Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Archief - windows vista pc start niet meer op.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
ik heb dus een groot probleem.
sinds daarnet wil mijn pc niet meer opstarten!
hij geeft altijd een scherm met opstart herstel en dan na een half uur komt er op dat her niet lujte enzo.
wat moet ik doen?
en veilige modus?
mogelijks hdd probleem
hdd eens aan een andere pc hangen als 2de schijf en eens testen
eens naar de hdd luisteren als die boot of die nog mooi draait
bedankt alvast ! kheb morgen men laatste 2 examens. en hoop dat de problemen zo snel mogelijk.opgelost zijn!
Ok ik zit hier weer in veilige modus met internet conectie deze maal xD
gewoon opstarten lukt niet, ik kom altijd in herstel en na een tijd dat het niet werkt.
Logboek vind ik volgende fouten :
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
ASPI32
Avgldx86
Avgmfx86
BHDrvx86
ccHP
eeCtrl
IDSVix86
spldr
SRTSPX
SYMTDI
Wanarpv6
De Computer Browser-service is afhankelijk van de Server-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
en een paar distributed com
nog een paar atapi en provider van gebeurtenisenlog
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Ide\IdePort0. (super veel)
moeten jullie nog iets weten?
want als dat het geval is => hdd defect (zoals dus al gemeld)
kopieer in veilige modus eerst en vooral wat je van die pc nog nodig hebt naar usb stick of externe hdd of naar de 2de hdd
daarna via usb stick bvb eens hdtune downen en installeren op de pc en eens de error test laten draaien voor 10à20% (10 lijntjes ofzo)
=> welke leesscnelheid haalt hij en zijn er rode blokjes?
en geduld => niet iedereen is thuis/online, er zijn er die overdag werken/school gaan
Ik zal mijj hier straks eens mee bezighouden, hoe kan ik zien of het schijf/hd zijn?
als ik opstart en ik duw op f10 (boot options) kan ik volgens mij andere schijven selecteren? dit eens proberen?
Wat moet ik nu nog doen?
zeg mijn nog eens alle stappen alstublieft8
Mijn backup is nu gelukt!
wat doe ik nu het beste? antivirus software gaan kopen? pc resetten? iets anders?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.