Archief - Nürburgring stickers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sandervdw

Legacy Member
Powerwing zei:
Allee, uiteindelijk toch de zegen van het forum gekregen voor m'n stickers :D

Enfin, spreekt me toch wel aan eens op de Nürburgring te kunnen (ik zeg wel rijden, niet scheuren).
Maar dichter bij huis mag ook natuurlijk. Vind het vreemd dat een circuit met een naam als de Nürburgring goedkoper is voor de 'tourist runs' dan een circuit met een kleinere naam als Zolder...

Er zijn een paar redenen:
1) De Nurburgring wordt amper onderhouden
2) Populariteit, op zo'n toeristenfahrt komt een veelvoud van het volk van een trackday op Spa
3) Er zijn véél meer toeristenfahrt-dagen dan trackdays.

Het is leuk om eens te doen, maar er zitten echt een paar verraderlijke bochten in en eigenlijk is het vrij onverantwoord voor het aantal onervaren chauffeurs dat daar rondrijdt. Maar het is sowieso al een leuk uitstapje door al het lekkers dat daar rondrijdt :D En de omgeving is superleuk om eens rond te toeren ook.

MrKend54l

Legacy Member
Brecht zei:
lol overdrijf anders eens, constant over de 200 rijden is totaal niet comfortabel. 160-170 is een comfortabele cruise snelheid. + der zijn ook altijd wel wat wegenwerken en files.

Ben gisteren door Duitsland naar Slovenië gereden. Er zijn veel wegenwerken, maar ook genoeg stukken waar er gas op de lolly gegeven kan worden. 200 en meer is niet meer cruisen eh, ben tegen 196 op de gps in een putje gereden, ik kneep mijn billen bijna kapot :P
Zelfs in België kun je op talloze stukken 160 cruisen, daarvoor moet je niet naar DE :P

Pas op Duitsland is wel niet zo fijn rijden omdat het verschil in snelheid vaak groot is. Het rijdt daar heel nerveus. Potente wagens zijn daar ook schering en inslag.

Musk

Legacy Member
Nürburgring is voor mij veel te gevaarlijk, debielen met teveel geld en bijgevolg snellere wagens dan ze bekwaam voor zijn. No thx.

Autobahn hangt af van waar je naartoe rijdt, maar er zijn genoeg stukken zonder beperking. Ik vind er tbh niet veel aan, snel rijden kan iedereen. Wat wel leuk is, is dat je er niet echt op je snelheid moet letten.

Toen ik m'n golf nog had was ik comfortabel met 170 per uur lange tijd aan te houden, met m'n BMW gaat 200+ zeer vlotjes :)

Brecht

Legacy Member
sandervdw zei:
Er zijn een paar redenen:
1) De Nurburgring wordt amper onderhouden
2) Populariteit, op zo'n toeristenfahrt komt een veelvoud van het volk van een trackday op Spa
3) Er zijn véél meer toeristenfahrt-dagen dan trackdays.

Het is leuk om eens te doen, maar er zitten echt een paar verraderlijke bochten in en eigenlijk is het vrij onverantwoord voor het aantal onervaren chauffeurs dat daar rondrijdt. Maar het is sowieso al een leuk uitstapje door al het lekkers dat daar rondrijdt :D En de omgeving is superleuk om eens rond te toeren ook.

Amper onderhouden? Think again, iedere winter worden stukken ring compleet heraangelegd.

sandervdw

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ben gisteren door Duitsland naar Slovenië gereden. Er zijn veel wegenwerken, maar ook genoeg stukken waar er gas op de lolly gegeven kan worden. 200 en meer is niet meer cruisen eh, ben tegen 196 op de gps in een putje gereden, ik kneep mijn billen bijna kapot :P
Zelfs in België kun je op talloze stukken 160 cruisen, daarvoor moet je niet naar DE :P

Pas op Duitsland is wel niet zo fijn rijden omdat het verschil in snelheid vaak groot is. Het rijdt daar heel nerveus. Potente wagens zijn daar ook schering en inslag.

Gisteren door Duitsland naar Slovenië en je bent nu terug? :p
Maar inderdaad, ik vind de Autobahn ook heel zenuwachtig. Zélfs al rij je 200, dan kom je (zeker in de buurt van Nurburgring) veel wagens tegen die u nog voorbij vliegen. Anderzijds heb je dan het "normale volk" dat dan tegen 120 ene gaat inhalen...


Musk zei:
Nürburgring is voor mij veel te gevaarlijk, debielen met teveel geld en bijgevolg snellere wagens dan ze bekwaam voor zijn. No thx.

Autobahn hangt af van waar je naartoe rijdt, maar er zijn genoeg stukken zonder beperking. Ik vind er tbh niet veel aan, snel rijden kan iedereen. Wat wel leuk is, is dat je er niet echt op je snelheid moet letten.

Toen ik m'n golf nog had was ik comfortabel met 170 per uur lange tijd aan te houden, met m'n BMW gaat 200+ zeer vlotjes :)

Mijn eigen rijkunsten hebben mij ook geleerd dat Zandvoort meer mijn niveau van circuit is.Je merkt dit bvb heel erg als je aan "Carousel" komt, dat ding is echt fucking vies om te nemen.

Brecht zei:
Amper onderhouden? Think again, iedere winter worden stukken ring compleet heraangelegd.

Maar vergelijk het met een F1-circuit... Als je vergelijkt gebruik vs onderhoud zal de Nurburgring toch echt ergens onderaan bengelen.

ikbenben

Legacy Member
Ik heb enkel nog maar op Francorchamps gereden. De Ring enkele keren al op meegereden maar zelf erop rijden zie ik niet zitten. Niet omdat ik mijzelf niet vertrouw maar eerder de anderen die er rijden. Je mag zelf nog zo voorzichtig zijn, een ander kan het verprutsen voor jou. Ok, je hebt dit op alle circuits maar op de Ring zijn de gevolgen meestal veel groter.

sandervdw

Legacy Member
ikbenben zei:
Ik heb enkel nog maar op Francorchamps gereden. De Ring enkele keren al op meegereden maar zelf erop rijden zie ik niet zitten. Niet omdat ik mijzelf niet vertrouw maar eerder de anderen die er rijden. Je mag zelf nog zo voorzichtig zijn, een ander kan het verprutsen voor jou. Ok, je hebt dit op alle circuits maar op de Ring zijn de gevolgen meestal veel groter.

1 van de problemen bij de ring is ook dat er amper "uitrolmogelijkheid" is. Dus ff slippen en je hebt de vangrail mee.

Powerwing

Legacy Member
Bloembak zei:
Zet hier een foto van het eindresultaat het powerwing!

Doe ik zeker. Wagen komt eind deze maand aan bij de dealer, reken dan nog een weekje om alles in orde te brengen (wagen klaarmaken, verzekering enz.). Normaal gezien kan ik er de eerste week van juli mee rijden....

ikbenben

Legacy Member
sandervdw zei:
1 van de problemen bij de ring is ook dat er amper "uitrolmogelijkheid" is. Dus ff slippen en je hebt de vangrail mee.

Inderdaad.
Het probleem bij sommige daar is dat ze zichzelf overschatten en zo gebeuren er accidenten. Ga naar de Ring niet met het gedacht om daar ronde tijden neer te zetten en andere "op hun doos" te geven en dat scheelt al veel.
Toen ik op Francorchamps gereden heb ben ik ook mooi achter een groepje van 4 blijven hangen terwijl ik sneller was, maar ik wil gewoon het risico niet nemen.

Powerwing

Legacy Member
cliors197 zei:
Spa zeker eens doen. 3augustus ga ik op spa rijden.

Is een mogelijkheid. Moet ik mijn vriendin nog meekrijgen maar ik ga sowieso nog niet te zot mogen doen, auto gaat nog maar een maand oud zijn...

sandervdw

Legacy Member
cliors197 zei:
Spa zeker eens doen. 3augustus ga ik op spa rijden.
Maar dan spreek je wel over 290 euro? Dat is al een 500km op de Nürburgring natuurlijk.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Brecht

Legacy Member
als autoliefhebber moet je toch minstens 1x op de ring gereden hebben, moet daarvoor niet full attack zijn. zijn maar de retards eigenlijk die hun eerste rondje vollenbak rijden.
alleen al rond de ring een dagje doorbrengen is zalig, die sfeer die daar hangt is echt magnifiek!

Yusifer

Legacy Member
Brecht zei:
als autoliefhebber moet je toch minstens 1x op de ring gereden hebben, moet daarvoor niet full attack zijn. zijn maar de retards eigenlijk die hun eerste rondje vollenbak rijden.
alleen al rond de ring een dagje doorbrengen is zalig, die sfeer die daar hangt is echt magnifiek!

Is iets dat ik nu al 6 jaar uitstel, seffens ga ik nog moeten settelen voor Zolder. :(

Brecht

Legacy Member
ik ben eigenlijk ook al veeeel te lang niet meer geweest, denk zeker toch jaar of 5 al dat het geleden is. nuja, vroeger genoeg rondjes gedaan voor de rest van mijn leven, zit denk ik al aan 250+ laps :D

Powerwing

Legacy Member
Ik zou de Nürburgring wel zien zitten, maar dan om rustig aan te rijden (enfin, rustig, naar circuitnormen he :p , maar wel met het nodige gezond verstand). Probleem is waarschijnlijk dat er op dat moment ook een aantal nozems aan 't rijden zijn die het niet zo nauw nemen met de veiligheid en er niet mee inzitten u de vangrail in te duwen...

sandervdw

Legacy Member
Powerwing zei:
Ik zou de Nürburgring wel zien zitten, maar dan om rustig aan te rijden (enfin, rustig, naar circuitnormen he
emoji14.png
). Probleem is waarschijnlijk dat er op dat moment ook een aantal nozems aan 't rijden zijn die het niet zo nauw nemen met de veiligheid en er niet mee inzitten u de vangrail in te duwen...
Dat valt nog mee, het probleem is dat je nogal vaak tegen 100/u uit een blinde bocht komt en als er daar dan ene net gecrasht is, is het lastig om die veilig te ontwijken.
Soms zie je wel nozems die dan binnenkant bocht gaan voorbijvliegen...

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Brecht

Legacy Member
als je traag rijdt gewoon niet pal op de "racing line" gaan rijden, mooi pinken en aan de kant gaan, kan vrij weinig gebeuren. staan her en der marshals, als je te zot doet krijg je een ban.

stungunner

Legacy Member
stoeme vraag mss, maar is het met een auto zoals de mijne te doen om de ring te rijden? (BMW 530D xdrive G31)

Ik ken de ring wel wat van vele racegames, maar zou uiteraard niet voluit gaan vlammen. Maar vooral, ga ik mij auto, remmen, banden,... niet helemaal naar de knoppen rijden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan