Archief - Toekomst graka's, grafics?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Witte

Legacy Member
Graka's zijn nooit snel genoeg. Je zou eens wat moeten kijken naar professionele 3D art, je zou met je bek open staan. Die renders die zij kunnen maken zijn foto-realistisch, iets wat je van games van vandaag de dag belange niet kunt zeggen.
Ze zien er goed uit, maar dat is altijd zo al geweest dat nieuwe games er beter uitzien als de oudere (zit wel enige logica in ook :p). Foto-realischtisch zijn ze nog lang niet, en dat gaat zeker nog jaaaaaren duren. Tot dan zijn graka's dus nooit snel genoeg.

Komen de nieuwe kaarten soms wat te snel uit? Tja dat is marketing, dit heb je ook met gsm's, .... Zij gaan er niet mee inzitten dat jij veel moet betalen om mee te kunnen met de technologie, in tegendeel.

CyberLama

Legacy Member
ghostblade zei:
bij mij is het de eerste keer dat ik 540€ betaal voor een VPU maar ik heb dan wel voor mss een maand 1 van de beste die er zijn (X800XT Platinum Edition 256md gddr3

Lol, dit bedoel je ironisch hoop ik...

"ik heb de helft van een gemiddeld maandloon uitgegeven aan een stuk hardware maar nu kan ik toch een maandje stoefen dat ik de beste en de grootste heb, en kan ik het in grote letters in mijn sig zetten"...
Zielig.


@wittekakker: dan moeten ook de schermen nog verbeteren qua scherpte en kleurechtheid. Je bent niet veel met fotorealistische renders als je scherm die slecht weergeeft.

Witte

Legacy Member
Ja offcourse, maar zo kan je veel factoren gaan opsommen, ik wou het enkel over graka hebben. Als graka's ooit 30fps kunnen renderen hetgeen vandaag de dag 24u duurt om 1 frame realitisch te renderen (tis wel CPU die dat doet wat dus eigenlijk niet echt een referentie is) dan zullen hopelijk ook wel al die andere factoren beter geworden zijn. Hopelijk... ik twijfel er eigenlijk niet over, het gaat gewoon beter zijn.

CyberLama

Legacy Member
Yup da's ook waar.
Neway, tegen dat we renders zoals in matrix revolutions in realtime zullen zien... :). Nog een lange weg te gaan. alhoewel er nooit op een computerscherm een even hoge resolutie als op een cinemadoek kan komen, ons oog is ook gelimiteerd :).

ghostblade

Legacy Member
@25 je moet al reusachtige kamers hebben om zo een doek te hangen ook en ik dank ook wel dat je last zou krijgen van je neck

CyberLama

Legacy Member
Ik bedoelde dat dus, om beelden zoals matrix revolutions op je computerscherm te krijgen, daar niet zo hard aan moet gerenderd worden als die beelden voor op het witte doek. Domweg omdat, als je het beeld van de cinema verkleint naar een computerscherm je niet eens alle details meer kan zien omdat je oog een beperkt scheidend vermogen heeft

Denk ik, niet zeker hoe scherp de gemiddelde bioscoopprojectie nu eigenlijk is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan