Archief - windows vista pc start niet meer op.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pc-ken

Legacy Member
ik heb dus een groot probleem.
sinds daarnet wil mijn pc niet meer opstarten!
hij geeft altijd een scherm met opstart herstel en dan na een half uur komt er op dat her niet lujte enzo.
wat moet ik doen?

ken

Exit

Legacy Member
en veilige modus?
mogelijks hdd probleem
hdd eens aan een andere pc hangen als 2de schijf en eens testen
eens naar de hdd luisteren als die boot of die nog mooi draait

pc-ken

Legacy Member
er zitten in mijn pc 2 harde schijven. hoe doeje veilige modus?
al bedankt

Exit

Legacy Member
F8 na bios scherm (en voor windows laadscherm)

1 schijf is de bootschijf/windows schijf, die dus eens aan een andere pc hangen (indien mogelijk) en daar die schijf testen

pc-ken

Legacy Member
in veilige modus opstarten lukt perfect maar wat kan ik dan doen om hem weer normaal te krijgen?
alvast bedankt

iemand???

Exit

Legacy Member
in veilige modus eens uitvoeren - cmd - sfc /scannow
doen, daarna restarten en testen
of daar een herstelpunt nemen en herstarten

Exit

Legacy Member
intypen dus

ofwel win+r toetsen, ofwel bij zoekvenster in startmenu typt ge cmd, dan enter, dan opent een commando venster, type daarin dan sfc /scannow

pc-ken

Legacy Member
ok de systeemcontrole is gedaan en er zijn beschadigde bestanden gevonden en hersteld.
wat moetek nu doen?
al bedankt

??? iemand*?

Exit

Legacy Member
start hij nu normale modus?
in veilgie modus eens de logboeken van windows checken

maar aangezien er slechte files zijn/waren is wrs de hdd de oorzaak

pc-ken

Legacy Member
j kzal het morgen eens proberen.
zou het normaal moeten werken?
en is dit een erg probleem?

Exit

Legacy Member
als de schijf het probleem is zal het enkel op te lossen zijn door deze te vervangen.
check in veilige modus dus eens systeem logboek op errors

pc-ken

Legacy Member
ok. ik zal dit straks doen maar vertrek nu naar school (examens.) ben ik dan alles kwijt van men schijf?

Erojin

Legacy Member
Veel succes met uw examens, heb zelf ook examens, vandaag laatste examen, wiskunde.

Sjoepap

Legacy Member
Windows herinstalleren, al je bestanden die je nodig hebt uit 'Windows.old' halen en dan via 'Disk Cleanup' de oude windows installatie(s) verwijderen

pc-ken

Legacy Member
bedankt alvast ! kheb morgen men laatste 2 examens. en hoop dat de problemen zo snel mogelijk.opgelost zijn!
Ok ik zit hier weer in veilige modus met internet conectie deze maal xD
gewoon opstarten lukt niet, ik kom altijd in herstel en na een tijd dat het niet werkt.
Logboek vind ik volgende fouten :
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
ASPI32
Avgldx86
Avgmfx86
BHDrvx86
ccHP
eeCtrl
IDSVix86
spldr
SRTSPX
SYMTDI
Wanarpv6
De Computer Browser-service is afhankelijk van de Server-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
en een paar distributed com
nog een paar atapi en provider van gebeurtenisenlog
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Ide\IdePort0. (super veel)
moeten jullie nog iets weten?

iemand?

alstublieft tis dringend ze

Exit

Legacy Member
die superveel errors .... schijf/disk errors?

want als dat het geval is => hdd defect (zoals dus al gemeld)
kopieer in veilige modus eerst en vooral wat je van die pc nog nodig hebt naar usb stick of externe hdd of naar de 2de hdd
daarna via usb stick bvb eens hdtune downen en installeren op de pc en eens de error test laten draaien voor 10à20% (10 lijntjes ofzo)
=> welke leesscnelheid haalt hij en zijn er rode blokjes?


en geduld => niet iedereen is thuis/online, er zijn er die overdag werken/school gaan

pc-ken

Legacy Member
Ik zal mijj hier straks eens mee bezighouden, hoe kan ik zien of het schijf/hd zijn?
als ik opstart en ik duw op f10 (boot options) kan ik volgens mij andere schijven selecteren? dit eens proberen?

Exit

Legacy Member
andere schijven selecteren gaaft weinig uithalen als daarop geen windows installed staat (en bootmenu)

de volledige uitleg per regel van Device\Ide\IdePort0 => wat staat erbij?

pc-ken

Legacy Member
Wat moet ik nu nog doen?
zeg mijn nog eens alle stappen alstublieft8

Mijn backup is nu gelukt!
wat doe ik nu het beste? antivirus software gaan kopen? pc resetten? iets anders?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan