Archief - filmpjes - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guardian-X-

Legacy Member
wa random filmkes

coole drag .. gaat goed op en de camera gaat nie alle kanten op :) kunt de shifts telkens goe zien etc ..
YouTube - STI Spanks SS

en nog random filmke.
YouTube - STi (gt40r, 460whp on low boost)

Op filmke gestuikt van cilinders "honen?"
http://www.youtube.com/watch?v=f6CEkkG-j8s&feature=related

Best wel interessant. ( kga et nie helemaal uitkijken maar die machines zijn wel nice :p ) blijkbaar is da om de randen ruwer te zetten? ( ik dacht eerst net minder ruw ma blijkbaar ist omgekeerd..?)

clowntje

Legacy Member
hmm da zou mij verwonderen hoor guardian.
Honen da zijn lijk een soort borstels zoals ge ongeveer kon zien in et filmke. En ge kunt da gebruikn als ge enkele krassen hebt in uwe cilinder enzo.
Men gebruikt da ook bij boringen en assen, daar kunde ofwel kiezen voor dan uw boring te honen dat ze precies past, maar inwendig precisie werk kost meestal meer dan bv gewoon de as te slijpen.

en alsek logisch denk zou dat toch stukken slechter zijn, dat het contactopp van je cilinder waar dat je piston in beweegt een ruw opp is. En zitter op een piston ook geen dichtingsring? als deze telkens over dat ruwwer opp wrijft zak die slijtage ook hoger zijn vermoed ik.

Soundstorm

Legacy Member
clowntje zei:
hmm da zou mij verwonderen hoor guardian.
Honen da zijn lijk een soort borstels zoals ge ongeveer kon zien in et filmke. En ge kunt da gebruikn als ge enkele krassen hebt in uwe cilinder enzo.
Men gebruikt da ook bij boringen en assen, daar kunde ofwel kiezen voor dan uw boring te honen dat ze precies past, maar inwendig precisie werk kost meestal meer dan bv gewoon de as te slijpen.

en alsek logisch denk zou dat toch stukken slechter zijn, dat het contactopp van je cilinder waar dat je piston in beweegt een ruw opp is. En zitter op een piston ook geen dichtingsring? als deze telkens over dat ruwwer opp wrijft zak die slijtage ook hoger zijn vermoed ik.
Is effectief voor ruwer te maken ;) Ruw is wel een groot woord, aangezien da nog steeds enorm glad is.
De krassen die over blijven, dienen om de olie vast te houden zodat de piston en de pistonringen niet op de wanden gaan wrijven. Zo blijft er altijd een smeringsfilm over.

Honen is gelijk schuurpapier. Daarom dat het ook gebruikt wordt als er krassen op de wanden zijn. Dan schuurt ge tot de krassen weg zijn ipv te boren.
Ge hebt dan verschillende korrels (net als bij schuurpapier). In het begin gebruikt ge grote korrel zodat het snel gaat, op het einde een fijne zodat ge heel veel krasjes hebt (kan veel olie vasthouden), maar dat het toch glad is. Ge ziet hem ook die stenen vervangen.

De snelheid van de machine zorgt er ook voor dat al die krassen in een hoek van 60° staan. De pistinringen gaan dus nooit op een harde rand 'botsen'.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik denk dat als ze merken dat er een deur niet goed past ze niet meer zo tekeer gaan hoor.


Nuja dat waren staatswagens, de Trabant dus. Kon ge enkel van de staat kopen op basis van een berekening met uw loon.

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik denk dat als ze merken dat er een deur niet goed past ze niet meer zo tekeer gaan hoor.
Niet met hun voeten nee, voor de rest scheelt het niet veel :crazy:

ComputerVISTA

Legacy Member
Serieus? Voorbeelden?


I Like to beleve dat mijn Helga met veel care ineen is gestoken :love: :$

Soundstorm

Legacy Member
Meestal zijn het de lichtblokken die moeilijk doen. Dan is het met hamer en plastiek spie daar tussen kloppen en zo. Maar deuren die niet goed hangen wordt ook aan gesleurd tot het in orde is.
1 keer ene nen aanloop zien nemen om de koffer recht te krijgen :rofl:

clowntje

Legacy Member
Soundstorm zei:
Is effectief voor ruwer te maken ;) Ruw is wel een groot woord, aangezien da nog steeds enorm glad is.
De krassen die over blijven, dienen om de olie vast te houden zodat de piston en de pistonringen niet op de wanden gaan wrijven. Zo blijft er altijd een smeringsfilm over.

Honen is gelijk schuurpapier. Daarom dat het ook gebruikt wordt als er krassen op de wanden zijn. Dan schuurt ge tot de krassen weg zijn ipv te boren.
Ge hebt dan verschillende korrels (net als bij schuurpapier). In het begin gebruikt ge grote korrel zodat het snel gaat, op het einde een fijne zodat ge heel veel krasjes hebt (kan veel olie vasthouden), maar dat het toch glad is. Ge ziet hem ook die stenen vervangen.

De snelheid van de machine zorgt er ook voor dat al die krassen in een hoek van 60° staan. De pistinringen gaan dus nooit op een harde rand 'botsen'.


maar met het honen zal je cilinder toch stukken gladder zijn dan wanneer men het zou houden bij enkel de bewerking draaien/uitboren?

toch interessant dat ik nu ook de werkelijke reden erachter weet, ik dacht dat mogelijke krassen zouden zorgen voor hoger oliegebruik en geen zo'n goede "smering" van je piston in de cilinder.

Soundstorm

Legacy Member
Hangt er van af hoe goed je boort. Boren van een cilinder is net zoals inwendig draaien. Als ge de voeding heel laag zet, kunt ge een heel glad oppervlak krijgen.
Het is niet omdat het boren een 'ruwe' bewerking is, dat het resultaat niet proper kan zijn.

Bij het honen haal je natuurlijk alle oneffenheden er uit ook. En ben je 100% zeker dat het gat recht is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan