Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Hoe doe je dat!? :unsure:
Altijd een backup hebben :p

Ik heb 2 gitaren, m'n LTD & Schecter, ma ik pak die alle 2 altijd mee naar shows want ken da, laat 1 keer de reserve thuis en 't is snaar over. En die staken na de show alle 2 in de auto van de zanger omdat die van mij vol zat met amps (ge zou ervan verschieten wa er in ne VW polo past :eek: ) en voila, 2 gitaren bij de zanger een geen gitaar hier :p

Hayrus

Legacy Member
desolation zei:
Ik ben nu niet zot van MusicMan, maar die sub was prijs/kwaliteit een heel goed product. Veel meer bang for the buck dan een Stingray. Ibanez ATK is ook ni slecht als ge dat soort bas zoekt

Ik heb een tweedehandse SUB gevonden voor €600. De verkoper al gecontacteerd. Alle originele elektronica zit erin en werkt perfect. Er zitten enkel wat kappen/verf af aan de headstock en volgens hem ook wat slijtage aan de frets. Van wat ik uit de foto's kan afleiden lijken de stemknoppen ook nogal mat grijzig (niet meer blinkend dus richting roest). Instrument dateert uit 2008 en koste toen zo'n 1100 denk ik....? Ik ga hem sowieso eerst gaan bekijken en testen, maar wat vind je van de richtprijs van 600?

Edit: aankoopprijs in 2008 was 900.

Recipe4hate

Legacy Member
not2secure4u zei:
I WANT SOUNDS/VIDS OF YOU TESTING THAT THING ! :D

Tzal pas voor na het weekend zijn.
Ik krijg 'm niet geconfigureerd voor Reaper (enkel dry in) en Pro Tools weigert dienst omda ik de iLok niet geconfigureerd krijg...zucht...

langun

Legacy Member
aankopen voor 900 en verkopen voor 600 vind ik toch aan de vrij hoge kant, dat is 66% van de nieuwprijs. Ik weet niet hoe gewild die bassen zijn, maar 500-550 lijkt me correcter voor een bas in goede staat als je de huidige gemiddelde tweedehandsprijzen bekijkt.

Hayrus

Legacy Member
langun zei:
aankopen voor 900 en verkopen voor 600 vind ik toch aan de vrij hoge kant, dat is 66% van de nieuwprijs. Ik weet niet hoe gewild die bassen zijn, maar 500-550 lijkt me correcter voor een bas in goede staat als je de huidige gemiddelde tweedehandsprijzen bekijkt.

Was ook mijn eerste gedacht. Wel rekening houden dat daar alle Musicman Stingray elektronica inzit, voor de prijs van een gemiddelde gitaar (wss ook de reden waarom de productie is stopgezet). Ben nu een afspraak aan het maken met de verkoper. Ik hoop gewoon dat die frets in goede staat zijn. En zal inderdaad wel trachten af te bieden naar 500 of minder moesten ze echt te veel ratelen. Kan ik er mss nog een maple neck opzetten in de toekomst.

Kunnen basfrets echt 'ingeveild' of 'afgevlakt' zijn door zeer intensief gebruik? Want het is eigenlijk de eerste maal dat ik daarvan hoor. Ik denk dat fretmetaal toch nog steeds harder is dan snaarmetaal... Mijn bas dateert nu ook uit 2008 en daar zie/hoor ik weinig aan. 't Is natuurlijk nooit echt hard op gespeeld (post-rock hé :p).

Carrion

Legacy Member
Kapoen zei:
Zelfs geen goedkope staalsnaar akoestische om toch iets of wat te kunnen tokkelen? ;)

Hoe weet gij da :unsure:

En jawel, ma het ding was vooral da 'k is op menne amp wou spelen nu 'm eens thuis stond :p

langun

Legacy Member
Hayrus zei:
[...]

Kunnen basfrets echt 'ingeveild' of 'afgevlakt' zijn door zeer intensief gebruik? Want het is eigenlijk de eerste maal dat ik daarvan hoor. Ik denk dat fretmetaal toch nog steeds harder is dan snaarmetaal... Mijn bas dateert nu ook uit 2008 en daar zie/hoor ik weinig aan. 't Is natuurlijk nooit echt hard op gespeeld (post-rock hé :p).

Dat is zeker mogelijk, denk maar aan oude kastelen moest je daar ooit al binnen zijn geweest. Die trappen zijn ook volledig ingesleten, terwijl stenen toch harder zijn dan schoenen :p

2008 is nog een vrij recente gitaar om nu al ingesleten te zijn, al is dat natuurlijk vooral afhankelijk van hoeveel je speelt, en niet hoe oud de gitaar is. Frets uit roestvrij staal zouden normaal ook nooit mogen inslijten, maar die worden minder aangeboden.

Carrion

Legacy Member
Kapoen zei:
Dat is het mirakel van de lucky guess :D

Akkoord, ma 3 van de 3 kernwoorden (goedkoop, staalsnaren & acoustisch) juist hebben vind 'k maar eng eerlijk gezegd :unsure:

Snaggit

Legacy Member
Een vriend van me vroeg onlangs wat ik dacht dat hij nog voor een Cort EVL-K6 kon krijgen.
Ik heb hier eigenlijk geen idee van maar dacht dat een prijs van 250 -300 € wel terecht was voor zo'n gitaar van 4 jaar oud?
Gitaar is nog in goede staat + geen schade...

Ik heb eens rondgekeken op de 2dehandsmarkt maar daar zie je die gitaren dus bijna niet voorbijkomen.

Denken jullie dat zo'n prijs te hoog gegrepen is of misschien zelfs te laag? :p

langun

Legacy Member
Een tweedehandsgitaar die geen speciale verzamelwaarde heeft en in goede staat is moet je toch zeker 50-60% van de nieuwwaarde voor kunnen krijgen. Die is voor die gitaar rond de €600 euro blijkbaar, dus €300 moet zeker haalbaar zijn.

sir oinksalot

Legacy Member
bon, de knoop is doorgehakt, ik doe men jcm800 (2205 50watt) weg
voor ik hem op 2dehands zet wil ik eerst is horen of er hier interesse is
ik had een richtprijs van €700 in gedachten (inclusief een behringer cabinet, niet de beste kwaliteit maar klinkt nog best aardig)

http://i43.tinypic.com/zmxqxd.jpg
http://i39.tinypic.com/301ebfd.jpg

(crappy gsm kwaliteit foto's ;))

verder ben ik nog van plan het volgende te verkopen:
roktron chameleon 2000 (niet echt een richtprijs in gedachte)
gibson sg special: €500
fender nashville telecaster: €500
ibanez rg321: €150
boss me-50: €120
korg dtr 2000 racktuner: €150

not2secure4u

Legacy Member
Ik ga het hier ook nog maar eens aanbieden.

Iemand interesse in een Ibanez Jem 7D BK (Steve Vai model) ? In goede staat, al 10 jaar in mijn bezit.

Richtprijs: 1200 euro

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Akkoord, ma 3 van de 3 kernwoorden (goedkoop, staalsnaren & acoustisch) juist hebben vind 'k maar eng eerlijk gezegd :unsure:

Meest voorkomende gitaar eigenlijk :p
"iedereen" heeft zo'n ding.

Tonerider

Legacy Member
Even wat vraagjes:
- op een 5way switch heb je de volgende combinatie:32100321 Maakt het iets uit aan welke kant je de elementen hangt?
- vanuit de humbucker komen 5 draden: rood, groen, wit en zwart [met elkaar verbonden], en een naakte draad.
de groene en naakte draad moeten naar onderkant pot wegens ground, de rode naar 3 wegens bridge. Moet de wit/zwarte draad verbonden worden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan