zitten. Comfortnet, basic of fibernet maakt allemaal niet uit.. Dat zijn gewoon formules.

Gurt11

Legacy Member
Aha, bedankt voor de antwoorden! ^^

En iemand toevallig een woordje over de overgangsprocedures van scarlet naar telenet?
Want van wat je hoort, zijn het een en al problemen... Of is het gewoon zoiets waar je geluk moet hebben? :p

sneax

Legacy Member
Kmoet wel zeggen dat ge via wireless NIET de beloofde snelheden krijgt (logisch). 30 tot 50mbit is eerder waar ge u kunt naar richten draadloos. Hebt ge fibernet 60 zult ge dus nooit de volle downloadsnelheid halen als ge via draadloos werkt.

Uiteraard als ge met 2 wireless clients zit kunnen die samen opgeteld wel aan 60mbit geraken (als de router snel genoeg is om dat te verwerken).

Gurt11

Legacy Member
Kzit nu op minder dan 4.06mbit draadloos momenteel, dus 30 tot 50 is nu een droom xp
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan