Archief - Voeding niet zwaar genoeg => 6970 CF

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morfer

Legacy Member
chromeplus zei:
wat dan? iemand die een ferrari koopt zou volgens u dus ganse dagen lang op de duitse autosnelwegen moeten streetracen?


Das ook dikken BS e, ge koopt u zo nen auto omdade wilt optrekken ! nie omdade rap wil rijden, ik kan ook 240 rijden me mijnen A4, daarom heb ik geen ferrari nodig ze :p

Ik heb zo 2 kaarten gestoken omdat ik graag alles maxxed out speel + een 30" of eyefinity op de agenda staat.

GTXpower zei:
zouje beter eerst is niet proberen u rails beetje aan te passen? Prutst der wa mee, dan gaje wel ff u handen moeten gebruiken ofc. gebruikt bv is ne rail minder voor u grakas en geef die aan iets anders, en probeert zo vanalles.

Daar ga ik mij eerlijk gezegd niet met bezig houden ze ;) Phate_13 wist mij al te vertellen dat mijn voeding niet al te goede scores neerzet,

Ik zal gewoon verkopen met de tijd en een Antec 1200watt voeding steken, en hopen dat deze binnen 2 jaar wel nog zal voldoen.. :D

GTXpower

Legacy Member
uhu, mja kzou eerder is zien naar corsair.. Antec was vroeger goed maar tegewoordig zijn corsair en andere merken wel een pakske beter.

morfer

Legacy Member
Musk zei:

Ziet er inderdaad ook vet uit :D

Wat is nu het beste,

1 x 12V met +- 100amps
of 4-6 x12V met elk zoals de antec 1200watt 38 amps ( ook met een totaal max van 100Amp )

Wat ik uit testen begrepen heb,
Dat is dat je met 1 x 12V meer efficiëntie hebt op loads, maar slechter op Idl -+ rond de 200 watt

En dit net omgekeerd met de meervoudige 12V lijnen.

Wat is dan het beste om naartoe te kijken?
38amp op 1 lijn is ook niet verkeerd anders..

+ de antec 1200 kan ik kopen voor 220 en uwe kost mij 280 euro's :D

Edit:

Wat aan het testen geweest..

Furmark 20min stock settings = FAIL
Metro2033 10 min ingame stock settings = FAIL

Nieuwe voeding op het wenslijstje.

Ik open een aanvraag op Aankoopadvies.
grtz

phate_13 zei:
Ik zou die voeding RMA'n. Dat is een zeer degelijke voeding en je systeem kan niet boven de 850 Watt uitkomen.
De absolute max van een HD6970: 300 Watt (75 Watt van het pci-e-slot, 75 Watt van 6-pins, 150 Watt van 8-pins.) * 2 = 600 Watt
TDP van elke cpu tegenwoordig ligt sowieso onder de 130 Watt

Dat is dus 730 Watt (in theorie!!!) en de rest van je systeem kan nooit meer dan 120 Watt verbruiken.

Dat is de theorie, in de praktijk is het verbruik zelfs veel minder:
AMD's Radeon HD 6970 & Radeon HD 6950: Paving The Future For AMD - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News
In furmark, behaalt een HD6970 opstelling 600 Watt. En dat is zonder rekening te houden met de inefficiency van de voeding, als je hier mee rekening houd, kom je uit op een 530 Watt dat effectief van de voeding word gevraagd bij furmark...


Nieuwe voeding is gestoken:

Nu wou ik u toch even bewijzen dat het toch mogenlijk is om VER boven de 850 te komen :D

GPU overclocked op zijn verste + 20% boost stressed in furmark +
CPU oc naar 4 ghz ook stressed met prime 95 ( blend test 8x )

Meterke ging boven 999 ( verder kan ik niet zien, maar het zal er net boven geweest zijn want soms ging hij er wat onder :) )

Het is dus wel mogenlijk om aan 1000watt te komen in het slechtste geval full load ;)
Filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=EqIwTEcpxSs

da_diablo

Legacy Member
haha, der stond nen F16 warm te draaien in de buurt zeker? zo'n lawaai!

phate_13

Legacy Member
En gij gelooft dat zo'n goedkoop buchtmeterke dat correct kan uitlezen? Nonsens. Natuurlijk heb je wel pieken, maar dat kan een degelijke voeding gemakkelijk opvangen. Het is alleszins extreem duidelijk dat dat wat jij gebruikt om dat af te lezen zeer onjuist werkt. (Ik zou zelfs zeggen, niet werkt.)

morfer

Legacy Member
Diablo, dat zijn de beeldkaarten op 70% koeling :P

Phate_13, ik weet inderdaad ook niet hoe correct Dat meterke werkt, maar ik ga er vanuut dat het redelijk juist werkt aangezien het een bakje is dat tussen stopcontact en voeding zit,

Waar vind ik zo een metertje om het juiste verbruik dan te meten ? Een doehetzelf zaak?
Of moet ik al eerder naar een electrozaak gaan?

Grtzz

phate_13

Legacy Member
Wat voor bakje? Een multimeter is dat dan? Het zag er uit alsof het iets was op je kast of op je scherm, wat meestal niet zo correct is.

En je moet daarbij trouwens rekening houden met het gegeven dat er bij het uitmeten tussen de voeding en stopcontact ook nog rekening moet gehouden worden met de inefficiency van de voeding. 1000Watt daar bij een 80% efficiënte voeding, betekent dus dat er 'maar' 800Watt van de voeding word gevraagd.

Alsook moet ik wel zeggen dat ik in de eerste plaats (misschien foutief) niet ben uitgegaan van overclocken, laat staan van cpu overclocken EN gpu overclocken EN furmark. Beide overgeclockt en beide volledig belast is een situatie die je in de praktijk alsook nooit zult tegenkomen. Maar het is wel zo dat als je met voltage verhogingen begint bij overclocken, dan kan het verbruik inderdaad zeker relatief hard omhoog gaan.

krisse5844

Legacy Member
phate_13 zei:
Wat voor bakje? Een multimeter is dat dan? Het zag er uit alsof het iets was op je kast of op je scherm, wat meestal niet zo correct is.

En je moet daarbij trouwens rekening houden met het gegeven dat er bij het uitmeten tussen de voeding en stopcontact ook nog rekening moet gehouden worden met de inefficiency van de voeding. 1000Watt daar bij een 80% efficiënte voeding, betekent dus dat er 'maar' 800Watt van de voeding word gevraagd.

Is een zalman fancontroller geloof ik ...
Idd Zalman ZM-MFC2 ( die nu niet meer verkocht wordt denk ik daar ze een nieuwer type hebben , Zalman ZM-MFC3 )

De fancontroller van de TS zal deze dus zijn :

http://www.ct-systemen.nl/images/zm_mfc2_f_p.jpg


Je hebt idd gelijk ivm die effeciëntie regel :niceone: ...

Ik heb hier nog een coolermaster voeding liggen waarbij zo een meter bijzat en die gaf de waarde aan na de voeding ( dus met de +- 80 procent er al in gerekend ) ...

Of het nu accuraat is of niet , je hebt nu al min of meer een zicht wat uw pc kan trekken ... Cpu prime 95 + GPU furmark zal je idd bitter weinig tegenkomen, maar iedere voeding zou deze stresstest moeten kunnen doorstaan, voor het geval het toch maar eens voorkomt ... Het is dan ook min of meer een test om te kijken of alles wel het maximale aankan . En dat wil ik bij pre - assembled pc's met b-merk voedingen wel eens zien gebeuren ...

phate_13

Legacy Member
Daar haal je in feite een veel belangrijker punt aan, de kwaliteit van de voeding. Een degelijke 850Watt voeding zal er immers geen problemen mee hebben om ook 1000Watt te trekken.

Zo zijn de Corsair VX450, de Antec Earth Watts 500 en de Arctic Cooling 550Watt voeding krak dezelfde voedingen. Op een paar dingen na: De Corsair gebruikt nog een paar iets betere onderdelen en er is een verschil in kabels. Het komt er alleszins op neer dat de Corsair in dit geval in feite de beste voeding is die het meeste watt kan leveren, terwijl deze zo'n 20% lager is gewatteerd dan de Arctic Cooling.

Dus daarmee: Staar je niet blind op de wattages, ga voor kwaliteit.

morfer

Legacy Member
Inderdaad :D

even langs de DHZ gereden, bakje in de pries ;) pc op aangesloten

Wanneer ik terug zelfde test deed als gisteren kwam ik uit op 990 ( zalman ) en 950 - 960 op het bakje ( blijkbaar trekt dat dan 4.66 amp ! :D )
Blijkbaar hebben we hier maar 206 - 212 V ipv het gebruikelijke 230 ?

neem dat het 960 is ( - 91/92% efficiëntie van mijn voeding ) = 873 Watt, dus in principe zou een kwaliteitvoeding van 850 hier geen probleem mee mogen hebben :D

Idl zalman 205 bakje 195
Hij gaat op 5% na toch redelijk juist :D

krisse5844

Legacy Member
phate_13 zei:
Daar haal je in feite een veel belangrijker punt aan, de kwaliteit van de voeding. Een degelijke 850Watt voeding zal er immers geen problemen mee hebben om ook 1000Watt te trekken.

Zo zijn de Corsair VX450, de Antec Earth Watts 500 en de Arctic Cooling 550Watt voeding krak dezelfde voedingen. Op een paar dingen na: De Corsair gebruikt nog een paar iets betere onderdelen en er is een verschil in kabels. Het komt er alleszins op neer dat de Corsair in dit geval in feite de beste voeding is die het meeste watt kan leveren, terwijl deze zo'n 20% lager is gewatteerd dan de Arctic Cooling.

Dus daarmee: Staar je niet blind op de wattages, ga voor kwaliteit.

Corsair heeft altijd lagere ratings aan zijn voedingen zo te zien ... Mijn HX 1000 is vanbinnen bijna krak dezelfde als een 1500 Thermaltake voeding maar Corsair heeft de voeding een lager vermogensrating gegeven door de 80plus certifiëring ... Boven de 1000W load , zouden de verliezen groter zijn en Corsair wou zijn 80 plus cert. niet kwijt op deze voeding. Maar in feite kan ze nog eens stuk meer aan dan opgegeven ... Zo zie je maar dat bij A-merk voedingen de vermogens opgave wel reëel is ...

Corsair HX1000W Power Supply Review | Hardware Secrets

In fact, internally Corsair HX1000W is identical to Thermaltake Toughpower 1,500 W – a model labeled 50% above the reviewed unit. The only difference between them is the use of multiple rail design on Thermaltake’s model. We will discuss more about this later.

We were really surprised to see that Thermaltake Toughpower 1,500 W and Corsair HX1000W are also identical on this stage, especially because Thermaltake’s model is rated with a maximum power output 50% above HX1000W’s. In fact Corsair HX1000W is a little bit better, as it only uses solid caps on the secondary, while on Thermaltake Toughpower 1,500 W only the caps connected on the +5 V and +3.3 V are solid.

phate_13

Legacy Member
Inderdaad, corsair heeft zeer goede voedingen, daarmee vind ik de nieuwe cx-reeks (430, 500 en 600Watt) van Corsair zeer jammer, want deze zijn een heel stuk minder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan