Archief - De "kijk-wat er te koop staat" thread - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

7ValeN7

Legacy Member
neem me nu niet verkeerd vistahet is goed bedoelt maar kun je de auto niet zo aanpassen bij dergelijke firma's als je problemen met je lichaam of soort handicap hebt zo aantepassen aan je lichaam om te kunnen rijden ? en dat helemaal terug betaald krijg ?
ik kan verkeerd zijn :)

Brecht

Legacy Member
ewel, nen automatiek? daar kan em alles mee doen en moete niets meer voor aanpassen :)

Preske

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Aja en nog iets crutiaal dat ik vergeten was, zijn zenuwstelsel is omzeep. Dat weet ge wel he. Waardoor hij dus regelmatig niks kan doen met z'n linker arm, als ge dan moet schakelen terwijl ge maar 1 hand hebt... Niet het simpelste. Is gewoon makkelijker voor hem, idem voor zijn voet die kan rusten want het gaat eigenlijk over z'n ganse linker kant.

Hoe herkenbaar :)

Ik heb ook leren rijden met een manuele, just to be sure. Maar aangezien uw broer altijd last heeft met zijn linkerkant, gewoon voor automatique gaan. Het is die moeite voor een manueel rijbewijs te halen niet waard, als hij er sowieso al problemen mee heeft. En hij kan dan eventeel bij CARA nog aanpassingen laten doen aan de auto.

7ValeN7 zei:
neem me nu niet verkeerd vistahet is goed bedoelt maar kun je de auto niet zo aanpassen bij dergelijke firma's als je problemen met je lichaam of soort handicap hebt zo aantepassen aan je lichaam om te kunnen rijden ? en dat helemaal terug betaald krijg ?
ik kan verkeerd zijn :)

zie link hierboven

[LRRP];11248032 zei:
Zeldzamer dan ferrari wss :)
Staat daar eens naast met uw porsche :D

zeldzamer is een feit.
der zijn al veel in de prak gereden.

ComputerVISTA

Legacy Member
7ValeN7 zei:
neem me nu niet verkeerd vistahet is goed bedoelt maar kun je de auto niet zo aanpassen bij dergelijke firma's als je problemen met je lichaam of soort handicap hebt zo aantepassen aan je lichaam om te kunnen rijden ? en dat helemaal terug betaald krijg ?
ik kan verkeerd zijn :)

M'n broer z'n ziekte wordt niet eens aanzien als een volledige handicap, met van die debiele redenen als: "hij kan nog stappen en zichzelf aankleden"

Dus op een terugbetaling moet ge niet rekenen. Wat Preske zegt is ook mijn gedacht.

Preske

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
M'n broer z'n ziekte wordt niet eens aanzien als een volledige handicap, met van die debiele redenen als: "hij kan nog stappen en zichzelf aankleden"

Dus op een terugbetaling moet ge niet rekenen. Wat Preske zegt is ook mijn gedacht.

en hebt ge soms geen bevriende dokter die zijn ziekte een beetje meer in de verf kan zetten?

Kwertie

Legacy Member
Ik dacht dat dergelijke gevallen "uitgerekend" werden met percentages (+ leeftijd)
Bijvoorbeeld "vanaf 50% minder valide -> recht op die uitkering, die cheques, die voorwaarden"...

Ik weet dat het bij m'n neef 2% scheelt om heel wat meer voordelen te krijgen (vb een gehandicaptenkaart om te parkeren).

Maw, bevriende dokter of niet, maakt toch niet veel uit dacht ik?

Preske

Legacy Member
Kwertie zei:
Ik dacht dat dergelijke gevallen "uitgerekend" werden met percentages (+ leeftijd)
Bijvoorbeeld "vanaf 50% minder valide -> recht op die uitkering, die cheques, die voorwaarden"...

Ik weet dat het bij m'n neef 2% scheelt om heel wat meer voordelen te krijgen (vb een gehandicaptenkaart om te parkeren).

Maw, bevriende dokter of niet, maakt toch niet veel uit dacht ik?

In zekere zin wel. Het is de dokter die dat formulier moet invullen, en eventuele opmerkingen bijplaatst. Het grote probleem met heel dat gedoe is dat zulke formulieren vrij standaard zijn, terwijl de ziekte en situatie voor iedere persoon uniek is. De controle daarvan is zo mogelijk nog belachelijker. Ge gaat bij een of andere kwibus die ze nergens anders kwijtraakten, die bekijkt u zo eens 5 minuten, ge moet eens op een been staan, uw neus eens aanraken, eens op 1 lijn lopen, hup en het is klaar.

Volgens het formulier heeft uw neef 2% te kort, terwijl in realiteit uw neef misschien meer (nodig?) heeft. Het volstaat om een extra puntje (ik zeg nu maar iets) in bv zelfredzaamheid of iets dergelijks te plaatsen en ge hebt genoeg punten, ook al is dat bepaald punt daar niet echt nodig, maar omdat het niet op een andere plaats kon worden bijgezet omdat ze anders lastig doen. Het is een heel moeilijk evenwicht om te bekomen, zonder effectief beginnen te liegen en zo eigenlijk fraude te plegen.

Het is een ronduit scheef en rot systeem dat smeekt om uitbuiting, en wees er maar zeker van dat dat maar al te gekend is in bepaalde groepen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Mijn broer heeft 33% en dat is gelijk aan recht op niks, net zoals ik ^^

De 190 van edraket zal waarschijnlijk verkocht zijn, maar niet aan mij :p

Brick Top

Legacy Member
Zoals jullie weten ben ik aan 't uitkijken voor nieuwe wagen. Daarstraks ben ik naar deze wagen gaan zien. Wat vinden jullie ervan, zo puur op 't zicht? En is de prijs gerechtvaardigd? Ik vond hem echt wel heel mooi, zeker omdat het interieur er nog zo proper uitzag.

Preske

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Mijn broer heeft 33% en dat is gelijk aan recht op niks, net zoals ik ^^

De 190 van edraket zal waarschijnlijk verkocht zijn, maar niet aan mij :p

das balen

fraCk

Legacy Member
Brick Top zei:
Zoals jullie weten ben ik aan 't uitkijken voor nieuwe wagen. Daarstraks ben ik naar deze wagen gaan zien. Wat vinden jullie ervan, zo puur op 't zicht? En is de prijs gerechtvaardigd? Ik vond hem echt wel heel mooi, zeker omdat het interieur er nog zo proper uitzag.
Propere wagen :) En mooi ook.
Prijs lijkt zeker niet verkeerd.

Dreetn

Legacy Member
Ik heb net gevraagd hoe het precies zit met die motor van deze auto.

Dit is wat ik als antwoord kreeg:

"de wagen is zo gekeurd geweest er zijn papieren bij van de andere motor en het dachbort is ook verandert van de wagen alls staat op de carpass"


Dus als die zijn carpass in orde is zal het wel in orde zijn zeker.

silverwizard3

Legacy Member
Op de carpass staat alleen de kmstand van elke keuring.
Mja als die zo gekeurd is zou ik mij ni teveel zorgen maken :p
Voor 2k is da wel een ferm bakske, staat der toch proper bij als ik de foto's bekijk.

Dreetn

Legacy Member
Weet iemand wat er eigenlijk mis is met die zijn velg rechts achter? Of is dat gezichtsbedrog?

ComputerVISTA

Legacy Member
Berd zei:
Heeft Vista deze al gezien? :)

Autozone: Mercedes S 500 Classic occasie, tweedehands Mercedes S 500 Classic, occasies, oldtimers, motoren en nieuwe wagens

Die prijs ligt wel laag eigenlijk. BIV is voor die leeftijd praktisch niks meer, enkel de rijtaks is met 24 fpk nog iets van een 2000 euro zeker? Maar dan hebt ge ook wel iets om mee te cruisen :)

Onbetaalbare wegentaksen en verschrikkelijke verzekering + een verbruik dat torenhoog ligt voor ne geweldigen auto... met stoffen zetels :p

Enkel de inschrijving ervan is peanuts.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan