Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Unilever zei:Ik weet dat mijn budget wat te weinig is, maar ik heb momenteel al over de €3000 euro uitgegeven om mijn eigen sound system te maken dus ik moet even mijn prioriteiten stellen. Ik zal eens 2dehands kijken naar zo een Ecler.

Therapy zei:Nice. In de week filmke gezien over het Valve Soundsystem en kreeg ook goesting om zelf een soundsystem te maken. Heb wel geen idee hoe hieraan te beginnen. Mss tips?![]()
Unilever zei:Goh, Ik ben er ook aan begonnen zonder voorkennis. Eerst een jaar info verzameld en ontworpen/plannen.
Ik ben momenteel een 4 wegs systeem aan het bouwen.
Subwoofers: 2x Hog scoop met fane 18xb driver
Kicks: 2x Reflex met fane 18-500
Midden: 2x zelf ontworpen closed Fane 12-300
Hoog: 4x Supertweeter APT80 (of iets in den aard, nog niet aan uit).
Dit allemaal in 18mm berken multiplex gemaakt.
Kijk best ook eens op speakerplans.com
Er zijn ook veel plannen beschikbaar op Horn Plans (Plans d'enceintes sono à pavillon).

Musk zei:PICS PLZ![]()
. Mid en toppen zijn onderweg van den duits.Unilever zei:De kicks zijn af, de hogs zitten in elkaar, maar moeten nog afgewerkt worden + verfke derop. Mid en toppen zijn onderweg van den duits.
edit: Foto's
Musk zei:not bad. Maar hoe moetk het interpreteren? Is het echt materiaal om te knallen op feestjes? Of ist echt materiaal om gewoon een heerlijke sound in je studio/huiskamer te krijgen?
. Hiervoor had ik een 15" scoop (500WRMS) gemaakt en dat was eigenlijk al niet te doen in huis als ik die op half vermogen zette.
Minimum Rage zei:Als ik nieuwe ortofon Pro S naalden koop, dan staat in dat boekske dat ge 4 gram gewicht moet zetten
Ik ben altijd van mening geweest dat ge minder moest doen 2.5g ofzo? klopt dat eigenlijk wel??
Minimum Rage zei:Als ik nieuwe ortofon Pro S naalden koop, dan staat in dat boekske dat ge 4 gram gewicht moet zetten
Ik ben altijd van mening geweest dat ge minder moest doen 2.5g ofzo? klopt dat eigenlijk wel??

Musk zei:Bij technics moet je ook het contragewichtje eraf halen, niet vergeten![]()
Minimum Rage zei:heb geen technics maar numark TT500
Ik heb op youtube tutorials gevolgt voor antiskate, maar ik kan met deze platenspelers het gewoon niet goed instellen
anti-skating, whats it for?, how it works and how to adjust it properly - YouTube
Hier zegt die dat uw naald moet blijven staan en niet naar binnengaan, maar dat doet die dus wel op elke stand.
Enkel als ik die op 1g zet kan ik dit bekomen. Mijn antiskate gaat dus maar tot 1 dan.
In de manual staat geschreven: In most cases antiskate -> minimum
maar dit is juist de stand waar de naald het snelste naar het midden beweegt en dus volledig tegenstrijdig met het filmpje.
Volgens de guide op about dj ook op max zetten.
Het is niet de eerste keer dat ik zoiets vraag of informatie over opzoek, en ik vind heel veel tegenstrijdige informatie waaruit ik dus enkel kan concluderen dat het bullshit is allemaal.
spliffrider zei:Vergeet niet om uw dek eerst en vooral waterpas te zetten dmv de uitdraaibare pootjes.
Ik draai de base van mijn tonearm uit tot hij ongeveer even hoog als de platter+mat staat; ik balanceer de arm en geef dan 3 a 3.5 bij (orto pro), méér op het deck dat ik gebruik om te scratchen. Voor gewoon draaien heb ik antiskate niet echt nodig.
Antiskate duwt uw arm naar buiten; 0 antiskate laat uw arm gewoon staan waar hij staat.
die anti-skating zet je op evenveel als het aantal gram naalddruk dat je hebt ingesteld. Als je dan een plaat hebt met een niet-bedrukte kant zou je kunnen testen dat je naald netjes blijft staan. Anti-skating loopt op de meeste TT's maar tot 3 dus als je meer gewicht in naalddruk instelt kan je hem maar max op 3 zetten. Dat compenseert niet genoeg maar is het beste wat je kan doen.
Minimum Rage zei:De meeste andere dj's die ik ken hebben geen flauw idee van dit soort zaken, die doen maar iets.

TooChé zei:bingo![]()
ad:Minimum Rage zei:De meeste andere dj's die ik ken hebben geen flauw idee van dit soort zaken, die doen maar iets.
koenpje zei:Klopt, heb vroeger op meerdere fuiven zelfs muntstukken zien liggen op de naald voor extra gewicht zodat de naald zéker niet zou skippen![]()