Zitaki
Legacy Member
Hallo,
Ik weet eigenlijk niet of dit een puur hardware probleem is, maar ik vermoed van wel.
Mijn oude laptop van 15" Toshiba,1.6Ghz, 512MB RAM, 40GB HD wil niet werken.
Ik overloop even kort het probleem.
PC liep stroef na een 2-tal jaar hem gebruikt te hebben sinds de laatste format. Op een bepaald moment kon Windows XP niet meer starten. Er waren .sys bestanden in de system32 folder en dergelijke onleesbaar of beschadigd. Ik heb dan via mijn bootable Norton Ghost 12.0 CD, mijn image van 2 jaar geleden willen terugplaatsen (clean install + updates en persoonlijke voorkeuren). Partitie D met die images's op was niet leesbaar. Na checkdisk via het Norton G menu was de partitie wel leesbaar en heb ik dus de volledige image gerecovered.
Na herstarten opnieuw problemen. Opnieuw bestanden niet meer leesbaar en dergelijke. Windows startte niet meer.
Heb dan een cleane andere installatie gedaan (XP Pro, andere taal), nadien opnieuw problemen.
NLTR bastand is missing onder andere.
Ik heb dan via de herstelfunctie van XP bootdisk copy E:\i386\NLTR c:\ (had ik op het interent gevonden) gedaan. Op het moment dat de CD begon te spinnen en het kopiëren zou starten kreeg ik blauw scherm met witte tekst BAD... (weet het niet meer).
Toch nog maar even opnieuw XP Pro geïnstalleerd. PC een keer heropgestart en alles OK. Nu opnieuw niet meer te starten. C\windows\config map ofzoiets niet meer vinden of beschadigd of....
Is de HD stuk?
Memory?
Ik kan me niet inbeelden dit ooit voorgehad te hebben en ik heb al tal van PC's opnieuw geformatteerd en dergelijke.
Dus vermoed ik een hardware probleem.
Hoe kan ik iets uitsluiten?
Zijn er programmatjes die via een bootable CD ofzo de hardware kunnen controleren? Zo ja, welke?
Andere tips of opmerkingen?
O ja, ik wil er toch wat moeite insteken omdat ik die PC tijdens de verbouwing gebruikt heb en ik die momenteel enkel nog gebruik om aan mijn zekeringskast te hangen. Nu heb ik natuurlijk wel een klein ongemakje als ik hem nu niet meer kan gebruiken.
Die software draait op XP en via een COM poort kan ik via de modules zo wijzigingen en dergelijke uitvoeren.
Ik weet eigenlijk niet of dit een puur hardware probleem is, maar ik vermoed van wel.
Mijn oude laptop van 15" Toshiba,1.6Ghz, 512MB RAM, 40GB HD wil niet werken.
Ik overloop even kort het probleem.
PC liep stroef na een 2-tal jaar hem gebruikt te hebben sinds de laatste format. Op een bepaald moment kon Windows XP niet meer starten. Er waren .sys bestanden in de system32 folder en dergelijke onleesbaar of beschadigd. Ik heb dan via mijn bootable Norton Ghost 12.0 CD, mijn image van 2 jaar geleden willen terugplaatsen (clean install + updates en persoonlijke voorkeuren). Partitie D met die images's op was niet leesbaar. Na checkdisk via het Norton G menu was de partitie wel leesbaar en heb ik dus de volledige image gerecovered.
Na herstarten opnieuw problemen. Opnieuw bestanden niet meer leesbaar en dergelijke. Windows startte niet meer.
Heb dan een cleane andere installatie gedaan (XP Pro, andere taal), nadien opnieuw problemen.
NLTR bastand is missing onder andere.
Ik heb dan via de herstelfunctie van XP bootdisk copy E:\i386\NLTR c:\ (had ik op het interent gevonden) gedaan. Op het moment dat de CD begon te spinnen en het kopiëren zou starten kreeg ik blauw scherm met witte tekst BAD... (weet het niet meer).
Toch nog maar even opnieuw XP Pro geïnstalleerd. PC een keer heropgestart en alles OK. Nu opnieuw niet meer te starten. C\windows\config map ofzoiets niet meer vinden of beschadigd of....
Is de HD stuk?
Memory?
Ik kan me niet inbeelden dit ooit voorgehad te hebben en ik heb al tal van PC's opnieuw geformatteerd en dergelijke.
Dus vermoed ik een hardware probleem.
Hoe kan ik iets uitsluiten?
Zijn er programmatjes die via een bootable CD ofzo de hardware kunnen controleren? Zo ja, welke?
Andere tips of opmerkingen?
O ja, ik wil er toch wat moeite insteken omdat ik die PC tijdens de verbouwing gebruikt heb en ik die momenteel enkel nog gebruik om aan mijn zekeringskast te hangen. Nu heb ik natuurlijk wel een klein ongemakje als ik hem nu niet meer kan gebruiken.
Die software draait op XP en via een COM poort kan ik via de modules zo wijzigingen en dergelijke uitvoeren.


